مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش
,
العدد1,السنة
11
,
بهار
1401
هدف از پژوهش حاضر مقایسه وضعیت موجود و مطلوب شاخصهای توسعهیافتگی و خط و مشی گذاری مطلوب آموزش ورزش در مدارس ایران بود. تحقیق حاضر ازلحاظ هدف، کاربردی و ازلحاظ روش. اجرا توصیفی بود. گردآوری اطلاعات به شیوۀ پیمایشی، با استفاده از پرسشنامهی محقق ساخته شاخصهای توسعهیاف أکثر
هدف از پژوهش حاضر مقایسه وضعیت موجود و مطلوب شاخصهای توسعهیافتگی و خط و مشی گذاری مطلوب آموزش ورزش در مدارس ایران بود. تحقیق حاضر ازلحاظ هدف، کاربردی و ازلحاظ روش. اجرا توصیفی بود. گردآوری اطلاعات به شیوۀ پیمایشی، با استفاده از پرسشنامهی محقق ساخته شاخصهای توسعهیافتگی آموزش ورزش در مدارس ایران استخراج گردید. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه معلمان ورزش مقطع متوسطه اول سه شهر (از سه استان) تهران، کرمانشاه و بندرعباس بود. از روش نمونه-گیری طبقهای تصادفی استفاده شد. تعداد کل جامعه آماری برابر 353 معلم، تعداد نمونه 272 نفر و تعداد پرسشنامه عودت دادهشده برابر با 232 پرسشنامه بود. با توجه به نتایج آزمون آنوا در وضعیت موجود و مطلوب در سه استان (جداول 3 و 4) مشاهده میشود که هر پنج مؤلفهی توسعهیافتگی آموزش ورزش در مدارس ایران در استانهای منتخب دارای تفاوت معنیداری میباشند. برای آگاهی از تفاوت نگرش بین استانها در وضعیت موجود، از آزمونهای تعقیبی (LSD) استفاده شد. نتایج این آزمون نشان داد که بین استان تهران با هر دو استان کرمانشاه و هرمزگان (بندرعباس) تفاوت معنیداری وجود دارد. بین کرمانشاه و هرمزگان نیز این تفاوت معنیدار بود (05/0 ≥ P). همچنین میانگین وضعیت موجود 34/2=M و میانگین در مورد وضع مطلوب 19/3= M است که نشان میدهد که این دو میانگین به لحاظ آماری در سطح 01/0 P تفاوت معنیداری دارند، یعنی معلمان نسبت به وضع موجود ابراز نگرانی بالاتری دارند. در ادامه خط و مشیهایی برای برونرفت از وضعیت موجود ارائهشده است.
تفاصيل المقالة
هـدف ایـن پـژوهش، تحلیل پدیده ی طرد شدگی از محیط کار در ادارات ورزش و جوانان غرب ایران است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ نحوة گردآوری داده ها از نوع پژوهش های میدانی بود. برای انجـام دادن ایـن پـژوهش بـا بررسـی جامع پژوهش و همچنین با استفاده از نظر متخصصان، أکثر
هـدف ایـن پـژوهش، تحلیل پدیده ی طرد شدگی از محیط کار در ادارات ورزش و جوانان غرب ایران است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ نحوة گردآوری داده ها از نوع پژوهش های میدانی بود. برای انجـام دادن ایـن پـژوهش بـا بررسـی جامع پژوهش و همچنین با استفاده از نظر متخصصان، 23 دسـتة عوامـل پدیدة طردشدگی از محیط کار شناسایی شدند. سـپس بـا اسـتفاده از تکنیـک مـدل سـازی ساختاری تفسیری و با استفاده از ابزار پرسشنامه، عوامل در سیزده گروه سطح بندی شدند. درادامه، پــس از مشــخص شــدن ســطوح هریــک از عوامــل و همچنــین بــا درنظرگــرفتن مــاتریس در دسترس پذیری نهایی، مدل نهایی ساختار تفسیری ترسیم شـد. در بخش کمی روش پژوهش توصیفی- پیمایشی بود. جامعة آماری پژوهش را کارکنان ادارات ورزش و جوانان شهرهای کرمانشاه، ایلام، سنندج و همدان (n=250) تشکیل دادند. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران برابر با 152 نفر محاسبه و بهمنظور جلوگیری از افت نمونه، تعداد 200 پرسش نامه به صورت تصادفی طبقه ای توزیع شد. ابزار مورد استفاده در بخش کمی، مقیاس محقق ساخته بر اساس بخشکیفی بود. همچنین روایی و آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و مدل معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج تحقیق حاضر نشان داد که تعداد 23 عامل شامل عوامل روانشناختی، هوش عاطفی، تعلق به گروه های بیگانه سازمان، کاهش عملکرد، طرد شدگی، عوامل سازمانی، رفتارهای منفی در سطح فرد ، جایگاه سازمانی، رفتارهای منفی در سطح گروه، انحراف شغلی، پاسخ منطقی، عدم نیاز به همکاران، غرور فردی، رفتارهای منفی در سطح سازمان، پاسخ احساسی، هوش هیجانی، ویژگی های گروه های کاری، فرهنگ سازمان، تعلق به گروه های سیاسی، تفاوت جنسیتی، تفاوت قومیتی، معنایابی و تفاوت ارزش ها به عنوان عوامل دخیل در پدیده ی طرد شدگی از محیط کار شناسایی گردید.
تفاصيل المقالة
هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل توسعهیافتگی آموزش ورزش در مدارس استان کرمانشاه می باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی- پیمایشی بود. در بخش اول (کیفی) برای انجام مصاحبة میدانی، جامعة آماری پژوهش، اساتید برجستة حوزة مدیریت ورزشی متخصص در أکثر
هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل توسعهیافتگی آموزش ورزش در مدارس استان کرمانشاه می باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی، از نظر شیوه گردآوری داده ها توصیفی- پیمایشی بود. در بخش اول (کیفی) برای انجام مصاحبة میدانی، جامعة آماری پژوهش، اساتید برجستة حوزة مدیریت ورزشی متخصص در حوزة ورزش مدارس و همچنین مدیران اداره تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش بودند که این افراد، به صورت هدفمند(از نوع معیاری) برای مصاحبههای کیفی در موضوع پژوهش انتخاب گردیدند (17 مصاحبه با 17 نفر و تا حد اشباع نظری ادامه یافت). در بخش دوم (کمی) بعد از گردآوری اطلاعات حاصل از پژوهش کیفی، اقدام به ساخت پرسشنامه نموده و این پرسشنامه (22 گویه و در قالب سه راهکار آموزشی، راهکار فردی و راهکار سازمانی) در بین معلمان ورزش استان کرمانشاه توزیع گردید. از شاخص های کشیدگی و چولگی به منظور بررسی توزیع داده ها (طبیعی و یا غیرطبیعی بودن) استفاده شد و برای بررسی و پاسخ به سؤالات پژوهش و رسم و تدوین مدل اندازه گیری و مدل ساختاری از نرم افزارهای SPSS نسخة 24، Smart PLS نسخة 2.0 و نرم افزار Max QDA نسخه Pro استفاده شد. نتایج نشان داد که 27 کد مفهومی و 5 مقولة اصلی، از مهم ترین شاخصهای توسعهیافتگی آموزش ورزش در مدارس استان کرمانشاه می باشد. همچنین مشخص گردید که به ترتیب شاخص های معلم ورزش، کانون های ورزشی، قهرمانی، مالی و امکانات ورزشی از شاخص های توسعه یافتگی آموزش ورزش در مدارس استان کرمانشاه می باشد. بنابراین توجه به انتخاب معلمان شایسته، جزء مهم ترین برنامه ها و سیاست های متولیان ورزش دانش آموزی می تواند باشد.
تفاصيل المقالة
هدف این پژوهش نقش میانجی شبکههای اجتماعی در ارتباط بین توسعة خرده فروشی آنلاین با درگیری ذهنی و قصد خرید مصرفکنندگان کالا و تجهیزات ورزشی و ارئة مدل بود. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی همبستگی بود. جامعۀ آماری شامل مصرفکنندگان کالاها و تجهیزات أکثر
هدف این پژوهش نقش میانجی شبکههای اجتماعی در ارتباط بین توسعة خرده فروشی آنلاین با درگیری ذهنی و قصد خرید مصرفکنندگان کالا و تجهیزات ورزشی و ارئة مدل بود. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی همبستگی بود. جامعۀ آماری شامل مصرفکنندگان کالاها و تجهیزات ورزشی بود که تعداد دقیق این افراد نامشخص بود. دادهها از طریق پرسشنامة محقق ساخته توسعة خرده فروشی آنلاین، شبکههای اجتماعی ویسی (1396)، درگیری ذهنی سی. موُ. باهک (2000) و قصد خرید دیالو (2012) گردآوری شد که پیشتر روایی به وسیله نظر خبرگان و پایایی آنها به وسیله محاسبه آلفای کرونباخ مورد تأیید گردیده بود. روش تحلیل دادهها مدل سازی معادلات ساختاری روش واریانس محور بود که با کمک نرمافزار SPSS نسخه 17 و PLS نسخه 2 انجام گرفت. یافتههای پژوهش نشان داد که نقش میانجی شبکههای اجتماعی در ارتباط بین توسعة خرده فروشیهای آنلاین کالا و تجهیزات ورزشی با درگیری ذهنی به لحاظ آماری معنادار است (01/0>P). با این حال نقش میانجی شبکههای اجتماعی در ارتباط بین توسعة خرده فروشیهای آنلاین کالا و تجهیزات ورزشی با قصد خرید به لحاظ آماری معنادار نیست .
تفاصيل المقالة
سند
Sanad is a platform for managing Azad University publications