هدف از اجرای این پژوهش ارائه الگوی وضعیت موجود و مطلوب کیفیت خدمات آموزشی در سیستم آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر و اعتباربخشی آن بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر داده ها آمیخته و ماهیت توصیفی تحلیلی و پیمایشی و روش نمونه گیری هدفمند و در دسترس ب أکثر
هدف از اجرای این پژوهش ارائه الگوی وضعیت موجود و مطلوب کیفیت خدمات آموزشی در سیستم آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر و اعتباربخشی آن بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر داده ها آمیخته و ماهیت توصیفی تحلیلی و پیمایشی و روش نمونه گیری هدفمند و در دسترس بود. جهت جمعآوری دادهها در بخش کیفی از روش مصاحبه با خبرگان و در بخش کمی از پرسشنامه استفاده گردید. جامعه آماری در بخش کیفی شامل خبرگان دارای مدرک دکترا و داشتن حداقل 10 سال سابقه در زمینه آموزش آنلاین و در بخش کمی 10000 نفر از کاربران سیستم آموزش مجازی دانشگاه آزاد بود. یافته ها نشان داد که میانگین همه ابعاد و مؤلفههای الزامات آموزشی، تعامل با سایر گروههای آموزشی مجازی، اختصاص ساعات بیشتر آموزش آنلاین، انعطافپذیری، الزامات زیباشناختی، عوامل تکنولوژیکی، قابلیتهای کاهش محدودیت آنلاین، الزامات محتوایی، سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی، محتوای دروس متناسب، الزامات مشارکت برونسازمانی، زیرساخت های سیستم آموزش مجازی، کیفیت سیستم ارائه خدمات، کیفیت پشتیبانی ادراکشده، الزامات فرآیندی، کیفیت رفتار متولیان آموزش مجازی و به کارگیری استانداردهای آموزش مجازی بالاتر از حد متوسط مورد سنجش قرار گرفته است؛ به عبارتی وضعیت موجود کیفیت خدمات آموزشی در سیستم آموزش مجازی دانشگاه آزاد در وضع مطلوب می باشد. جهت سنجش اعتباربخشی یافته ها 9 نفر از خبرگان اثربخشی الگو را تأیید کردهاند. نتیجهگیری کلی پژوهش نشان می دهد که بهترین شیوه جهت تضمین وضعیت موجود و مطلوب کیفیت خدمات آموزشی در سیستم آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی استفاده از استانداردهای آموزش مجازی است.
تفاصيل المقالة
هدف از اجرای این پژوهش ارائه مدل کیفیت خدمات آموزشی در سیستم آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بود. روش پژوهش کیفی از نوع تحلیل مضمون بود. به منظور جمعآوری و گردآوری دادهها از روش بررسی اسناد و مدارک (روش کتابخانهای) و در ادامه ابزار مصاحبه نیمه ساختمند با أکثر
هدف از اجرای این پژوهش ارائه مدل کیفیت خدمات آموزشی در سیستم آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر بود. روش پژوهش کیفی از نوع تحلیل مضمون بود. به منظور جمعآوری و گردآوری دادهها از روش بررسی اسناد و مدارک (روش کتابخانهای) و در ادامه ابزار مصاحبه نیمه ساختمند با 10 نفر از اساتید با سابقه تدریس صورت گرفت. روش نمونه گیری هدفمند و در دسترس بود. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزارهای MAXQDA 2020 و Excel 2019 صورت گرفت. نتایج نشان داد که مدل نهایی پژوهش حاضر شامل 5 بعد الزامات آموزشی، الزامات زیباشناختی، الزامات محتوایی، الزامات مشارکت برونسازمانی و الزامات فرایندی و 12 مؤلفه تعامل با سایر گروههای آموزشی مجازی، اختصاص ساعات بیشتر آموزش آنلاین، انعطافپذیری، عوامل تکنولوژیکی، قابلیتهای کاهش محدودیت آنلاین، سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی، محتوای دروس متناسب، زیر ساختهای سیستم آموزش مجازی، کیفیت سیستم ارائه خدمات، کیفیت پشتیبانی ادراک شده، کیفیت رفتار متولیان آموزش مجازی و بکارگیری استانداردهای آموزش مجازی استخراج گردید. نتیجهگیری کلی پژوهش نشان می دهد که بهترین شیوه جهت تضمین کیفیت آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی استفاده از استانداردهای آموزش الکترونیکی است.
تفاصيل المقالة
اندیشه و رفتار در روان شناسی بالینی
,
العدد1,السنة
14
,
بهار
1398
اختلال شخصیت وسواسی که برای اولین بار تقریبا بیش از ۱۰۰ سال پیش توسط فروید توصیف شد، به عنوان رایجترین اختلال شخصیت در بین جمعیت عمومی شناخته شدهاست. این اختلال، با تخریب حداقل عملکرد روانی اجتماعی و کاهش کیفیت زندگی رابطه دارد و بار اقتصادی قابل توجهی را تحمیل میکند. أکثر
اختلال شخصیت وسواسی که برای اولین بار تقریبا بیش از ۱۰۰ سال پیش توسط فروید توصیف شد، به عنوان رایجترین اختلال شخصیت در بین جمعیت عمومی شناخته شدهاست. این اختلال، با تخریب حداقل عملکرد روانی اجتماعی و کاهش کیفیت زندگی رابطه دارد و بار اقتصادی قابل توجهی را تحمیل میکند. اختلال شخصیت وسواسی در ویرایش پنجم راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی به عنوان الگوی نافذی از اشتغال ذهنی با نظم و ترتیب، کمالگرایی و کنترل ذهنی، دست دادن انعطافپذیری، سعه صدر و کارایی تعریف شده است که از اوایل بزرگسالی شروع و در حوزههای گوناگون دیده میشود. کمالگرایی به عنوان تمایلی برای تنظیم و پیگیری معیارهای بالای غیرواقعبینانه و خودارزیابیهای کاملا انتقادی، یکی از ویژگیهای مهم اختلال شخصیت وسواسی است. در مطالعهی حاضر، اختلال شخصیت وسواسی با تاکید بر کمالگرایی به عنوان یکی از ویژگیهای مهم آن مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج بررسی از این نقطه نظر حمایت می کند که در مشکلاتی که شک داشتن در مورد کارها و نگرانی در مورد اشتباه کردن وجود داشته باشد، تمرکز بر درمان برای کمالگرایی، میتواند به پاسخهای درمانی بهتر منجر شود. درک سایر متغیرهای مداخله کننده به نتایج پژوهشها و کارهای بالینی کمک خواهد کرد.
تفاصيل المقالة
سند
Sanad is a platform for managing Azad University publications