• XML

    isc pubmed crossref medra doaj doaj
  • فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله

        1 - بررسی تاثیر ارزش های خرید مصرف کنندگان بر رضایت، وفاداری، گفته های کوچه و بازار و سهم از سبد خرید
        محمد علی عبدالوند محمد جانی
        هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر ارزش خرید مصرف کننده بر رضایت، وفاداری، گفته های کوچه و بازار و سهم از سبد خرید می باشد. امروزه پژوهش های اندکی به صورت فراگیر به بررسی رابطه بین ارزش خرید مصرف کننده و رضایت، وفاداری، گفته های کوچه و بازار و سهم از سبد خرید در خرده فروشی ه چکیده کامل
        هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر ارزش خرید مصرف کننده بر رضایت، وفاداری، گفته های کوچه و بازار و سهم از سبد خرید می باشد. امروزه پژوهش های اندکی به صورت فراگیر به بررسی رابطه بین ارزش خرید مصرف کننده و رضایت، وفاداری، گفته های کوچه و بازار و سهم از سبد خرید در خرده فروشی های تخفیف دار پرداخته اند و پژوهش های قبلی عمدتا محدود به خرده فروشی های لوکس می باشد که نقش فروشنده بسیار مهم در نظر گرفته شده است. در مجموع در این پژوهش 400 پرسشنامهدر بین مشتریان خرده فروشی تخفیف دار هایپر استار در تهران توزیع و گردآوری شد. در تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار لیزرل استفاده شده است. یافته های تحقیق حاکی از تاثیر رابطه معنی دار بین ارزش خرید فایده باور و لذت جویانه بر رضایت و وفاداری می باشد. همچنین، تاثیر رابطه معنی داری بین رضایت با وفاداری نگرشی و سهم از سبد خرید وجود دارد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        2 - بررسی تاثیر ارزش های لذت جویانه بر رفتار خرید مصرف کنندگان
        کامبیز حیدرزاده الهام حسنی پارسا
        امروزه به منظور موفقیت در بازارها فهمیدن ارزش های مصرفی مشتریان و تاثیر آن ها بر رفتار مصرف کنندگان از موضوعات حیاتی می باشد. با توجه به تغییر ارزش های مصرفی در بازارهای امروزی و وجود بخش های مختلف مشتریان بر مبنای ارزش های مصرفی متفاوت، بازاریابان باید نسبت به نیازهای چکیده کامل
        امروزه به منظور موفقیت در بازارها فهمیدن ارزش های مصرفی مشتریان و تاثیر آن ها بر رفتار مصرف کنندگان از موضوعات حیاتی می باشد. با توجه به تغییر ارزش های مصرفی در بازارهای امروزی و وجود بخش های مختلف مشتریان بر مبنای ارزش های مصرفی متفاوت، بازاریابان باید نسبت به نیازهای مصرفی متفاوت و رفتار انتخاب محصولات در بخش های مختلف، حساس و متوجه باشند. پژوهش حاضر به بررسی تاثیر ارزش های لذت جویانه بر گرایش فایده باور، نو طلبی، آگاهی از نام و نشان تجاری (برند)، واکنش به محرک های ترفیعات و ترجیح دادن برندهای خارجی و همچنین نقش تعدیل کننده درآمد شخصی بر ارتباط بین ارزش های لذت جویانه و آگاهی از نام و نشان تجاری، می پردازد. به منظور جمع آوری اطلاعات پرسشنامه، در میان 400 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، به روش تصادفی طبقه ای متناسب با حجم توزیع و از طریق مدل یابی معادلات ساختاری، فرضیه ها مورد آزمون قرار گرفتند. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از جهت شیوه جمع آوری اطلاعات پیمایشی محسوب می شود. بر اساس یافته های تحقیق، با افزایش ارزش های لذت جویانه، گرایش مصرف کنندگان به سمت ارزش های فایده باور کاهشمی یابد. همچنین ارزش های لذت جویانه تاثیر مثبتی بر افزایش نو طلبی، آگاهی از نام و نشان تجاری (برند)، واکنش به محرک های ترفیعات و ترجیح دادن برندهای خارجی دارد. از طرف دیگر، درآمد شخصی به عنوان متغیر تعدیل کننده بر ارتباط بینارزش های لذت جویانه و آگاهی از نام و نشان تجاری (برند)، تاثیر مثبت می گذارد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        3 - بررسی تاثیر کشور خاستگاه تولید بر رفتار مصرف کننده: ارزیابی نقش تعدیل گرانه میزان درگیری محصول و میزان آشنایی با محصول بر تاثیر کشور خاستگاه تولید بر ارزیابی محصول و نیات رفتاری مشتریان
        فرزانه نجفی بهرام خیری
        پژوهشگران نشان داده اند که تصویر کشور خاستگاه تولید بر ارزیابی محصولات توسط مصرف کنندگان تاثیرگذار است (از محصولات کلی گرفته تا گروه های خاص و نام های تجاری خاصی از محصولات). از زمان انتشار مقاله اولیه اسکولر در سال 1965، موضوع بررسی تاثیر کشور خاستگاه محصول بر نگرش مصر چکیده کامل
        پژوهشگران نشان داده اند که تصویر کشور خاستگاه تولید بر ارزیابی محصولات توسط مصرف کنندگان تاثیرگذار است (از محصولات کلی گرفته تا گروه های خاص و نام های تجاری خاصی از محصولات). از زمان انتشار مقاله اولیه اسکولر در سال 1965، موضوع بررسی تاثیر کشور خاستگاه محصول بر نگرش مصرف کنندگان بسیار مورد علاقه و توجه قرار گرفته است. طی چهار دهه گذشته با ظهور چالش های جدید، توجه محققان به سمت این چالش ها جلب شده است. در این رابطه چالش اصلی کشف متغییرهای بالقوه ای است که تاثیر کشور خاستگاه تولید را تعدیل می نمایند.ما در این پژوهش به بررسی تاثیر کشور خاستگاه تولید بر نیات رفتاری مشتریان و ارزیابی محصول می پردازیم. تاکید این پژوهش بر تعیین چگونگی تعدیل اهمیت تصویر کشور خاستگاه محصول در ذهن مصرف کنندگان، توسط متغییرهای آشنایی با محصول و درگیری محصول، هنگام خرید و یا مصرف محصولات می باشد.پژوهش حاضر بر اساس روش های توصیفی و همبستگی صورت گرفته است. جامعه آماری پژوهش شامل مصرف کنندگان لوازم خانگی در شهر قزوین می باشد. داده ها به وسیله پرسشنامه از نمونه ای با اندازه 384 نفر گردآوری شده است. نتایج تحقیق نشان گر این است که تصویر کشور خاستگاه تولید بر ارزیابی محصول و نیات رفتاری مشتریان تاثیر مستقیم دارد. علاوه بر این، نتایج نشان می دهند که اهمیت کشور خاستگاه تولید در ارزیابی محصول برای مصرف کنندگان، هنگام ارزیابی محصولاتی که با آن ها آشنایی بیشتری دارند و بیشتر درگیر آن ها هستند، بسیار بیشتر است. انتظار می رود نتایج این پژوهش مدیران شرکت های داخلی و خارجی را نسبت به عوامل تاثیرگذار بر ارزیابی محصول آگاه نماید و آن ها را در اتخاذ تصمیماتشان یاری کند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        4 - ارایه مدل عوامل اصلی موفقیت در صادرات از دیدگاه صادر کنندگان در ایران
        تورج صادقی محمد لشکری حمیدرضا کربلائی اسماعیلی
        با توجه به اهمیت ویژه صادرات در مسائل اقتصادی، پژوهش های گوناگونی در حوزه صادرات کالاهای خاص انجام گرفته است، که گویای اهمیت استراتژیکی این صنعت در جهان امروز می باشد. ولیکن پژوهش حاضر، اولین پژوهشی است که در زمینه متغیرهای تاثیرگذار در افزایش صادرات در ایران انجام گرف چکیده کامل
        با توجه به اهمیت ویژه صادرات در مسائل اقتصادی، پژوهش های گوناگونی در حوزه صادرات کالاهای خاص انجام گرفته است، که گویای اهمیت استراتژیکی این صنعت در جهان امروز می باشد. ولیکن پژوهش حاضر، اولین پژوهشی است که در زمینه متغیرهای تاثیرگذار در افزایش صادرات در ایران انجام گرفته که هدف از این پژوهش، شناسایی متغیرهای تاثیرگذار در صادرات می باشد. در این تحقیق تلاش شده است تا عوامل موثر در افزایش صادرات از دیدگاه صادرکنندگان ایران تحت مدلی ارایه گردد که در نهایت این مدل شامل چهار عامل اصلی تاثیرگذار بر صادرات می باشد که عبارتند از: عامل فردی (تحصیلات، تجربه، دانش صادراتی، روابط عمومی)، عامل اقتصادی (بازارهای صادراتی، یارانه های دولتی، قیمت گذاری صادراتی، بازاریابی صادراتی)، عامل محیطی (قوانین و مقررات، فرهنگ، تکنولوژی، ارتباطات غیررسمی، عوامل سیاسی)، عامل جانبی محصول (طراحی و بسته بندی، کیفیت محصولات، ضمانت و خدمات پس از فروش، کانال های توزیع، برند محصولات). داده های این تحقیق با استفاده از روش تصادفی ساده از بین صادر کنندگان در سطح کشور در بازه زمانی اوایل دی ماه 1388 تا اواخر مهرماه 1389 (حدود ده ماه) از طریق پرسشنامه و مصاحبه جمع آوری و روش تحقیق به کار رفته در این پژوهش روش تحقیق هبستگی چند متغیره و روش تحلیل داده ها روش تحلیل عاملی درجه دوم می باشد. تجزیه و تحلیل نتایج نشان می دهد که در بین عوامل موثر بر افزایش صادرات از دیدگاه صادرکنندگان به ترتیب عامل محیطی به ترتیب متغیرهای (قوانین و مقررات، فرهنگ، ارتباطات خاص، تکنولوژی، عوامل سیاسی)، عامل جانبی محصول به ترتیب متغیرهای (ضمانت و خدمات پس از فروش، کانال های توزیع، کیفیت محصول، برند، طراحی و بسته بندی)، عامل فردی به ترتیب متغیرهای (روابط عمومی، دانش صادراتی، تحصیلات، تجربه کاری) و در نهایت عامل اقتصادی به ترتیب متغیرهای (بازاریابی صادراتی، یارانه های دولتی، قیمت گذاری صادراتی، بازارهای صادراتی) دارای اهمیت و تاثیر می باشند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        5 - بررسی رابطه بین کشور مبدأ و ارزش برند (مطالعه موردی: گراد)
        نادره السادات نجفی زاده مهدی محرابی رضا کرجالیان علی مشایخ نیا
        امروزه از ارزش برند به عنوان یک مزیت رقابتی برای شرکت ها نام برده می شود و ساختن برندهای قوی برای بسیاری از شرکت ها در اولویت می باشد. برند قوی مزیت های زیادی را برای شرکت ها به ارمغان می آورد که همه آن ها در نهایت منجر به سود بیشتر برای شرکت ها می شود. یکی از عوامل موث چکیده کامل
        امروزه از ارزش برند به عنوان یک مزیت رقابتی برای شرکت ها نام برده می شود و ساختن برندهای قوی برای بسیاری از شرکت ها در اولویت می باشد. برند قوی مزیت های زیادی را برای شرکت ها به ارمغان می آورد که همه آن ها در نهایت منجر به سود بیشتر برای شرکت ها می شود. یکی از عوامل موثر در ارزش برند، تصویر کشور مبدأ برند می باشد. تصویر کشور مبدأ برند تصویری است که مشتریان از طریق آن با کشور مبدأ برند ارتباط برقرار می کنند. مقاله حاضر به بررسی ارتباط بین تصویر کشور مبدأ با ابعاد ارزش برند شامل تمایز برند، وفاداری برند و کیفیت ادراک شده برند و در نهایت تصویر کشور مبدأ با ارزش برند می پردازد. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی 137 نمونه از بین مشتریان گراد در چهار شعبه از فروشگاه های شهر تهران جمع آوری شد و با تحلیل رگرسیون ارتباطات بررسی شدند. نتایج به دست آمده وجود ارتباط بین تصویر کشور مبدأ و ارزش برند را تصدیق نمود. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        6 - بررسی رابطه بین به کارگیری متریک های بازاریابی از منظر نوآوری و میزان تحقق هدف مدیریت ارتباط با مشتری بر اساس مدل گارتنر در بانک سپه شهر اصفهان
        محمدرضا دلوی مژگان کدخدایی الیادرانی
        هدف این پژوهش بررسی رابطه بین متریک بازاریابی از منظر نوآوری و میزان تحقق هدف مدیریت ارتباط با مشتری بر اساس مدل گارتنر در بانک سپه شهر اصفهان می باشد. چارچوب نظری این پژوهش بر اساس مدل گارتنر ارائه شده و در این تحقیق با استفاده از پرسشنامه 61 سوالی به بررسی یک نمونه 16 چکیده کامل
        هدف این پژوهش بررسی رابطه بین متریک بازاریابی از منظر نوآوری و میزان تحقق هدف مدیریت ارتباط با مشتری بر اساس مدل گارتنر در بانک سپه شهر اصفهان می باشد. چارچوب نظری این پژوهش بر اساس مدل گارتنر ارائه شده و در این تحقیق با استفاده از پرسشنامه 61 سوالی به بررسی یک نمونه 160 تایی از مدیران و معاونین بانک سپه پرداخته شده است. ایده اصلی این مقاله بر آن است که آیا بین متریک بازاریابی از منظر نوآوری و میزان تحقق هدف مدیریت ارتباط با مشتری ارتباط وجود دارد؟ روش این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی پیمایشی از شاخه میدانی است. با استفاده ازنرم افزار لیزرل و SPSS مدل مذکور مورد آزمون قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که رابطه مثبت و مستقیمی بین متریک بازاریابی از منظر نوآوری و میزان تحقق هدف مدیریت ارتباط با مشتری وجود دارد. بر اساس یافته های تحقیق میان اجزای متریک نوآوری (خدمات جدید، راه اندازی خدمات جدید، رضایت از خدمات جدید و درآمد حاصله) و مدیریت ارتباط با مشتری رابطه ای وجود دارد. اما بین متریک درآمد حاصل از خدمات و مدیریت ارتباط با مشتری رابطه ای وجود ندارد. در مدل مورد بررسی مقدار شاخص های برازش (91/0 = GFI و 89/0 = AGFI) نشان دهنده مناسب بودن مدل می‌باشد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        7 - بررسی اثر تصویر ذهنی از شبکه بانک بر فرآیندکیفیت- رضایتمندی- وفاداری مشتریان در شعب بانک کار آفرین استان های مازندران و گلستان
        هرمز مهرانی مینا یوسفی شهرام کشاورزی
        امروزه ایجاد تصویر ذهنی یک ابزار ضروری برای جذب و حفظ مشتریان است. بنابراین ایجاد رضایت و ایجاد تصویر ذهنی فرآیندهای مرتبط هستند. هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر تصویر ذهنی از شبکه بانک بر فرآیند کیفیت خدمات رضایتمندی - وفاداری مشتریان برای ایجاد وفاداری مشتریان بانک کارآفر چکیده کامل
        امروزه ایجاد تصویر ذهنی یک ابزار ضروری برای جذب و حفظ مشتریان است. بنابراین ایجاد رضایت و ایجاد تصویر ذهنی فرآیندهای مرتبط هستند. هدف تحقیق حاضر بررسی تاثیر تصویر ذهنی از شبکه بانک بر فرآیند کیفیت خدمات رضایتمندی - وفاداری مشتریان برای ایجاد وفاداری مشتریان بانک کارآفرین استان های مازندران و گلستان می باشد. جامعه مورد مطالعاتی شامل مشتریان پنج شعبه بانک کارآفرین در استان های مازندان و گلستان می باشد. در تهیه داده ها از طریق تحقیقات میدانی با استفاده از پرسشنامه بین 384 نفر به صورت تصادفی ساده در نیمسال دوم 1389 و نیمسال اول 1390 صورت گرفته شده است. برای تجزیه و تحلیل و بررسی مدل مفهومی تحقیق از مدل معادلات ساختاری با نرم افزارهای مخصوص لیزرل و پی.ال.اس.پی.ام (PLSPM)استفاده شده است. نتایج حاصله از تحلیل مفروضات تحقیق، نشان داد تصویر ذهنی از شبکه بانک بر فرآیند کیفیت خدمات رضایتمندی - وفاداری مشتریان برای ایجاد وفاداری مشتریان بانک کارآفرین استان های مازندران و گلستان تاثیر مستقیم دارد. پرونده مقاله