امروزه رسانههای اجتماعی به یک مهارت جدید و مهم برای همه و حتی برای کسانی که درک بسیار بالایی از فناوری ندارند، تبدیل شده است. در سالهای اخیر دسترسی میلیونها کاربر در سراسر جهان به رسانهها و شبکههای اجتماعی باعث شده است تا این رسانهها در کانون توجه جوامع مدرن و شرک چکیده کامل
امروزه رسانههای اجتماعی به یک مهارت جدید و مهم برای همه و حتی برای کسانی که درک بسیار بالایی از فناوری ندارند، تبدیل شده است. در سالهای اخیر دسترسی میلیونها کاربر در سراسر جهان به رسانهها و شبکههای اجتماعی باعث شده است تا این رسانهها در کانون توجه جوامع مدرن و شرکتهای تجاری قرار گیرند و از محبوبیت قابل توجهی به خصوص در میان نسل جوان برخوردار شوند. از این رو هدف این پژوهش بررسی تأثیر رسانه اجتماعی اینستاگرام بر عملکرد شرکتهای واردکننده پوشاک میباشد. روش اجرای پژوهش حاضر توصیفی پیماشی و از لحاظ هدف کاربردی است. جامعه مورد مطالعه پژوهش مشتریان شرکتهای واردکننده پوشاک در اینستاگرام شامل جین وست و کوتون بودند که براساس فرمول کوکران، برای جوامع نامحدود 384 نفر از آنان در پژوهش شرکت کردند. روش نمونهگیری در دسترس بوده و آنان پرسشنامههای مربوط به میزان صلاحیت رسانه اجتماعی، پذیرش رسانه اجتماعی، قصد استفاده از اینستاگرام و عملکرد شرکتهای واردکننده را تکمیل نمودند. پرسشنامههای مذکور بر اساس طیف پنج درجهای لیکرت تقسیمبندی شده اند. همچنین نتایجی که از ضریب آلفای کرونباخ به دست آمده نشان از پایایی مورد قبول برای ابزارها میباشد. جهت بررسی نرمال بودن دادهها از آزمون کلموگروف- اسمیرنف، از آزمون تحلیل عاملی جهت تأیید روایی سؤالات و مشخصسازی عوامل کلیدی هر موؤلفه و از فن مدلیابی معادلات ساختاری جهت بررسی برازش مدل پژوهش با دادههای جمعآوری شده استفاده گردیده است.
پرونده مقاله
تحقیقات گستردهای در زمینه مسئولیت اجتماعی و اثرات آن بر کسبوکار صورت گرفته و بر اهمیت این مفهوم برای سازمانها تأکید کرده است. اگرچه این حقیقت وجود دارد که مسئولیت اجتماعی سازمان بعنوان یکی از مباحث مدیریتی پیشرو در سراسر جهان درآمده، اما پژوهشگران چه در حوزه کسبوکار چکیده کامل
تحقیقات گستردهای در زمینه مسئولیت اجتماعی و اثرات آن بر کسبوکار صورت گرفته و بر اهمیت این مفهوم برای سازمانها تأکید کرده است. اگرچه این حقیقت وجود دارد که مسئولیت اجتماعی سازمان بعنوان یکی از مباحث مدیریتی پیشرو در سراسر جهان درآمده، اما پژوهشگران چه در حوزه کسبوکار و چه در دانشگاهها کاربرد آنرا در رشد جوامع درنظر نگرفتهاند. هدف از اجرای این پژوهش پر کردن این خلاء، توسط بررسی ادراکات مصرفکننده از مسئولیت اجتماعی سازمان و نقش آن در روابط بین ایدئولوژیهای اخلاقی مصرفکننده و ارزیابی محصول و سازمان است. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از حیث روش همبستگی است. جامعه آماری پژوهش مصرفکنندگان شیرینیجات حاج خلیفه در شهر یزد میباشند. با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری، با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده، تعداد 355 پرسشنامه استاندارد براساس جدول مورگان، جمعآوری، و پایایی پرسشنامه با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ بررسی و با مقدار 931/0 تأیید گردید. تجزیه تحلیل دادهها توسط نرمافزار LISREL و SPSS انجام شده است. نتایج پژوهش نشان میدهند که مصرفکنندگان ایدهآلگرا درک مثبتی از فعالیتهای مسئولیت اجتماعی سازمان داشته در نهایت ارزیابی مثبتی از محصول و سازمان خواهند داشت. در مقابل، مصرفکنندگان نسبیگرا نسبت به مسئولیت اجتماعی سازمانها حساسیت نداشته و درک مثبتی از آن ندارند، که این امر موجب ارزیابیهای منفی نسبت به محصول و سازمان میگردد. به بیان دیگر نوع ایدئولوژی اخلاقی مصرفکنندگان منجر به ادراک متفاوت از مسئولیت اجتماعی سازمان و ارزیابی مثبت و یا منفی آنان از محصول و سازمان خواهد شد.
پرونده مقاله
در اقتصادهای در حال توسعه توجه به کالاهای لوکس توسط طبقه متوسط جامعه بسیار زیاد و عاملی برای کسب درآمد و ایجاد یک چرخه اقتصادی میباشد. طی سالهای اخیر در ایران توجه به ماشینهای لوکس به شدت افزایش یافته است. هدف این تحقیق بررسی تأثیر دلبستگی احساسی برند بر واکنشهای رف چکیده کامل
در اقتصادهای در حال توسعه توجه به کالاهای لوکس توسط طبقه متوسط جامعه بسیار زیاد و عاملی برای کسب درآمد و ایجاد یک چرخه اقتصادی میباشد. طی سالهای اخیر در ایران توجه به ماشینهای لوکس به شدت افزایش یافته است. هدف این تحقیق بررسی تأثیر دلبستگی احساسی برند بر واکنشهای رفتاری خریداران اتومبیلهای لوکس در تهران میباشد، که تأثیر ابعاد سهگانهی آن (علاقه به برند، اتصال به برند و اشتیاق به برند) را بر ابعاد واکنش رفتاری (نیت تغییر و تبلیغات شفاهی) بررسی میگردد. بدین منظور پرسشنامههای بر اساس کار تحقیقاتی تحقیقاتی (آلبرت و همکاران، 2009) و (آتناسوپولز و همکاران، 2001) تنظیم و در بین خریداران اتومبیلهای لوکس در شهر تهران به صورت خوشهای چند مرحلهای پخش و 384 پرسشنامه قابل تحلیل بدست آمد. نتایج مدلیابی معادلات ساختاری نشان داد دلبستگی احساسی برند بر تبلیغات دهان به دهان تأثیر مثبتی دارد ولی بر نیت تغییر تأثیری ندارد و همینطور اشتیاق به برند، اتصال به برند بر تبلیغات دهان به دهان و نیت تغییر تأثیر مثبتی دارد و علاقه به برند بر تبلیغات دهان به دهان و نیت تغییر تأثیری ندارد.
پرونده مقاله
هدف پژوهش بررسی تأثیر مؤلفههای فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی از طریق ارزش ویژه برند بر پاسخدهی مشتریان در صنعت گردشگری میباشد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر زمانی مقطعی و از نظر روش، توصیفی _تحلیلی از نوع علی به شیوه پیمایشی محسوب می ردد. جامعه آم چکیده کامل
هدف پژوهش بررسی تأثیر مؤلفههای فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی از طریق ارزش ویژه برند بر پاسخدهی مشتریان در صنعت گردشگری میباشد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر زمانی مقطعی و از نظر روش، توصیفی _تحلیلی از نوع علی به شیوه پیمایشی محسوب می ردد. جامعه آماری، گردشگران بازدید کننده از مناطق گردشگری شهرستان ابهر میباشند. حجم نمونه با استفاده از آزمون کوکران 384 نفر برآورد شده است. از طریق نمونهگیری تصادفی از جامعه نمونه پرسشنامهها تکمیل گردید. در این پژوهش از پرسشنامه استاندارد بومی شده (سئو و پارک، 2018) استفاده شده است. نتایج آزمون روایی و پایایی پرسشنامه نشان میدهد ضریب پایایی (آلفای کرونباخ) برابر با 0.965 و میزان روایی بر اساس تحلیل عاملی (KMO) بالای 0.5 معنیدار بوده و تأیید شده است. در تجزیه و تحلیل دادهها، استفاده از روشهای آماری به دو صورت توصیفی و استنباطی انجام گرفته است. در بخش تحلیل استنباطی ابتدا فرض نرمال بودن توزیع نمونههای مورد مطالعه با آزمون کلموگروف اسمیرنف بررسی شده است. با استفاده از آزمون معناداری ضریب همبستگی و روش تحلیل مسیر، با استفاده از نرمافزار SPSS 21 و LISREL 8.8 روابط بین متغیرهای مستقل و وابسته مورد آزمون قرار گرفته است که نتایج آنها نشان میدهد که فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی تأثیر مثبت و معناداری روی ارزش ویژه برند (آگاهی از برند و تصویر برند) دارند. همچنین فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی از طریق ارزش ویژه برند تأثیر مثبت و معناداری روی پاسخدهی مشتریان (تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی و وفاداری) دارند.
پرونده مقاله
هدف این تحقیق بررسی تأثیر ارزش رابطه مشتری با بانک بر رفتار شهروندی مشتری از طریق متغیرهای میانجی کیفیت رابطه و قدرت رابطه در مشتریان بانک صادرات اصفهان بود. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر را چکیده کامل
هدف این تحقیق بررسی تأثیر ارزش رابطه مشتری با بانک بر رفتار شهروندی مشتری از طریق متغیرهای میانجی کیفیت رابطه و قدرت رابطه در مشتریان بانک صادرات اصفهان بود. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه مشتریان در شعب بانک صادرات به تعداد 4662118 تشکیل دادند که از طریق فرمول نمونهگیری کوکران تعداد 645 نفر به عنوان نمونه از طریق روش نمونهگیری هدفمند وابسته به معیار انتخاب شدند ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد ارزش رابطه و پرسشنامه استاندارد کیفیت رابطه و پرسشنامه استاندارد رفتار شهروندی مشتری و پرسشنامه استاندارد قدرت رابطه بودند که روایی پرسشنامهها بر اساس روایی محتوایی با استفاده از نظر صاحب نظران،صوری بر مبنای دیدگاه تعدادی از جامعه آماری و سازه با روش تحلیل عاملی مورد بررسی قرار گرفتند و پس از اصطلاحات لازم روایی مورد تأیید قرار گرفت و از سوی دیگرپایایی پرسشنامهها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب پرسشنامه استاندارد ارزش رابطه (0/84) و پرسشنامه استاندارد کیفیت رابطه (0/81) و پرسشنامه استاندارد رفتار شهروندی مشتری (0/75) و پرسشنامه استاندارد قدرت رابطه (0/70) برآورد شد. تجزیه و تحلیل دادهها در دو سطح توصیفی و استنباطی مشتمل بر مدلسازی معادلات ساختاری انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که ارزش رابطه ی مشتری با بانک بر رفتار شهروندی مشتری از طریق متغیرهای کیفیت رابطه و قدرت رابطه تأثیر معناداری دارد که ضریب تأثیر آن با میانجیگری کیفیت رابطه برابر 0/17 و با میانجیگری قدرت رابطه برابر 0/13 میباشد.
پرونده مقاله
هدف: امروزه گردشگری نقش مهمی در کارآفرینی و اشتغالزایی دارد و در این بین صنایع هتلداری نقش مهمی در درآمدزایی برای صنعت گردشگری کشور دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر عوامل شخصیتی و تسهیلگرهای محیطی بر انگیزههای کارآفرینی در صنایع هتلداری انجام شد.
روش: این پژوهش چکیده کامل
هدف: امروزه گردشگری نقش مهمی در کارآفرینی و اشتغالزایی دارد و در این بین صنایع هتلداری نقش مهمی در درآمدزایی برای صنعت گردشگری کشور دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر عوامل شخصیتی و تسهیلگرهای محیطی بر انگیزههای کارآفرینی در صنایع هتلداری انجام شد.
روش: این پژوهش به لحاظ روشی از نوع پیمایشی و از لحاظ ماهیت و هدف نیز توصیفی-کاربردی بود. ابزار اصلی جمعآوری اطلاعات موردنیاز محقق، پرسشنامه بود که در طیف لیکرت بصورت پنجگزینهای تنظیم شده است. جامعه آماری تحقیق کلیه مدیران و کارکنان هتل، حسابداری، داخلی، میز غذا و کارشناسانی که حداقل 5 سال سابقه کار دارند و در مجموعه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی مشغول به کار هستند، که براساس آمار ماخوذه 700 نفر به عنوان مدیر و کارشناسان و کارکنان بخشهای ذکرشده هستند. براساس فرمول کوکران و در سطح خطای 5% تعداد 250 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند به علت در دسترسبودن فهرست اسامی کارکنان، روش نمونهگیری تصادفی ساده است که در این روش شانس انتخاب هر فرد برای پاسخگویی به سؤالات برابر است. تجزیه و تحلیل دادهها در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام شد. در سطح توصیفی از آمارههایی نظیر فراوانی، درصد، میانگین، میانه، انحراف معیار و جداول و نمودارهای ستونی استفاده گردید. نرمافزار مورد استفاده SPSS 24 بود. برای آزمون فرضیهها از مدل معادلات ساختاری و نرمافزار Smart PLS V3 استفاده گردید.
یافتهها: تمامی متغیرهای تحقیق بجز دو متغیر خلاقیت و انگیزههای روانشناختی دارای میانگین بیشتر از متوسط نظری دارند. نتایج نشان داد: عوامل شخصیتی بر انگیزههای کارآفرینی تأثیر ندارد. عوامل شخصیتی بر تسهیلگرهای محیطی کارآفرینی تأثیر مثبت دارد. انگیزههای کارآفرینی بر عوامل شخصیتی تأثیر ندارد. تسهیلگرهای محیطی کارآفرینی بر عوامل شخصیتی تأثیر مثبت دارد. انگیزههای کارآفرینی بر تسهیلگرهای محیطی تأثیر مثبت دارد. تسهیلگرهای محیطی کارآفرینی بر انگیزههای کارآفرینی تأثیر مثبت دارد.
پرونده مقاله