درک معلمان زبان انگلیسی از استفاده از تقلید سبک در کلاس های زبان انگلیسی: مزایا و چالش ها
Subject Areas : All areas of language and translationArash Dehghanian 1 , Seyyed Hassan Seyyed Rezaei 2 , Omid Mazandarani 3 , Ghasem Barani 4
1 - Ph.D. Candidate, Department of English Language Teaching, Aliabad Katoul Branch,Islamic Azad University, Aliabad Katoul, Iran
2 - Assistant Professor, Department of English Language Teaching, Aliabad Katoul Branch, Islamic Azad University, Aliabad Katoul, Iran
3 - Assistant Professor, Department of English Language Teaching, Aliabad Katoul Branch, Islamic Azad University, Aliabad Katoul, Iran
4 - Assistant Professor, Department of English Language Teaching, Aliabad Katoul Branch, Islamic Azad University, Aliabad Katoul, Iran
Keywords: الگوسازی, تقلید, تقلید سبک, نظریه شناختی اجتماعی,
Abstract :
نوشتن همیشه نقش مهمی در یادگیری زبان دارد، بیشتر به دلیل ارتباط نزدیکی که با رشد گفتاری و خواندن دارد. با این وجود، در کنار صحبت کردن و خواندن، نوشتن به نسبت کمتر مورد توجه قرار می گیرد. این مقاله تلاشی است برای بررسی احتمال تقلید سبک در یادگیری نحوه نوشتن و همچنین نحوه درک این تکنیک توسط معلمان زبان انگلیسی. اقدام پژوهی فرصت ارزشمندی را برای کنکاش در مسائل زندگی واقعی که معلمان به طور روزانه با آنها سروکار دارند ارائه می دهد. معلمان ضمن خدمتی که در یک دوره نویسندگی شرکت می کردند در این مطالعه شرکت کردند تا به طور مستقیم احساس کنند که استفاده از تقلید در کلاس برای آموزش نوشتن چه احساسی دارد. ابتدا یک پاراگراف مدل به آنها ارائه شد و از آنها خواسته شد که از آن تقلید کنند، ابتدا کاملاً به سبک نویسنده پایبند باشند، سپس آزادانه در قالب و ساختار آنطور که میدانند تغییراتی ایجاد کنند. در نهایت، از آنها خواسته شد تا در مورد این تجربه فکر کنند. مشخص شد که اکثر معلمان معتقد بودند که تقلید سبک می تواند برای زبان آموزان مفید باشد و آنها قصد دارند آن را در کلاس های خود تمرین کنند. به نظر می رسد آنها معتقدند که تقلید سبک می تواند کمک فوق العاده ای به فراگیران مبتدی در کلاس های خود داشته باشد، زیرا می تواند باری را که آنها برای تسلط بر نوشتن احساس می کنند کاهش دهد. با این حال، عدهای با ابراز نگرانی از گم شدن صداها و کشته شدن سبکها مخالف آن بودند.
Bandura, A. (1989). Social cognitive theory. In R. Vasta (Ed.), Annals of child development. Vol. 6. Six theories of child development (pp. 1-60). Greenwich, CT: JAI Press.
Bartholomae, D. (1986). INVENTING THE UNIVERSITY. Journal of Basic Writing, 5(1), 4–23. http:// www .jstor .org /stable /43443456
Brinkman, B. (2010). Imitations, Manipulations and Interpretations: Creative Writing in the Critical Classroom. Iowa Journal of Cultural Studies Vol. 12, Issue 1
Corbett, E. P. J. (1971). The theory and practice of imitation in classical rhetoric. College Composition and Communication, 22(3), 243-250. Retrieved from https:// www. jstor.org/stable/356450.
Cotter, M. and Schinckel, P. (2014). Language acquisition is just a matter of imitation, demythologizing this popular belief.
Edmiston, P., Perlman, M., & Lupyan, G. (2018). Words from imitations. available at https://doi.org/10.1101/149708.
Geist. U. (2004). Stylistic imitation as a tool in writing pedagogy. In Rijlaarsdam, G. (Series Ed.) & Rijlaarsdam, G., Van den Bergh, H., & Couzijn, M. (Vol.Eds.). Studies in writing. Vol. 14, 2nd Edition, Part 1, pp.169 – 179
Hamad, Metwally, & Alfaruque (2019). The Impact of Using YouTubes and Audio Tracks Imitation YATI on Improving Speaking Skills of EFL Learners. EnglishLanguage Teaching vol. 12, no. 6, pp.191-198
Jones, A.A. & Freeman, T.,E. (2003). Imitation, Copying, and the Use of Models: Report Writing in an Introductory Physics Course. IEEE TRANSACTIONS ON PROFESSIONALCOMMUNICATION, VOL. 46, NO. 3
Joyce, M., & Lundberg, A. (2013). Copying to learn: Mimesis, plagiarism and 21st century Englishlanguage education. Retrieved from http:/ /citeseerx. ist. psu. Edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.669.3283&rep=rep
Liang, Min Yi. (2019). Stylistic imitation as an English-teaching technique : pre-service teachers’ responses to training and practice. EWU Masters Thesis Collection. 572. https://dc.ewu.edu/ theses/57
Lin, W. (2017). On the optimization of sentence imitation in primary school Englishteaching from the perspective of strong memes [PDF file]. Retrieved from http://www.ccsenet.org/journal/index.php/elt/article/view/67431.
Loux, A. (1987). Using Imitations in Literature Classes. College Composition and Communication, Vol. 38, No. 4 , pp. 466-472.
Mitchell , A. & McGee , G. (2011). Writing in Style: Pattern Languages and Writing Short Fiction. Journal of Narrative Studies , Vol. 3 pp. 139-160
Nguyen, N., & Delvaux, V. (2015). Role of imitation in the emergence of phonological systems. Journal of Phonetics, 53, 46-54.
Pugh, C. (2008), Instinctual Ballast: Imitation and Creative Writing, in originality, imitation, and plagiarism, teaching writing in the digital age. ed. caroline Eisner & Martha Vicinus, pp.114-122
Salisu, A. & Ransom, E. (2014). The role of modeling towards impacting quality education. International Letters of Social and Humanistic Sciences , Vol. 32, pp 54-61
Schunk, D. (1991). Self efficacy and academic motivation. Educational psychologist, Vol. 26, issues 3-4, pp. 207-231
Shields, J., S. (2007). The Art of Imitation. The EnglishJournal , Vol. 96, No. 6 , pp. 56-60.
Snow, N., J. (1997). Imitation pedagogy: The ongoing debate. Retrieved fromhttps:// scholarworks.lib.csusb. Edu /etd -project/ 1368
Stodola, D. (2013). Using stylistic imitation in freshman writing classes: The rhetorical and meta-rhetorical potential of transitions in Geoffrey of Vinsauf’s medieval treatises. Retrieved from https://wac.colostate.edu/docs/books/centrality/chapter3.pdf
Tager-Flusberg, H. & Calkins, S. (1990). Does imitation facilitate the acquisition of grammar? Journal of Child Language, Vol. 17, pp. 591-606.
Twomey, T. (2003). Imitation and Adaptability in the First-Year Composition Classroom: A Pedagogical. Thesis submitted to faculty of the Virginia Polytechnic Institute and State University in partial fulfillment of the requirements for the degree of MASTER OF ARTS
Rijlaarsdam, G., Couzijn, M. (2000). Writing and Learning to Write: A Double Challenge. In: Simons, RJ., van der Linden, J., Duffy, T. (eds) New Learning. Springer, Dordrecht. https:// doi. org/ 10. 1007/ 0-306-47614-2_9
Zhou, J. &Guo, W. (2016). Imitation In Undergraduate Teaching and Learning. The Journal of Effective Teaching, Vol. 16, No.3, pp. 5-27