فهرس المقالات علیرضا ایرانی


  • المقاله

    1 - ارائه الگوی کاربردی درزمینه تصمیم‌گیری خرید در شرایط عدم اطمینان محیطی در بازار مسکن
    پژوهش های مدیریت راهبردی , العدد 5 , السنة 27 , زمستان 1400
    در دنیای امروز عدم اطمینان از بازار مسکن آسیب‌های زیاد اجتماعی – اقتصادی را برای هر کشور در بردارد، این موضوع سبب نوسان در عدم خرید و سرمایه‌گذاری مسکن می‌شود. هدف اصلی این پژوهش ارائه یک الگوی راهبردی جهت اطمینان سازی در تصمیم گیری مصرف‌کنندگان در شرایط عدم اطمی أکثر
    در دنیای امروز عدم اطمینان از بازار مسکن آسیب‌های زیاد اجتماعی – اقتصادی را برای هر کشور در بردارد، این موضوع سبب نوسان در عدم خرید و سرمایه‌گذاری مسکن می‌شود. هدف اصلی این پژوهش ارائه یک الگوی راهبردی جهت اطمینان سازی در تصمیم گیری مصرف‌کنندگان در شرایط عدم اطمینان در بازار مسکن می‌باشد. پژوهش حاضر ازنظر هدف، بنیادی و کاربردی بوده است و ازنظر ماهیت جزء پژوهش های پیمایشی محسوب می‌شود و ازنظر رویکرد این پژوهش، جزء پژوهش های کیفی می باشد. جامعه آماری خبرگان حوزه مسکن (خبرگان بنگاه‌های معاملاتی ملک و خبرگان سازمان مسکن و شهرسازی و ارگان‌های تابعه) استان تهران شهرستان تهران است. با استفاده از اشباع نظری درنهایت 20 خبره و کدگذاری 241 عبارت و معرفی 9 مفهوم که در شش مقوله عمده مدل پارادایمی مورد دسته‌بندی قرار گرفت در این پژوهش مشارکت نمودند. نتایج به‌دست‌آمده در شش حالت که، شامل عدم اطمینان محیطی ، گفتمان اطمینان طلبی ، عوامل مداخله گر، عوامل بستر، استراتژی‌های رقابتی و مشروعیت بخشی به خرید شناسایی‌شده است و پیامد این الگوی تصمیم گیری در شرایط عدم اطمینان خرید، بهبود عملکرد فروش شرکت‌ها می باشد. با توجه به عدم اطمینان های محیطی در بازار مسکن، تقویت گفتمان اطمینان طلبی در خرید مصرف کننده دارای اهمیت است که زمینه را برای بهبود مشروعیت سرمایه گذاری سرمایه گذار مهیا می‌نماید. تفاصيل المقالة