فهرس المقالات پروین آزادگان


  • المقاله

    1 - نقش میانجی شبکه‌های اجتماعی در ارتباط بین توسعة خرده فروشی آنلاین با درگیری ذهنی و قصد خرید مصرف‌کنندگان کالا و تجهیزات ورزشی و ارئة مدل
    علوم ورزش , العدد 4 , السنة 13 , پاییز 1400
    هدف این پژوهش نقش میانجی شبکه‌های اجتماعی در ارتباط بین توسعة خرده فروشی آنلاین با درگیری ذهنی و قصد خرید مصرف‌کنندگان کالا و تجهیزات ورزشی و ارئة مدل بود. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی همبستگی بود. جامعۀ آماری شامل مصرف‌کنندگان کالاها و تجهیزات أکثر
    هدف این پژوهش نقش میانجی شبکه‌های اجتماعی در ارتباط بین توسعة خرده فروشی آنلاین با درگیری ذهنی و قصد خرید مصرف‌کنندگان کالا و تجهیزات ورزشی و ارئة مدل بود. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی همبستگی بود. جامعۀ آماری شامل مصرف‌کنندگان کالاها و تجهیزات ورزشی بود که تعداد دقیق این افراد نامشخص بود. داده‌ها از طریق پرسش‌نامة‌ محقق ساخته توسعة خرده فروشی آنلاین، شبکه‌های اجتماعی ویسی (1396)، درگیری ذهنی سی. موُ. باهک (2000) و قصد خرید دیالو (2012) گردآوری شد که پیش‌تر روایی به وسیله نظر خبرگان و پایایی آنها به وسیله محاسبه آلفای کرونباخ مورد تأیید گردیده بود. روش تحلیل داده‌ها مدل سازی معادلات ساختاری روش واریانس محور بود که با کمک نرم‌افزار SPSS نسخه 17 و PLS نسخه 2 انجام گرفت. یافته‌های پژوهش نشان داد که نقش میانجی شبکه‌های اجتماعی در ارتباط بین توسعة خرده فروشی‌های آنلاین کالا و تجهیزات ورزشی با درگیری ذهنی به لحاظ آماری معنادار است (01/0>P). با این حال نقش میانجی شبکه‌های اجتماعی در ارتباط بین توسعة خرده فروشی‌های آنلاین کالا و تجهیزات ورزشی با قصد خرید به لحاظ آماری معنادار نیست . تفاصيل المقالة