تبیین مدل فضای اجتماعی در توسعه مطبوعات محلی : مطبوعات محلی استان یزد
محورهای موضوعی : مدیریت رسانهمهرداد نوابخش 1 , علی محمد مزیدی 2
1 - ندارد
2 - نویسنده مسئول مکاتبات
کلید واژه: توسعه مطبوعات, مطبوعات محلی, منابع انسانی, فضای اجتماعی, نفوذ سیاسی و
, 
, حمایت های اقتصا,
چکیده مقاله :
هدف اصلی این نوشتار بررسی نقش شاخص های توسعه در توسعه مطبوعات محلی. به اعتقادنویسنده شاخص های توسعه در توسعه مطبوعات محلی از طریق بخش منابع طبیعی بیشترین تاثیررا داشته اند. مفروض اصلی نویسنده آن است که نقش شاخص های توسعه در توسعه مطبوعاتمحلی موثر بوده، شرایط مناسبی را برای جلب اعتماد اجتماعی و در نتیجه نفوذ سیاسی و در نهایتحمایت های اقتصادی فراهم کرده است.در این مقاله ابتدا به طرح سوالات اصلی تحقیق پرداخته شد.در گام بعدی در پاسخ به سوال اصلیتحقیق ،فرضیات تنظیم شد .روش پژوهش نیز شامل روش های پیمایشی،کتابخانه ای و تحلیل محتواو کمی و کیفی می باشد.روش نمونه گیری و جامعه آماری در این پژوهش شامل کارشناسان و صاحبنظران حوزه مطبوعات استان یزد ، خوانندگان مطبوعات استان یزد و جامعه آماری مطبوعات استانیزد می باشد.با دو روش توصیفی و استنباطی و از طریق تجزیه و تحلیل آماری پرسشنامه ها به اثبات و یا ردفرضیه ها پرداخته شده است.بنابراین در این تحقیق با استفاده از تکنیک های آماری، داده های خامجمع آوری شده از پرسشنامه طبقه بندی و با استفاده آمار توصیفی در جدول و نمودار نشان داده شدواز طریق آمار استنباطی فرضیه های تحقیق مورد بررسی قرار گرفت .