تأثیر رهبری توزیع شده بر تعامل معلمان ، پاسخگویی معلمان و صلاحیت های معلمان
Subject Areas : Journal of Language, Culture, and Translation
زهره جراح زاده
1
(
دانشجوی دکترا، گروه مترجمی و آموزش زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، کرج، ایران
)
زهره محمدی زنوزق
2
(
دانشیارگروه مترجمی و آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، کرج، ایران
)
Keywords: رهبری توزیع شده, بحث آنلاین, تعامل معلمان, پاسخگویی معلمان, صلاحیت های معلم,
Abstract :
مطالعه حاضر یک تحقیق روش مختلط است که تأثیر رهبری توزیع شده بر 3 عامل مشارکت معلمان ، پاسخگویی و شایستگی ها را بر روی 15 مربی EFL و پیشرفت آنها به سمت عناصر فوق الذکر بازرسی کرده است. برای این منظور ، این تحقیق از طریق 2 مرحله انجام شده است که شامل یک تحقیق کمی است که برای تعیین سطح تعامل ، پاسخگویی و تعامل معلمان از طریق اجرای 3 پرسشنامه در نظر گرفته شده است. سپس ، شرکت کنندگان در کارگاه های آنلاین در مورد موضوعات مختلف هر پرسشنامه شرکت کردند تا دیدگاه های خود را نسبت به آنها به اشتراک بگذارند. تأثیر مباحث آنلاین در مورد رهبری توزیع شده از طریق اجرای پرسشنامه ها به عنوان پس آزمون به تصویر کشیده شد. مرحله دوم کیفی بود و با هدف نشان دادن نگرش ، عقاید ، تجربیات و راه حل های شرکت کنندگان از طریق نوشتن یک مقاله بازتابی. نتایج آزمون تفاوت خوبی بین عملکرد شرکت کنندگان در پیش آزمون و پس آزمون پرسشنامه های تعامل ، پاسخگویی و شایستگی معلمان نشان داد. محتوای مقالات بازتاب شرکت کنندگان در مرحله دوم مطالعه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که رهبری توزیع شده یک مفهوم جدید برای همه شرکت کنندگان است و با ارائه موضوعات مختلف در مورد هر مؤلفه ، آنها به بینش های جدیدی نسبت به دانشجویان ، جامعه ، همکاران و حرفه خود دست یافتند. علاوه بر این ، نتیجه این امر نشان می دهد که شرکت کنندگان از طریق بحث و گفتگوهای آنلاین راه حل ها و دیدگاه های سود را انجام داده اند و می توانند راه هایی برای توسعه خود به سمت صلاحیت های بالینی ، فنی ، انتقادی و شخصی پیدا کنند که همه اینها می تواند منجر به داشتن فضای آموزشی بهتر و پیشرفت دانش آموزان شود.