فهرس المقالات مجید ربیعی دولابی


  • المقاله

    1 - بررسی تاثیر سودمندی و ارزش اجتماعی ادراک شده بر رفتار خرید مشتریان آنلاین (مورد مطالعه: استارت آپ خرده فروشی اینترنتی مدیسه)
    مطالعات رفتاری در مدیریت , العدد 1 , السنة 4 , بهار 1392
    این پژوهش به بررسی تاثیر ارزش سودمندی و ارزش اجتماعی درک شده بر قصد خرید مشتریان در وبسایت مدیسه پرداخته است . روش تحقیق از نظر هدف کاربردی می باشد.از نظر شیوه جمع آوری داده ها از نوع توصیفی می باشد. همچنین تحقیق از شاخه پیمایشی می باشد. این تحقیق با روش میدانی انجام می أکثر
    این پژوهش به بررسی تاثیر ارزش سودمندی و ارزش اجتماعی درک شده بر قصد خرید مشتریان در وبسایت مدیسه پرداخته است . روش تحقیق از نظر هدف کاربردی می باشد.از نظر شیوه جمع آوری داده ها از نوع توصیفی می باشد. همچنین تحقیق از شاخه پیمایشی می باشد. این تحقیق با روش میدانی انجام می گیرد . جامعه آماری پژوهش حاضر مشتریان وبسایت اینترنتی مدیسه می باشند. از آنجایی که تعداد مشتریان وبسایت فروشگاه اینترنتی مدیسه به صورت نامحدود می باشد با استفاده از فرمول کوکران برای جامعه نامحدود استفاده و روش نمونه گیری (یعنی انتخاب نمونه ها) به صورت تصادفی ساده می باشد. برای سنجش پایایی پرسشنامه های تحقیق از آلفای کرونباخ استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها در این پژوهش ابتدا در بخش اول از آمار توصیفی استفاده شده است. در بخش دوم نیز به منظور آزمون فرضیه ها و سوالات تحقیق از آزمون کولموگروف- اسمیرنف، تحلیل عاملی تأییدی و مدل یابی معادلات ساختاری برای آزمون فرضیات استفاده شد. با توجه به خروجی نرم افزار آموس در مدل ساختاری تحقیق، 95.2 درصد از متغیر ارزش سودمندی ادراک شده، 81.5 درصد از ارزش اجتماعی ادراک شده، 83.5 درصد از قصد خرید توسط متغیرهای مستقل پیش بینی شده است. تفاصيل المقالة