هدف: هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و سبک تفکر با جامعهپذیری مدیران ورزشی بود. روششناسی: جامعه آماری را 140 نفر از مسئولین هیئت های ورزشی استان اصفهان تشکیل دادند که به علت محدود بودن تعداد، تمامی آنها به عنوان نمونهی آماری در نظر گرفته شدند. روش چکیده کامل
هدف: هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و سبک تفکر با جامعهپذیری مدیران ورزشی بود. روششناسی: جامعه آماری را 140 نفر از مسئولین هیئت های ورزشی استان اصفهان تشکیل دادند که به علت محدود بودن تعداد، تمامی آنها به عنوان نمونهی آماری در نظر گرفته شدند. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است. در این پژوهش از پرسشنامه‎های استاندارد ذهنیت فلسفی، سبک تفکر و جامعهپذیری استفاده شد. این پرسشنامهها دارای روایی سازه بود و روایی صوری و محتوایی آنها نیز به تأیید متخصصین رسید. پایایی آنها به روش ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه ذهنیت فلسفی 86/0، سبک تفکر 81/0، و جامعه پذیری 91/0، به دست آمد. یافتهها: یافتهها نشان داد ضریب استاندارد بین بعد جامعیت ذهنیت فلسفی و جامعه پذیری 40/0، بعد تعمق ذهنیت فلسفی و جامعهپذیری 22/0 و بعد انعطاف پذیری ذهنیت فلسفی و جامعه پذیری 61/0 می باشد. همچنین ضریب استاندارد بین بعد قانونی سبک تفکر و جامعه پذیری 39/0، بعد اجرایی سبک تفکر و جامعه پذیری 31/0 و بعد قضایی سبک تفکر و جامعه پذیری 337/0 میباشد. مقادیر t برای کلیه ابعاد ذهنیت فلسفی و سبک تفکر مثبت بود و در سطح تشخیص 01/0=P معنیدار است.نتیجهگیری: با افزایش ذهنیت فلسفی مسئولین ورزشی و بهبود سبک تفکر آنها، جامعه‎پذیری سازمانی آنها نیز ارتقاء می‎یابد.
پرونده مقاله
هدف این مقاله سطح بندی عوامل توانمند سازی عملکرد صادراتی تولیدات ورزشی جهت رسیدن به کلاس جهانی با تاکید بر توسعه منابع انسانی با به کارگیری مدل سازی تفسیری- ساختاری بود. پژوهش حاضر آمیخته و توسعه ای – کاربردی است. بر اساس رهیافت گلیزری و مصاحبه عمیق با 15 نفرخبرگا چکیده کامل
هدف این مقاله سطح بندی عوامل توانمند سازی عملکرد صادراتی تولیدات ورزشی جهت رسیدن به کلاس جهانی با تاکید بر توسعه منابع انسانی با به کارگیری مدل سازی تفسیری- ساختاری بود. پژوهش حاضر آمیخته و توسعه ای – کاربردی است. بر اساس رهیافت گلیزری و مصاحبه عمیق با 15 نفرخبرگان (بازاریابی ورزشی، اقتصادانان، مدیریت صنعتی) در محیط نرم افزارNVIVO10 عوامل اصلی مدل در قالب 92 کد باز، 13کد انتخابی و 5 کد نظری شناسایی شده و سپس با استفاده از فرآیند مدل سازی تفسیری- ساختاری در محیط نرم افزار MATLAB2014 سطح بندی و روابط درونی بین عوامل استخراج و در نهایت بر اساس تحلیل MICMAC قدرت هدایت و وابستگی دسته بندی شدند. نتایج نشان داد که عوامل مدل در 5 سطح قرار دارند و ایجاد انگیزه برای نیروی انسانی، اعتماد سازی، ارتباطات سازمانی، آموزش و مهارت نیروی انسانی در سطح پنجم مدل قرار گرفته و دارای بیشترین تأثیرگذاری بر توسعه منابع انسانی(سطح چهار)، کیفیت، نوآوری، انعطاف پذیری، کاهش هزینه، کاهش زمان، خدمات فروش و خدمات پس فروش (سطح سوم) ، تولید و خدمت در کلاس جهانی (سطح دوم)، صنعت ورزش در کلاس جهانی و توانمند سازی عملکرد صادراتی تولیدات ورزشی(سطح یک) بودند. در تحلیل MICMAC عوامل توسعه منابع انسانی (متغیرهای مستقل) که محرک و بر انگیزنده عوامل دیگربه شمار می روند. بر اساس نتایج تحقیق مدیران و بازاریابان ورزشی موفق، با اعمال مکانیزم ارتباطات موثر با افراد داخل و خارج سازمان، آموزش افراد توانمند، ایجاد انگیزه، اعتماد سازی می توانند موجب توسعه منابع انسانی در حد کلاس جهانی شوند.
پرونده مقاله
هدف: هدف پژوهش حاضر ارائه مدل ساختاری توسعه جو اخلاقی در فوتبال حرفه ای ایران بود. روش شناسی: پرسشنامه ای محقق ساخته طراحی و روایی صوری آن توسط 14 نفر از اساتید دانشگاه تأیید و پایایی آن نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی به دست آمد. جامعه آماری پژوهش چکیده کامل
هدف: هدف پژوهش حاضر ارائه مدل ساختاری توسعه جو اخلاقی در فوتبال حرفه ای ایران بود. روش شناسی: پرسشنامه ای محقق ساخته طراحی و روایی صوری آن توسط 14 نفر از اساتید دانشگاه تأیید و پایایی آن نیز با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی به دست آمد. جامعه آماری پژوهش متشکل از هفت گروه از اقشار مختلف مرتبط با پژوهش بود که با توجه به نامشخص بودن حجم جامعه، برای تعیین حجم نمونه از فرمول جامعه نامحدود کوکران استفاده شد که این حجم در سطح اطمینان 95% برابر 384 نفر می باشد. در این پژوهش از آمار توصیفی برای توصیف وضعیت جمعیت شناختی پاسخ دهندگان و همچنین پاسخ های آنان به پرسش های تحقیق و در بخش آمار استنباطی از آزمون معادلات ساختاری استفاده شد. بدین منظور از نرم افزارهای MS-Excel ، SPSS ver 18 و AMOS24 بهره گرفته شد. یافته ها: نتایج نشان داد شاخصهای برازش تطبیقی بالاتر از 90 درصد و مناسب هستند. شاخصRMSEA پایینتر از 8 درصد (078/0) و مناسب است. بنابراین در کل مدل ساختاری طراحی شده برای توسعه جو اخلاقی در فوتبال حرفه ای ایران از برازش لازم برخوردار است. نتیجه گیری: به مدیران و دست اندرکاران فوتبال کشور پیشنهاد می گردد با استفاده از مدل ارائه شده، برنامه ریزی و تصمیم گیری مناسب، ضمن کاستن از معضلات اخلاقی و رفتارهای انحرافی، فوتبال ایران را به سوی ایده آل های حرفه ای که همانا، دوری از مسائل حاشیه ای، فوتبال پاک و رشد و توسعه فنی است، هدایت نمایند.
پرونده مقاله
هدف: کارآفرینی در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار امروزه دارای نقش کلیدی است. هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل کارآفرینی ورزشی با رویکرد سرمایه اجتماعی بر اساس نظریه داده بنیاد بود.روش شناسی: روش تحقیق در این پژوهش کیفی بود که با استفاده از راهبرد نظریه داده بنیاد استراوس و ک چکیده کامل
هدف: کارآفرینی در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار امروزه دارای نقش کلیدی است. هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل کارآفرینی ورزشی با رویکرد سرمایه اجتماعی بر اساس نظریه داده بنیاد بود.روش شناسی: روش تحقیق در این پژوهش کیفی بود که با استفاده از راهبرد نظریه داده بنیاد استراوس و کربین، نظرات مصاحبه شوندگان درباره مؤلفههای کارآفرینی ورزشی با رویکرد سرمایه اجتماعی تحلیل شد. شرکت کنندگان در پژوهش حاضر، متخصصان و صاحبنظران مدیریت ورزشی، جامعه شناسی و کارآفرینی بودند. نمونه گیری پژوهش، بر اساس روش نظری بود؛ نمونه گیری تا رسیدن مقوله ها به اشباع نظری ادامه یافت. ابزار پژوهش حاضر، مصاحبه های عمیق و اکتشافی بود. اعتبار یافته ها با روش های تطبیق توسط اعضا، بررسی همکار و مصاحبه های آزمایشی تعیین شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از کدگذاری باز، محوری و گزینشی استفاده گردید.یافته ها: پس از اتمام مصاحبه ها فرایند کدگذاری باز، محوری و انتخابی در قالب ابعاد 6 گانه مدل پارادایمی شامل: موجبات علی مانند نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی، مقوله های مرکزی مانند ایجاد فرهنگ مشارکت، راهبردها مانند ایجاد اصلاح در ساختار سازمان ها، ویژگی های زمینه ای مانند شفاف بودن قوانین، شرایط مداخله گر مانند ویژگی های شخصیتی، و پیامدها مانند کاهش نرخ بیکاری، شناسایی شدند.نتیجه گیری: بر اساس مدل پارادایمی به دست آمده از پژوهش می توان اذعان نمود کارآفرینان برای موفقیت بیشتر باید راهکارهایی برای ایجاد و توسعه سرمایه اجتماعی در کسب و کار خود به کار ببرند. واژگان کلیدی: سرمایه اجتماعی، صنعت ورزش، کارآفرینی، نظریه داده بنیاد
پرونده مقاله
هدف: بینش استراتژیک، نگاه روشن و واضح به موقعیت یک سازمان دارد هدف از پژوهش حاضر بینش استراتژیک مبتنی بر ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک در باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت اصفهان می باشد.روش شناسی: پژوهش حاضر با تبعیت از پارادایم عملگرایی با رویکرد آمیخته در قالب مطالعه اس چکیده کامل
هدف: بینش استراتژیک، نگاه روشن و واضح به موقعیت یک سازمان دارد هدف از پژوهش حاضر بینش استراتژیک مبتنی بر ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک در باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت اصفهان می باشد.روش شناسی: پژوهش حاضر با تبعیت از پارادایم عملگرایی با رویکرد آمیخته در قالب مطالعه استراتژیک، در بخش اول تعداد ۳۰ نفر بصورت هدفمند انتخاب و تائید شاخصهای جمعآوری شده، به روش دلفی و با انجام سه دور توافق نظری حاصل شد. در بخش دوم شورای عالی راهبردی متشکل از ۸ نفر از خبرگان بصورت هدفمند انتخاب و در گروه کانونی نسبت به تکمیل ماتریس و تحلیل در قالب ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک اقدام شده است.یافته ها: شاخصهای توان مالی و مزیت رقابتی در بعد داخلی و شاخصهای ثبات محیطی و قدرت صنعت در بعد خارجی استخراج گردید و موقعیت راهبردهای باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت استان اصفهان در موقعیت استراتژی رقابتی نشان داده شد.نتیجه گیری: باشگاه ضمن استفاده حداکثری از منابع و امکانات سازمانی موجود، از هدر رفت منابع و تغییر کاربری آنها جلوگیری کرده و سپس با مشارکت بخش خصوصی، خیرین و سازمانها و نهادهای ذیربط به توسعه ارائه خدمات و کسب مزیت رقابتی در بین باشگاههای دیگر روی آورد.
پرونده مقاله
هدف:هدف ازپژوهش حاضربررسی نقش میانجی محیط همسایگی درتأثیرحمایت وفعالیت بدنی والدین برفعالیت بدنی کودکان بود. روش شناسی:این تحقیق به روش توصیفی همبستگی ومبتنی برمدلسازی معادلات ساختاری بود.جامعۀ آماری این تحقیق راکلیۀ دانش آموزان دختروپسر9 تا 11ساله شهرتهران و والدین آنه چکیده کامل
هدف:هدف ازپژوهش حاضربررسی نقش میانجی محیط همسایگی درتأثیرحمایت وفعالیت بدنی والدین برفعالیت بدنی کودکان بود. روش شناسی:این تحقیق به روش توصیفی همبستگی ومبتنی برمدلسازی معادلات ساختاری بود.جامعۀ آماری این تحقیق راکلیۀ دانش آموزان دختروپسر9 تا 11ساله شهرتهران و والدین آنها تشکیل دادند،که تعداد آنها 299610 نفر بودکه براساس جدول مورگان تعداد 384 نفرانتخاب و تعداد 400پرسشنامه به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی توزیع شد.دراین تحقیق از پرسشنامه های فعالیت بدنی برای کودکان کوالسکی وهمکاران(1997)، حمایت والدین ازفعالیت بدنی کودکان بیتز وهمکاران (2006)، سطح فعالیت بدنی والدین کرایگ و همکاران (2003) ومحیط همسایگی سالیس و همکاران (2010) استفاده شد.روایی صوری ومحتوایی و سازه به روش تحلیل عاملی تاییدی و پایایی به روش ضریب آلفای کرونباخ و برای تجزیه وتحلیل داده ها از مدلسازی معادلات ساختاری با نسخۀ 2 نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شد.یافته ها:نتایج نشان دادکه حمایت والدین(18.724=β=0.662، t)برفعالیت بدنی کودکان ،فعالیت بدنی والدین (12.235=β=0.486، t)برفعالیت بدنی کودکان ،حمایت والدین(12.139=β = 0.468، t)برمحیط همسایگی ،فعالیت بدنی والدین (13.673=β=0.572، t)برمحیط همسایگی و محیط همسایگی(29.026=β=0.766، t) بر فعالیت بدنی کودکان تأثیرمثبت ومعنی داری دارند.درنهایت ،نتایج به دست آمده ازآزمون سوبل وVAF نقش میانجی محیط همسایگی راتأئید و مدل تحقیق برازش مطلوب را نشان داد.نتیجه گیری :پیشنهاد میشود والدین و اعضای خانواده به منظور پررنگ تر شدن نقش شان درمشارکت کودکان درفعالیت بدنی، با حمایت خودازطریق تدارک برنامه های گروهی وحضور در پارکها و اماکن ورزشی محلی به ویژه برای شرکت دربرنامه های ورزشی و تفریحی به همراه کودکان نقش محیط همسایگی رادرافزایش فعالیت بدنی کودکان توسعه دهند.
پرونده مقاله
هدف: پژوهش حاضر با هدف تدوین نظام نامه اخلاقی داوران فدراسیون کُشتی جمهوری اسلامی ایران انجام شد. روششناسی: با توجه به هدف، این پژوهش از دسته تحقیقات کاربردی است که از منظر شیوه اجرا به صورت پیمایشی می باشد. جامعه مورد مطالعه پژوهش حاضر تمامی داوران فدراسیون کشتی جمهور چکیده کامل
هدف: پژوهش حاضر با هدف تدوین نظام نامه اخلاقی داوران فدراسیون کُشتی جمهوری اسلامی ایران انجام شد. روششناسی: با توجه به هدف، این پژوهش از دسته تحقیقات کاربردی است که از منظر شیوه اجرا به صورت پیمایشی می باشد. جامعه مورد مطالعه پژوهش حاضر تمامی داوران فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران به تعداد نامشخص بود که به جهت عدم انسجام در جمعبندی آمار تعداد کل داوران اطلاعات دقیقی یافت نشد. جهت تعیین نمونه، تعداد آزمودنیها با توجه به مقدار کفابت حجم نمونه در مدل اندازه گیری که مطابق با نظر هیر (2012) حداقل 200 نفر تعیین شده است 258 نفر به عنوان اعضاء نمونه تحقیق مشخص شد. ابزار اندازه گیری تحقیق پرسشنامه محقق ساخته نظام نامه اخلاقی و به روش لیکرت (پنج گزینه ای) میباشد. این پرسشنامه 48 سوال در قالب 9 مولفه اصلی قانونمداری، احترام، رتبه بندی، نگرش حرفه ای، صداقت و امانت داری، عدالت، مسئولیت پذیری، مرتبط به منش پهلوانی طراحی شد. برای شناسایی سوالات و مولفه ها از روش تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدى براى روایى سازه، برای بررسی وضعیت سوالات، مولفه ها و مفهوم نظامنامه اخلاقی از آزمون t تک نمونه ای و همچنین برای الویت بندی سوالات و مولفه ها از آزمون فریدمن استفاده می شود. یافتهها: نتایج آزمون های آماری نشان داد که میانگین مولفه های نظام اخلاقی داوران در کشتی در نمونه بالای عدد 3 می باشد پس در نمونه از سطح مطلوبی برخوردار است و می توان گفت که وضعیت مولفه های نظام اخلاقی داوران در سطح مطلوب می باشد.
پرونده مقاله
هدف: ورزش های آبی یکی از ورزش های مورد علاقه جوانان محسوب می شود. هدف از این تحقیق بررسی رابطه ارزش ویژه برند مقاصد گردشگری ورزشی با عوامل روانشناختی پیامهای تبلیغاتی بود. روششناسی: جامعه آماری کلیه استفادهکنندگان از مجموعه ورزشی سرزمین موجهای آبی مشهد بود که 384 ن چکیده کامل
هدف: ورزش های آبی یکی از ورزش های مورد علاقه جوانان محسوب می شود. هدف از این تحقیق بررسی رابطه ارزش ویژه برند مقاصد گردشگری ورزشی با عوامل روانشناختی پیامهای تبلیغاتی بود. روششناسی: جامعه آماری کلیه استفادهکنندگان از مجموعه ورزشی سرزمین موجهای آبی مشهد بود که 384 نفر بهعنوان نمونه آماری انتخاب شد. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامههای احساس لذت و انگیختگی مهرابیان و راسل (۱۹۷۴) و ارزش ویژه برند آکر (1991) استفاده شد. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها از آمار توصیفی و رگرسیون خطی چندگانه استفاده شد. یافتهها: نتایج نشان داد که بین انگیختگی و مؤلفههای ارزش ویژه برند رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد(05/0P<). همچنین بین لذتِ حاصل از تبلیغات، با تمامی مؤلفههای ارزش ویژه برند مقاصد گردشگری ورزشهای آبی رابطه مثبت معنیداری وجود دارد(05/0P<). نتیجهگیری: بهصورت کلی میتوان اینگونه استنباط کرد که شیوه دستکاری و انتخاب لذت و انگیختگی ادراکشده از تبلیغات میتواند ارزش ویژه برند مجموعه ورزشی سرزمین موج های آبی را تحت تأثیر قرار دهد.
پرونده مقاله