در محیط رقابتی پر تغییر امروز شرکتها نیاز به سازگاری زیادی دارند، بنابراین ارائه بهترین عملکرد در زمینه بازاریابی، به اساسیترین دغدغه مدیران شرکتهای تولیدی مبدل شده است، از این رو در این پژوهش به واکاوی عوامل مؤثر بر عملکرد شرکتهای تولیدی از منظر مدیریت بازاریابی و چکیده کامل
در محیط رقابتی پر تغییر امروز شرکتها نیاز به سازگاری زیادی دارند، بنابراین ارائه بهترین عملکرد در زمینه بازاریابی، به اساسیترین دغدغه مدیران شرکتهای تولیدی مبدل شده است، از این رو در این پژوهش به واکاوی عوامل مؤثر بر عملکرد شرکتهای تولیدی از منظر مدیریت بازاریابی و کارآفرینی میپردازیم و برای دستیابی به این هدف با 15 فرضیه تأثیر گرایش به کارآفرینی و بازارگرایی بر عملکرد شرکت به واسطه بازارگرایی کارآفرینانه و بازاریابی کارآفرینانه در شرکتهای تولیدی شهرک صنعتی شهر گرگان در 6 ماه دوم سال 1397را بررسی میکنیم. پژوهش حاضر از نظر هدف، پژوهشی کاربردی و بر حسب روش گردآوری دادهها، توصیفی - پیمایشی و از نوع پژوهشهای علی است. به منظور محاسبه حجم نمونه از جدول کرجسی و مورگان استفاده شده و 180 نفر با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند و پرسشنامه بین آنها توزیع شد و 152 پرسشنامه قابل استفاده جمعآوری گردید. دادههای به دست آمده از پرسشنامهها با استفاده از نرمافزار Smart PLS و SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در پایان نتایج پژوهش نشان داد، فرضیههای؛ تأثیر بازارگرایی کارآفرینانه بر عملکرد، بازارگرایی بر بازارگرایی کارآفرینانه، نوآوری بر عملکرد رد شدند و همچنین قابلیتهای فنی نتوانست اثر گرایش به کارآفرینی بر عملکرد را تعدیل کند. اما سایر فرضیههای پژوهش مورد تأیید قرار گرفتند.
پرونده مقاله
این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین تمرکز بر مشتری با بازده داراییها و نسبت گردش موجودیهای شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران انجام گردید. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی است و به روش توصیفی ـ همبستگی صورت گرفته است. جامعه این پژوهش عبارت بودند از شرکتهای پذ چکیده کامل
این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین تمرکز بر مشتری با بازده داراییها و نسبت گردش موجودیهای شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران انجام گردید. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی است و به روش توصیفی ـ همبستگی صورت گرفته است. جامعه این پژوهش عبارت بودند از شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران که از سال 1393 تا 1396 فعال بودهاند حجم نمونه با استفاده از روش حذف سیستماتیک تکنیک غربالگری تعداد 118 شرکت و در کل تعداد 472 شرکت سال در محدوده زمانی جمعآوری دادههای پژوهش تعیین گردید. ابزارهای استفاده شده در این پژوهش، گزارشهای منتشر شده توسط بورس اوراق بهادار، ماهنامه بورس، نرمافزارهای رهآوردنوین، صحرا و دنا و گزارشهای حسابرسی، صورتهای مالی و درگاه اینترنتی جامعه حسابداران رسمی دادهها نیز با بهرهمندی از آزمون چاو و هاسمن، آزمون مانایی، همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که در سطح اطمینان 95% بین تمرکز بر مشتری و بازده داراییها رابطه مثبت و معنادار وجود دارد و همچنین بین تمرکز بر مشتری و نسبت گردش موجودیها رابطه مثبت و معنادار وجود دارد که در نهایت هر دو فرضیه مورد تأیید قرار گرفتند.
پرونده مقاله
کیفیت ارتباط مشتری و خلق ارزش برند از مهمترین مباحث در حوزه تجارت الکترونیک و خرید آنلاین است. هدف از این پژوهش در واقع بررسی میزان تأثیر منابع اصلی کیفیت ارتباط مشتری (ویژگیهای مصرفکننده، ویژگیهای شرکتها، زیرساختهای اجتماعی شرکت، تعاملات) بر کیفیت ارتباط مشتری (ا چکیده کامل
کیفیت ارتباط مشتری و خلق ارزش برند از مهمترین مباحث در حوزه تجارت الکترونیک و خرید آنلاین است. هدف از این پژوهش در واقع بررسی میزان تأثیر منابع اصلی کیفیت ارتباط مشتری (ویژگیهای مصرفکننده، ویژگیهای شرکتها، زیرساختهای اجتماعی شرکت، تعاملات) بر کیفیت ارتباط مشتری (اعتماد، تعهد، رضایت) از طریق خلق ارزش برند و قصد خرید آنلاین در میان مشتریان فروشگاههای اینترنتی شهر تهران است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و بر اساس روش گردآوری دادهها از نوع توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مشتریان فروشگاههای اینترنتی شهر تهران است. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان و فرمول کوکران برای جامعه نامحدود معادل 384 نفر به دست آمده است. روایی پرسشنامه به تأیید خبرگان رسیده و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ تأیید شده است. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از مدلسازی معادلات ساختاری، تحلیل عاملی تأییدی و نرمافزارهای اس پی اس اس و آموس استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که ویژگیهای مصرفکننده، ویژگیهای شرکتها، زیرساختهای اجتماعی شرکت بر کیفیت ارتباط مشتری (اعتماد، تعهد، رضایت) تأثیری معنادار ندارد، اما تعاملات بر کیفیت ارتباط مشتری (اعتماد، تعهد، رضایت) تأثیر معنادار دارد. کیفیت ارتباط مشتری (اعتماد، تعهد، رضایت) بر خلق ارزش برند تأثیر معنادار دارد و خلق ارزش برند بر قصد خرید آنلاین نیز تأثیر معنادار دارد. بررسی تأثیرکیفیت ارتباط مشتری (اعتماد، تعهد، رضایت) از طریق خلق ارزش برند در فروشگاههای اینترنتی شهر تهران باعث وفاداری مشتریان به برند محصولات، افزایش خرید اینترنتی، صرفهجویی در زمان و هزینه و در نهایت رشد تجارت الکترونیکی است.
پرونده مقاله
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر بازاریابی چریکی برقصد خرید مصرفکننده با نقش میانجی تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی میباشد. بازاریابی چریکی یکی از ابزار های نوین مورد استفاده در ترغیب مشتری به خرید میباشد. لذا با افزایش رقابت در بازارهای داخلی انجام این پژوهش ضروری به نظر چکیده کامل
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر بازاریابی چریکی برقصد خرید مصرفکننده با نقش میانجی تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی میباشد. بازاریابی چریکی یکی از ابزار های نوین مورد استفاده در ترغیب مشتری به خرید میباشد. لذا با افزایش رقابت در بازارهای داخلی انجام این پژوهش ضروری به نظر میرسد. پژوهش حاضر ازنظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی تحلیل و شیوه گردآوری اطلاعات تحقیق توصیفی پیمایشی میباشد. جامعه آماری تحقیق شامل تمام مشتریان شرکت افق کوروش در شهر مشهد میباشد. با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری، تعداد 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش نمونهگیری در این تحقیق تصادفی ساده است. ابزار گردآوری داده پرسشنامه میباشد که روایی و پایایی آن تأیید شده است. برای تحلیل اطلاعات از نرمافزار اسمارت پی ال اس 3 استفادهشده است. نتایج نشان میدهند که بازاریابی چریکی تأثیر مستقیم، مثبت و معناداری بر قصد خرید مصرفکننده دارد؛ و تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی بر قصد خرید مصرفکننده تأثیر معناداری دارد.
پرونده مقاله
هدف این از تحقیق تعیین میزان تأثیر تبلیغات محیطی با نقش میانجی ارزش ویژه برند بر تصویر برند از دیدگاه مشتریان فروشگاههای ورزشی شهر اصفهان (مورد مطالعه: برند پوشاک ورزشی درفش) بود جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه تمام مراجعان و مشتریان فروشگاههای ورزشی شهر اصفهان تشکیل د چکیده کامل
هدف این از تحقیق تعیین میزان تأثیر تبلیغات محیطی با نقش میانجی ارزش ویژه برند بر تصویر برند از دیدگاه مشتریان فروشگاههای ورزشی شهر اصفهان (مورد مطالعه: برند پوشاک ورزشی درفش) بود جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه تمام مراجعان و مشتریان فروشگاههای ورزشی شهر اصفهان تشکیل دادند با توجه به اینکه جامعه آماری پژوهش حاضر نامحدود است، حجم نمونه آماری پژوهش بر اساس جدول مورگان 384 نفر به دست آمد. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد تبلیغات محیطی (تیلور و همکاران، 2006)، پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند (اولسون، 2008) و پرسشنامه استاندارد تصویر برند (احمد سالام، 2017) بود که که روایی پرسشنامهها بر اساس روایی محتوایی با استفاده از نظر صاحب نظران، صوری بر مبنای دیدگاه تعدادی از جامعه آماری و سازه با روش تحلیل عاملی مورد بررسی قرار گرفتند و پس از اصطلاحات لازم روایی مورد تأیید قرار گرفت و از سوی دیگر پایایی پرسشنامهها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب برای تبلیغات محیطی 0/90، ارزش ویژه برند 0/95 و تصویر برند 0/91 برآورد شد و تجزیه و تحلیل دادهها در دو سطح توصیفی و استنباطی مشتمل بر ضریب همبستگی پیرسون و الگوسازی معادله ساختاری (SEM) انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که تبلیغات محیطی دارای ضریب تأثیر 0/77 بر تصویر برند و با توجه به مقدار معنیداری کمتر از 0/05 این تأثیر معنادار است. از سوی دیگر مقدار اثر تعدیلی ارزش ویژه برند 0/55 بوده و به مقدار معنیداری کمتر از 0/05 این تأثیر معنادار است، این اثر تعدیلی معنادار میباشد.
پرونده مقاله
با رقابتی شدن بازارهای مالی و گسترش فعالیت بانکهای خصوصی و مؤسسات مالی و اعتباری، توجه به امر بازاریابی و به کارگیری تکنیکها و استراتژیهای بازاریابی مؤثر در جذب مشتریان و افزایش سپرده، از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. استفاده از برخی عوامل آمیخته بازاریابی همچون دست چکیده کامل
با رقابتی شدن بازارهای مالی و گسترش فعالیت بانکهای خصوصی و مؤسسات مالی و اعتباری، توجه به امر بازاریابی و به کارگیری تکنیکها و استراتژیهای بازاریابی مؤثر در جذب مشتریان و افزایش سپرده، از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. استفاده از برخی عوامل آمیخته بازاریابی همچون دسترسی و عرضه مناسب خدمات و سرعت و تنوع ارائه شده و تبلیغات مناسب میتوانند باعث افزایش سپردهگذاری در مؤسسات و بانکها شوند. با توجه به اهمیت این موضوع، هدف از این پژوهش ارائه راهبرد علمی مناسب در جهت به کارگیری عوامل مؤثر بر جذب منابع و ارائه دیدگاهی روشن نسبت به بازاریابی خدماتی بانکی از بعد آمیخته بازاریابی در شعبات بانک صادرات ایران در تهران میباشد. این پژوهش از روش تحقیق توصیفی-پیمایشی بوده و گردآوری دادهها به وسیله پرسشنامه (لیکرت 5 گزینهایی) است و از روش طبقهبندی یا خوشهایی بر اساس مناطق جغرافیایی است، حجم نمونه با در نظر گرفتن جامعه آماری نامحدود 318 نمونه تعیین شده است و پایایی پرسشنامه بر اساس آزمون کرونباخ 97 درصد بدست آمده است. با توجه به نتایج حاصل از به کارگیری تکنیک t-استیودنت و ملاک آزمون فرید من و ویلکاکسون ملاحظه میشود که به ترتیب عوامل مکان، محصول، قیمت و ارتقاء در جذب سپردهها مؤثر بوده است. از لحاظ شکاف بین وضع موجود و مطلوب به ترتیب مکان، ارتقاء، قیمت و محصول قرار گرفتهاند.
پرونده مقاله
از آنجایی که رفتار نوستالژیک مصرفکننده میتواند موجب شناخت و درک صحیح رفتار مصرفکننده و برآورده کردن نیازها و خواستههای آنان به بهترین شیوه ممکن شود، لذا در این پژوهش ابتدا به بررسی و شناسایی شاخصهای فرهنگی هافستد و عوامل اجتماعی پرداخته شده و برای آنها مؤلفههای زی چکیده کامل
از آنجایی که رفتار نوستالژیک مصرفکننده میتواند موجب شناخت و درک صحیح رفتار مصرفکننده و برآورده کردن نیازها و خواستههای آنان به بهترین شیوه ممکن شود، لذا در این پژوهش ابتدا به بررسی و شناسایی شاخصهای فرهنگی هافستد و عوامل اجتماعی پرداخته شده و برای آنها مؤلفههای زیر در نظر گرفته شده است: شاخصهای فرهنگی هافستد که شامل مادیگرایی، فردگرایی، جمعگرایی، مردمداری در برابر زنمداری، فاصله قدرت، اجتناب از عدم اطمینان و مؤلفههای اجتماعی شامل ساختار خانواده، گروههای مرجع میباشد و تأثیر این مؤلفهها بر روی رفتار نوستالژیک بررسی میشود. سپس تأثیر رفتار نوستالژیک بر روی میراث برند، نگرش برند بررسی میشود. در مرحله بعد تأثیر رفتار نوستالژیک، میراث برند و نگرش برند بر روی نیت خرید بررسی شده و در نهایت تأثیر نیت خرید بر روی خرید واقعی سنجیده میشود. روششناسی این پژوهش در دو مرحله انجام شده است: در مرحله اول با استفاده از روش تحلیل عامل اکتشافی تجزیه و تحلیل انجام شده و در مرحله دوم با استفاده از معادلات ساختاری، مدلیابی انجام شد. یافتهها و نتایج حاصل از این پژوهش بیانگر این است که از بین شاخصهای فرهنگی هافستد و عوامل اجتماعی، مؤلفههای فاصله قدرت، فردگرایی و گروههای مرجع بر روی رفتار نوستالژیک تأثیر معناداری دارند ولی مؤلفههای مادیگرایی، جمعگرایی، اجتناب از عدم اطمینان، مردمداری در برابر زنمداری و ساختار خانواده بر روی رفتارهای نوستالزیک تأثیر معناداری ندارند. همچنین رفتار نوستالژیک و نگرش بر روی نیت خرید تأثیر معناداری دارند ولی میراث برند بر روی نیت خرید تأثیر معناداری ندارند و در نهایت نیت خرید بر رفتارخرید واقعی تأثیر معناداری دارد.
پرونده مقاله