فهرس المقالات Mohammad reza Moradi


  • المقاله

    1 - Determining and Modeling the Factors Affecting the Promotion of Customer Satisfaction of Electricity Distribution Companies
    Journal of System Management , العدد 4 , السنة 7 , تابستان 2021
    The electricity industry is one of the most important and vital development of countries, as the electricity access index is one of the main components of assessing the degree of industrial competitiveness. In Iran, the electricity industry has a relatively long history أکثر
    The electricity industry is one of the most important and vital development of countries, as the electricity access index is one of the main components of assessing the degree of industrial competitiveness. In Iran, the electricity industry has a relatively long history and more than a century and now with a production capacity of about 80,000 MW and with the support of more than a thousand large, medium and small enterprises and localization of equipment and technical and engineering services, it is one of the leading industries in the country. According to this issue, the purpose of this study is to determine and model the factors affecting the promotion of customer satisfaction of electricity distribution companies. The method of the present study is a special type of qualitative research tradition called data theory. The sample size is determined based on the theoretical adequacy method and includes 16 expert managers of power distribution companies in 9 provinces of the country who have been selected based on the selection method and snowball, data collection tools are text, first a set of primary topics was collected during the coding process and categories were extracted from their entrails. Then, in the axial coding stage, the link between these categories was shown in the form of a coding paradigm. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - بررسی و شناسایی عوامل علّی، زمینه‌ای و مداخله گر مؤثر بر ارتقاء رضایت‌مندی مشترکین شرکت‌های توزیع برق کشور
    مطالعات رفتاری در مدیریت , العدد 4 , السنة 3 , پاییز 1391
    صنعت برق یکی از زیر ساخت‌های حیاتی و بنیادین سایر صنایع بشمار رفته و نقش مهمی در توسعه صنعتی و اقتصادی کشورهای در حال توسعه، بدلیل ضرورت نیاز در فرآیند تولید کالا و محصولات و در نهایت تولید ناخالص داخلی، ایفا می‌کند. در واقع انرژی برق ضمن آنکه سبب رشد کیفی زندگی مردم می أکثر
    صنعت برق یکی از زیر ساخت‌های حیاتی و بنیادین سایر صنایع بشمار رفته و نقش مهمی در توسعه صنعتی و اقتصادی کشورهای در حال توسعه، بدلیل ضرورت نیاز در فرآیند تولید کالا و محصولات و در نهایت تولید ناخالص داخلی، ایفا می‌کند. در واقع انرژی برق ضمن آنکه سبب رشد کیفی زندگی مردم می‌شود، رابطه مستقیمی با توسعه پایدار، رونق و جهش بخش تولید درجوامع مختلف دارد. با توجه به این موضوع هدف این پژوهش بررسی و شناسایی عوامل مؤثر بر ارتقاء رضایتمندی مشترکین شرکت‌های توزیع برق می‌باشد. این پژوهش جزء پژوهش‌های آمیخته (کمی - کیفی) می‌باشد. در بخش‌کیفی پژوهش، مقوله‌های محوری و اصلی شناسایی شدند و پرسشنامه 42 سوالی طراحی و در جامعه مورد نظر توزیع شد. جامعه آماری پژوهش‌کلیه مشترکین برق استان‌های مختلف‌کشور شامل 35 میلیون مشترک برآورد می‌شود که طبق فرمول کوکران، باید تعداد 384 پرسشنامه بین مشترکین توزیع شود. بادر نظر گرفتن احتمال عدم بازگشت برخی از پرسشنامه‌ها و همچنین ناقص بودن برخی از آنان تعداد 400 پرسشنامه میان نمونة آماری توزیع شد که در نهایت تعداد 391 پرسشنامة مورد تجزیه و تحلیل‌ قرار گرفت. نتایج بدست آمده در سطح اطمینان 95 درصد و خطای 05/0 قابل اطمینان هستند. رضایت کلی مشترکین توسط 5 متغیر اندازه گیری شد که عبارتند از عوامل علی، پیامدها، راهبردها، عوامل مداخله گر و عوامل زمینه‌ای که توسط محقق از طریق پژوهش‌ کیفی نظریه داده بنیاد بدست آمده است. یافته‌ها حاکی از تأثیر شرایط علّی (کاهش قطعی ونوسان برق؛ تأمین روشنایی معابر و پاسخگویی به مشتری) و شرایط مداخله گر (آراستگی سازمان و قرائت‌کنتوربرق) و شرایط زمینه‌ای (پیشرفت تکنولوژی) بر ارتقاء رضایتمندی مشترکین دارد. تفاصيل المقالة