فهرس المقالات عین اله دیری


  • المقاله

    1 - طراحی مدل فرهنگ سازمانی سبز با رویکرد ارتقاء رفاه اجتماعی در بانک سپه
    مدیریت سبز , العدد 500 , السنة 1 , بهار 2050
    هدف پژوهش حاضر طراحی مدل فرهنگ سازمانی سبز با رویکرد ارتقاء رفاه اجتماعی در بانک سپه می‌باشد. روش تحقیق از نوع آمیخته اکتشافی (کیفی- کمی) است. جامعة آماری در بخش کیفی شامل خبرگان، روسا و مدیرانی است که در امر فرهنگ سازمانی سبز دخیل بوده‌ و به شیوه گلوله برفی تا رسیدن به أکثر
    هدف پژوهش حاضر طراحی مدل فرهنگ سازمانی سبز با رویکرد ارتقاء رفاه اجتماعی در بانک سپه می‌باشد. روش تحقیق از نوع آمیخته اکتشافی (کیفی- کمی) است. جامعة آماری در بخش کیفی شامل خبرگان، روسا و مدیرانی است که در امر فرهنگ سازمانی سبز دخیل بوده‌ و به شیوه گلوله برفی تا رسیدن به حد اشباع نظری به تعداد 46 خبره انتخاب شدند. در بخش کمی، جامعة آماری این پژوهش شامل مدیران ارشد، مدیران میانی و دست اندرکاران و کارمندان شعب بانک سپه استان مازندران به تعداد آنها 1134 نفر بوده و از این بین تعداد ۳۸۴ نفر بر مبنای فرمول کوکران و به شیوه تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور گردآوری اطلاعات از ابزار مصاحبه و پرسشنامه محقق ساخته برمبنای نتایج مصاحبه و تحلیل محتوا استفاده شد. روایی پرسشنامه با استفاده از روش صوری و روایی محتوایی آن با شاخص CVR و روایی سازه پرسشنامه توسط تحلیل عاملی تاییدی انجام شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها ابتدا با بهره‌گیری از تکنیک کدگذاری و نرم افزار MAXQDA اقدام به شناخت کدها و متغیرها نموده شد و سپس از مدل معادلات ساختاری در نرم افزار SmartPLS استفاده شد. نتایج نشان داد، مدل فرهنگ سازمانی سبز با رویکرد ارتقاء رفاه اجتماعی دارای چهار بعد اصلی، ۳۳ معیار و ۱۲۹ شاخص می‌باشد که شامل ساختار سبز، رفتار سبز، ارزش‌ها و ایدئولوژی سبز و مدیریت سبز به ترتیب بیشترین اهمیت را در فرهنگ سازمانی سبز در بانک سپه دارند. تفاصيل المقالة