Effect of Distributed Leadership on Teacher Engagement, Teacher Accountability, and Teacher Competencies
محورهای موضوعی : نشریه تخصصی زبان، فرهنگ، و ترجمه (دوفصلنامه)
زهره جراح زاده
1
(
دانشجوی دکترا، گروه مترجمی و آموزش زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، کرج، ایران
)
زهره محمدی زنوزق
2
(
دانشیارگروه مترجمی و آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، کرج، ایران
)
کلید واژه: Teacher engagement, Distributed leadership, Online discussion, Teacher accountability, Teacher competencies,
چکیده مقاله :
The current study is mixed-method research that inspected the effect of distributed leadership on 3 factors of teacher engagement, accountability, and competencies on 15 EFL instructors and their improvements toward the abovementioned elements. To this end, the research was conducted through 2 phases, comprised of a quantitative inquiry which was intended to determine the teachers’ level of engagement, accountability, and engagement through implementing 3 questionnaires. Then, the participants took part in online workshops concerning various issues of each questionnaire to share their perspectives toward them. The effect of online discussions regarding distributed leadership was depicted through implementing the questionnaires as the posttest. The second phase was qualitative and aimed to illustrate the participants’ attitudes, opinions, experiences, and solutions toward the abovementioned components through writing a reflective essay. Results of the study indicated a good amount of difference between the participants’ performance on the pretest and posttest of the teachers’ engagement, accountability, and competencies questionnaires. The contents of the participants’ reflective essays were analyzed and presented in the second phase of the study. The outcomes showed that distributed leadership was a novel concept for all the participants and with presented various issues concerning each component, they achieved new insights toward their students, society, colleagues, and profession. Moreover, the resulted manifested that the participants accomplished benefit solutions and perspectives through online discussions and could find ways to develop themselves toward clinical, technical, critical, and personal competencies, all of which can lead to having a better educational atmosphere and students’ achievement.
مطالعه حاضر یک تحقیق روش مختلط است که تأثیر رهبری توزیع شده بر 3 عامل مشارکت معلمان ، پاسخگویی و شایستگی ها را بر روی 15 مربی EFL و پیشرفت آنها به سمت عناصر فوق الذکر بازرسی کرده است. برای این منظور ، این تحقیق از طریق 2 مرحله انجام شده است که شامل یک تحقیق کمی است که برای تعیین سطح تعامل ، پاسخگویی و تعامل معلمان از طریق اجرای 3 پرسشنامه در نظر گرفته شده است. سپس ، شرکت کنندگان در کارگاه های آنلاین در مورد موضوعات مختلف هر پرسشنامه شرکت کردند تا دیدگاه های خود را نسبت به آنها به اشتراک بگذارند. تأثیر مباحث آنلاین در مورد رهبری توزیع شده از طریق اجرای پرسشنامه ها به عنوان پس آزمون به تصویر کشیده شد. مرحله دوم کیفی بود و با هدف نشان دادن نگرش ، عقاید ، تجربیات و راه حل های شرکت کنندگان از طریق نوشتن یک مقاله بازتابی. نتایج آزمون تفاوت خوبی بین عملکرد شرکت کنندگان در پیش آزمون و پس آزمون پرسشنامه های تعامل ، پاسخگویی و شایستگی معلمان نشان داد. محتوای مقالات بازتاب شرکت کنندگان در مرحله دوم مطالعه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که رهبری توزیع شده یک مفهوم جدید برای همه شرکت کنندگان است و با ارائه موضوعات مختلف در مورد هر مؤلفه ، آنها به بینش های جدیدی نسبت به دانشجویان ، جامعه ، همکاران و حرفه خود دست یافتند. علاوه بر این ، نتیجه این امر نشان می دهد که شرکت کنندگان از طریق بحث و گفتگوهای آنلاین راه حل ها و دیدگاه های سود را انجام داده اند و می توانند راه هایی برای توسعه خود به سمت صلاحیت های بالینی ، فنی ، انتقادی و شخصی پیدا کنند که همه اینها می تواند منجر به داشتن فضای آموزشی بهتر و پیشرفت دانش آموزان شود.