• XML

    isc pubmed crossref medra doaj doaj
  • فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله

        1 - شناسایی و اولویت بندی زیر ساخت های لازم جهت پیاده سازی استراتژیهای نگهداری و تعمیرات در شرکت تراکتور سازی تبریز با استفاده از تاپسیس فازی
        صبا صادقی گاوگانی اکبر ولیزاده اوغانی محمد طاهری
        امروزه نگهداری و تعمیرات در سیستم‌های تولیدی نقش اساسی را ایفا می‌کند و تاثیر بسزایی در دستیابی به اهداف سازمانی، کاهش زمان توقف تجهیزات، کیفیت تولیدات، افزایش بهره‌وری، ایمنی تجهیزات و غیره دارد. هدف این پژوهش، شناسایی و اولویت بندی زیر ساخت‌های لازم جهت پیاده سازی است چکیده کامل
        امروزه نگهداری و تعمیرات در سیستم‌های تولیدی نقش اساسی را ایفا می‌کند و تاثیر بسزایی در دستیابی به اهداف سازمانی، کاهش زمان توقف تجهیزات، کیفیت تولیدات، افزایش بهره‌وری، ایمنی تجهیزات و غیره دارد. هدف این پژوهش، شناسایی و اولویت بندی زیر ساخت‌های لازم جهت پیاده سازی استراتژیهای نگهداری و تعمیرات در شرکت تراکتورسازی تبریز با استفاده از TOPSIS فازی بوده است. جامعه آماری مطالعه حاضر شامل دو گروه اساتید مدیریت، مهندسی صنایع، کارشناسان و صاحب نظران این حوزه و مدیران و کارشناسان شرکت تراکتورسازی تبریز می‌باشد. حجم نمونه مرحله اول بر اساس اشباع نظری مشخص گردید. جهت تعیین نمونه آماری تحقیق در مرحله دوم نیز با استفاده از فرمول کوکران به تعداد 76 نفر انتخاب گردیده است. به منظور اولویت‌بندی عوامل منتخب از تکنیک تصمیم‌گیری تاپسیس فازی استفاده شده است. نتایج نشان می‌دهد که در زیرساخت های پیاده سازی استراتژیهای نگهداری و تعمیرات در شرکت تراکتور سازی تبریز، مسائل مالی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و عوامل نیروی انسانی، موانع تجهیزاتی و عوامل ساختاری در رده‌های بعدی این رتبه‌بندی قرار می‌گیرند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        2 - تعیین تاثیر رفتارهای ضدتولید و ضد بهره‌وری بر عملکرد پروژه‌های ساخت مسکن (مطالعه تعاونی‌های مسکن استان مرکزی)
        یسرا عباسی حبیب اله جوانمرد مهدی شفیعی
        رفتارهای ضدتولید از سوی کارکنان و رفتار ضدبهره‌وری از سمت مدیران، عملکرد پروژه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این پژوهش با هدف تعیین تاثیر رفتارهای ضدتولید و ضد بهره‌وری بر عملکرد پروژه‌های تعاونی مسکن استان مرکزی انجام شده‌است. روش پژوهش از نظرهدف کاربردی و از نظر نحوه ا چکیده کامل
        رفتارهای ضدتولید از سوی کارکنان و رفتار ضدبهره‌وری از سمت مدیران، عملکرد پروژه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این پژوهش با هدف تعیین تاثیر رفتارهای ضدتولید و ضد بهره‌وری بر عملکرد پروژه‌های تعاونی مسکن استان مرکزی انجام شده‌است. روش پژوهش از نظرهدف کاربردی و از نظر نحوه انجام توصیفی- علی بود. جامعه آماری شامل حدود 800 عضو و حدود 300 نفر از مدیران و کارکنان در چهار تعاونی بزرگ استان مرکزی است که از آنان به روش خوشه‌ای نمونه‌گیری شده‌است. روش گردآوری داده‌ها میدانی و از ابزار پرسشنامه استفاده شده-است. سئوالات پرسشنامه از منابع معتبر تهیه شده و با اعتبار محتوایی، روایی آن تایید شده-است. پایایی با ضریب آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفته است. روش تحلیل داده‌ها، معادلات ساختاری بوده و با استفاده از نرم‌افزار لیزرل داده‌ها تحلیل شدند. یافته‌های حاصل نشان داد که رفتارضدتولید و رفتار ضد بهره‌وری بر دو متغیر ناکارایی پروژه و اثربخشی ضعیف پروژه‌ها در تعاونی‌های مسکن استان مرکزی تاثیر داشته‌اند و ناکارایی پروزه بر اثربخشی ضعیف پروژه‌ها موثر بوده‌است. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        3 - تأثیر تبادل اطلاعات زنجیره تامین و شیوه های مدیریت کیفیت بر عملکرد سهم بازار (مورد مطالعه : شرکت‌های تولیدی کوچک و متوسط)
        سید حسن ضابطی اصل ابراهیم علی رازینی حسن سلیمانی حمیدرضا سعادت امیری
        شرکت های کوچک و متوسط بیش از 75 درصد فرصت های شغلی شهری و بیش از 50 درصد درآمد مالی ملی را تشکیل می دهند.نظر به اهمیت تبادل اطلاعات به عنوان مکانیزم اصلی هماهنگی زنجیره تأمین برای مدیران ارشد شرکت های کوچک و متوسط در ایران،پژوهش حاضر با بررسی پیمایشی صورت گرفته بر روی ا چکیده کامل
        شرکت های کوچک و متوسط بیش از 75 درصد فرصت های شغلی شهری و بیش از 50 درصد درآمد مالی ملی را تشکیل می دهند.نظر به اهمیت تبادل اطلاعات به عنوان مکانیزم اصلی هماهنگی زنجیره تأمین برای مدیران ارشد شرکت های کوچک و متوسط در ایران،پژوهش حاضر با بررسی پیمایشی صورت گرفته بر روی اطلاعات 61 شرکت تولیدی کوچک و متوسط داخلی به دنبال بررسی ارتباط بین تبادل اطلاعات زنجیره تأمین و سهم بازار با در نظر گرفتن شاخص هایی نظیر شیوه های مدیریت کیفیت و سرمایه‌گذاری خاص تأمین‌کننده می باشد.این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه ی گردآوری داده ها توصیفی – پیمایشی می باشد. جامعه آماری متشکل از مدیران عامل،مدیران تولید، سرپرستان و مدیران بخشی شرکت‌های تولیدی است.بدین منظور مدیران و سرپرستانی که آشنا به زنجیره تأمین و مدیریت کیفیت و با سابقه کاری بیش از 5 سال بودند،انتخاب شدند.ابزار جمع آوری داده ها از طریق پرسشنامه بوده که با روش کتابخانه ای و میدانی صورت گرفته است.ارزیابی مدل در دو سطح مدل سنجش و مدل ساختاری با استفاده از نرم افزار smartPLSانجام شده است. نتایج حاکی از آن است که تبادل اطلاعات زنجیره تأمین تاثیر مثبت قابل توجهی بر شیوه های مدیریت کیفیت و سرمایه گذاری خاص تأمین کننده دارد.همچنین نتایج نشان می دهد که سرمایه گذاری خاص تآمین کننده بیشتر از شیوه های مدیریت کیفیت از تبادل اطلاعات زنجیره تأمین تاثیر می پذیرد.در نهایت تأثیر پذیری عملکرد سهم بازار از شیوه های مدیریت کیفیت بیشتر از سرمایه گذاری خاص تأمین کننده است. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        4 - طراحی الگوی برنامه‌ریزی دوسطحی فازی مشارکتی ترمیم نارسایی خدماتی
        امیرحسین عبدالعلی پور
        در این مقاله به ارائه روشهای تصمیم‌گیری مشارکتی برای حل تعارض در سازمان‌های سلسله‌مراتبی بین تولیدکنندة محصولات با رده‌های قیمتی متنوع و پردازش‌گر یا ترمیم‌کنندة خدمات مرتبط با آن محصولات در چارچوب برنامه‌ریزی دوسطحی پرداخته می‌شود. با طراحی مدل‌های دوسطحی خطی و کسری فا چکیده کامل
        در این مقاله به ارائه روشهای تصمیم‌گیری مشارکتی برای حل تعارض در سازمان‌های سلسله‌مراتبی بین تولیدکنندة محصولات با رده‌های قیمتی متنوع و پردازش‌گر یا ترمیم‌کنندة خدمات مرتبط با آن محصولات در چارچوب برنامه‌ریزی دوسطحی پرداخته می‌شود. با طراحی مدل‌های دوسطحی خطی و کسری فازی و حل آن‌ها با کمک طراحی یک‌رویه مشارکتی در قالب یک مثال عددی، هر دو سازمان رهبر و پیرو، هم به بیشینه‌سازی سود متعارض خود پرداخته و هم از سود کل سازمان سلسله‌مراتبی تولید و پردازش یا ترمیم و تکمیل خدمات مرتبط با محصولات کل چشم‌پوشی نمی‌گردد. نتایج مدل‌های دوسطحی پژوهش نشان می‌دهند که سازمان تولیدی از لحاظ تعیین نوع و ترکیب محصولات تولیدی سودآورتر بر شرکت خدماتی غالب است و درعین‌حال، سازمان خدماتی از لحاظ تخصیص کارکنان خدماتی با سطوح مهارتی مختلف با کمترین هزینه، بر سازمان تولیدی غالب است.برای اینکه مشخص شود چه زمانی مدل بیشینه‌سازی سود و چه زمانی مدل بیشینه سازی سودآوری بکار گرفته شود پیشنهاد می‌گردداگر استفاده تمام و کمال بودجه موردنظر مطلوب باشد، در این حالت بهتر است مسأله بیشینه‌سازی سود فرموله گردد و مورد استفاده قرار گیرد. برعکس، در مواقعی که سودآوری بالاتر مورد انتظار باشد (حتی اگر مقداری از بودجه در نظر گرفته شده مازاد بماند)، بیشینه‌سازی سودآوری بایستی به عنوان تابع هدف انتخاب گردد و مسأله بیشینه‌سازی سودآوری مدلسازی و مورد استفاده قرار گیرد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        5 - تأثیر فعالیت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر وفاداری به برندبا ملاحظه متغیرهای میانجی مادی‌گرایی و رفتار مصرف آشکار
        محمدحسین دانشور سیدهادی اسلامیان شیراز مینا علیاری گرگری
        هدف از این پژوهش بررسی تأثیر فعالیت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر وفاداری به برند، با ملاحظه متغیرهای میانجی مادی‌گرایی و رفتار مصرف آشکار می‌باشد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش 384 نفر از کاربران فعال رسان چکیده کامل
        هدف از این پژوهش بررسی تأثیر فعالیت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر وفاداری به برند، با ملاحظه متغیرهای میانجی مادی‌گرایی و رفتار مصرف آشکار می‌باشد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش 384 نفر از کاربران فعال رسانه‌های اجتماعی بودند که داده‌ها‌، به روش غیرتصادفی در دسترس، با استفاده از ابزار پرسشنامه بصورت آنلاین و حضوری گردآوری و در نهایت به روش مدلسازی معادلات ساختاری، با استفاده از نرم‌افزار ایموس تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌های این پژوهش نشان داده است که فعالیت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر وفاداری به برند، مادی‌گرایی و رفتار مصرف آشکار تأثیر مثبت دارد. رفتار مصرف آشکار بر وفاداری به برند تأثیر مثبت دارد و بر رابطه بین فعالیت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و وفاداری به برند میانجی‌گری می‌کند. علاوه بر این، رفتار مصرف آشکار بر رابطه بین مادی‌گرایی و وفاداری به برند میانجی‌گری می‌کند. با توجه به یافته‌ها، افرادی که دارای ویژگی رفتار مصرف آشکار و مادی‌گرایی هستند می‌توانند با استفاده از رسانه‌های اجتماعی با افراد دیگر ارتباط برقرار کرده و نظرات و اطلاعاتشان در رابطه با برند را به اشتراک بگذارند. این موضوع منجر به ایجاد حس تعلق نسبت به برند و در نهایت موجب افزایش وفاداری به برند می‌شود. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        6 - شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر انتخاب پیمانکار در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی
        سید رسول حسینی مهدی غفوری فرد
        انتخاب پیمانکار مناسب نقش مهمی در موفقیت و یا شکست یک پروژه بازی می‌کند. تخصصی شدن فعالیت‌های بخش‌های گوناگون صنعت از شاخصه‌های بازار کسب ‌وکار کنونی بوده و برون‌سپاری بخشی از فعالیت‌های موردنظر سازمان به‌عنوان پروژه و انتخاب پیمانکار، یکی از دغدغه‌های مدیران جهت رقابت چکیده کامل
        انتخاب پیمانکار مناسب نقش مهمی در موفقیت و یا شکست یک پروژه بازی می‌کند. تخصصی شدن فعالیت‌های بخش‌های گوناگون صنعت از شاخصه‌های بازار کسب ‌وکار کنونی بوده و برون‌سپاری بخشی از فعالیت‌های موردنظر سازمان به‌عنوان پروژه و انتخاب پیمانکار، یکی از دغدغه‌های مدیران جهت رقابت در بازار کسب‌وکار هست. هدف این پژوهش تبیین معیارهای انتخاب پیمانکار در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی می باشد و در این خصوص، اقدام به رتبه‌بندی معیارهای انتخاب پیمانکار می نماییم. روش تحقیق این پژوهش توصیفی – تحلیلی و ازلحاظ نوع هدف کاربردی است. در این پژوهش از تکنیک دیمتل و روش فرآیند تحلیل شبکه‌ای استفاده گردید. جامعه آماری این پژوهش همه متخصصان و صاحب‌نظران و تصمیم‌گیرندگان انتخاب پیمانکار در اداره کل راهداری خراسان رضوی می‌باشند؛ که با توجه به سابقه، مهارت، تخصص تعداد آن‌ها محدود است. با توجه به اینکه تعداد این متخصصان و صاحب‌نظران حدود یازده نفر هست؛ بنابراین نمونه‌گیری به‌صورت سرشماری از بین این افراد انجام گرفت. این پژوهش نشان داد که هفت معیار انتخاب پیمانکار شناسایی گردیده است که شامل: اقتصادی، تجربه، اعتبار و حسن شهرت، قابلیت‌های فنی، سلامت و ایمنی، منابع انسانی و امکانات، و درنهایت معیار قابلیت‌های مدیریت هست همچنین در این پژوهش این معیارها بر اساس اهمیت اولویت‌بندی گردید. با توجه به نتایج توصیه می‌گردد مدیران برای انتخاب پیمانکار به تجربه پیمانکار و قابلیت‌های مدیریت توجه ویژه‌ای نمایند. پرونده مقاله