مدیریت دانش در ورزش
,
العدد2,السنة
2
,
تابستان
1401
هدف تحقیق، ارتباط اثربخشی مربیان با خلاقیت فردی ورزشکاران زورخانهای و نقش میانجی تعهد ورزشی بود. روش تحقیق توصیفی همبستگی که با استفاده از معادلات ساختاری انجام گردید. ورزشکاران زورخانهای به تعداد 396 نفر که در مسابقات سال1398شرکت نمودند پرسشنامههای مقیاس رهبری، اثر أکثر
هدف تحقیق، ارتباط اثربخشی مربیان با خلاقیت فردی ورزشکاران زورخانهای و نقش میانجی تعهد ورزشی بود. روش تحقیق توصیفی همبستگی که با استفاده از معادلات ساختاری انجام گردید. ورزشکاران زورخانهای به تعداد 396 نفر که در مسابقات سال1398شرکت نمودند پرسشنامههای مقیاس رهبری، اثربخشی مربیان، مقیاس تعهدورزشی، و خلاقیت فردی را تکمیل کردند. دادهها با استفاده از روشهای آمار توصیفی_استنباطی نظیر آزمون کشیدگی و چولگی، تحلیل عاملی تأییدی (روایی سازه) و تحلیل مسیر (مدلسازی معادلات ساختاری) با استفاده از نرم افزارهای Spss و Lisrel مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد، اثربخشی مربیان بر تعهدورزشی تأثیرگذار و بالعکس بر خلاقیت تأثیری نداشت. همچنین تعهد ورزشی بر خلاقیت ورزشی ورزشکاران اثرگذار و ارتباط بین اثربخشی مربیان با خلاقیت را نیز میانجی میکند. بر اساس نتایج تحقیق پیشنهاد میشود مربیان ورزشهای زورخانهای با اتحاذ شیوه تصمیمگیری مناسب به ارتقاء اثربخشی، خلاقیت و تعهد ورزشی ورزشکاران پرداخته که از این طریق و باتوجه به اینکه در ورزشهای زورخانهای فضایل اخلاقی جایگاه والایی دارند، میتوانند موفقیتهای بیشتری را کسب نمایند.
تفاصيل المقالة
مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش
,
العدد5,السنة
11
,
زمستان
1401
هدف تحقیق، ارتباط سبک تصمیم گیری مربیان با خلاقیت فردی ورزشکاران زورخانه ای و نقش میانجی تعهد ورزشی بود. روش تحقیق توصیفی همبستگی که با استفاده از معادلات ساختاری انجام گردید. ورزشکاران زورخانه ای به تعداد 396 نفر که در مسابقات سال 1398 شرکت نمودند پرسشنامه های سبک تصمی أکثر
هدف تحقیق، ارتباط سبک تصمیم گیری مربیان با خلاقیت فردی ورزشکاران زورخانه ای و نقش میانجی تعهد ورزشی بود. روش تحقیق توصیفی همبستگی که با استفاده از معادلات ساختاری انجام گردید. ورزشکاران زورخانه ای به تعداد 396 نفر که در مسابقات سال 1398 شرکت نمودند پرسشنامه های سبک تصمیم گیری مربیان، تعهد ورزشی، و خلاقیت فردی راتکمیل کردند. داده ها با استفاده از روشهای آمار توصیفی_استنباطی نظیر آزمون کشیدگی و چولگی، تحلیل عاملی تأییدی (روایی سازه) و تحلیل مسیر(مدل سازی معادلات ساختاری) با استفاده از نرم افزارهای SPSS و Lisrel مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفتند. نتایج نشان داد، سبک تصمیم گیری مربیان و مؤلفه های آن(دموکراتیک و آمرانه)، بر تعهد ورزشی و خلاقیت ورزشی ورزشکاران تاثیرگذار است. همچنین تعهد ورزشی به صورت کلی بر خلاقیت ورزشی ورزشکاران اثرگذار بود و نیز تاثیر نقش میانجی بین سبک تصمیم گیری مربیان با خلاقیت ورزشی ورزشکاران مورد تایید قرار گرفت. یافته های این پژوهش بیانگر آن است که مربیان شاغل در ورزشهای زورخانه ای از سبک تصمیم گیری دموکراتیک استفاده کنند که با توجه به نقش رضایتمندی ورزشکاران در موفقیت فردی ورزشکار و تیم، استفاده از سبک تصمیم گیری مناسب برای ارتقای رضایتمندی آنها از سوی مربیان امری ضروری است.
تفاصيل المقالة
مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش
,
العدد1,السنة
9
,
بهار
1399
هدف از پزوهش حاضر، طراحی الگوی ساختاری روابط بین هوش معنوی و هوش هیجانی با عملکرد شغلی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه می باشد، روش پژوهش توصیفی- همبستگی و به لحاظ هدف، کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مدیران و کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان أکثر
هدف از پزوهش حاضر، طراحی الگوی ساختاری روابط بین هوش معنوی و هوش هیجانی با عملکرد شغلی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه می باشد، روش پژوهش توصیفی- همبستگی و به لحاظ هدف، کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مدیران و کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه به تعداد 140 نفر می باشند که به دلیل محدود بودن جامعه آماری، کل جامعه به صورت تمام شمار به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه هوش هیجانی ویزینگر(1998)،پرسشنامه هوش معنوی آمرام(2008) و پرسشنامه عملکرد شغلی 15 پاترسون(1970) می باشد. در این پژوهش رواییصوری و محتوایی پرسشنامه ها مورد تأیید 10 نفر از متخصصان مدیریت ورزشی قرار گرفت. و بهمنظور تعیین پایایی پرسشنامه ها ، سازگاری درونی آن با کمک نرمافزار Smart-Pls ضریب آلفای کرونباخ برای عوامل مختلف پرسشنامه به ترتیب 81/0 ، 84/. ، 80/0 محاسبه شد. برای تحلیل داده ها از مدل معادلات ساختاری و استفاده از نرم افزار Smart-Pls استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد با توجه به ضریب مسیر 70/0 و مقدار T 643/31 ، هوش هیجانی و هوش معنوی رابطه مثبت و معناداری با هم دارد. همچنین با توجه به ضریب مسیر 78/0 و مقدار T 084/41، این نتیجه حاصل شد که هوش معنوی و عملکرد شغلی نیز رابطه مثبت و معناداری با هم دارند، از سوی دیگر نتایج بررسی ها نشان داد که هوش هیجانی با توجه به ضریب مسیر 70/0 به صورت غیر مستقیم بر عملکرد شغلی تاثیر دارد.
تفاصيل المقالة
مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش
,
العدد1,السنة
12
,
بهار
1402
هدف پژوهش حاضر تبیین الگوی تاثیر رهبری اخلاقی بر آوای کارکنان با نقش میانجی یادگیری سازمانی (مطالعه موردی کارکنان ادارات ورزش وجوانان غرب کشور) بود. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعة آماری پژوهش حاضر را تمامی کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان استان های غرب کشو أکثر
هدف پژوهش حاضر تبیین الگوی تاثیر رهبری اخلاقی بر آوای کارکنان با نقش میانجی یادگیری سازمانی (مطالعه موردی کارکنان ادارات ورزش وجوانان غرب کشور) بود. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعة آماری پژوهش حاضر را تمامی کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان استان های غرب کشور ( کرمانشاه ، ایلام و کردستان) تشکیل دادند، که شامل 190 نفر گردید. نمونة تحقیق، بر اساس جدول مورگان، 123 نفر تعیین شد. از سه پرسشنامه آوای کارکنان، پرسشنامه یادگیری سازمانی و پرسشنامه رهبری اخلاقی در کار به عنوان ابزار پژوهشی جهت جمعآوری داده ها استفاده گردید. جهت تحلیل یافته های تحقیق از آزمون تحلیل مدلیابی معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج نشان داد که فرضیات تحقیق مورد تایید قرار گرفته و یادگیری سازمانی می تواند در رابطه بین رهبری اخلاقی و آوای کارکنان نقش میانجی را داشته باشد. احتمالا رهبری اخلاقی میتواند از طریق تاثیر بر ریسکپذیری کارکنان، گفتو گو و نیز تصمیم گیری مشارکتی به عنوان ابعاد یادگیری سازمانی بر آوای کارکنان تاثیر بگذارد.
تفاصيل المقالة
مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش
,
العدد2,السنة
12
,
تابستان
1402
از آنجایی که مصرفکنندگان نقطه عطف تمام فعالیتهای بازاریابی هستند و خرید محصولات ورزشی با اقبال روز افزون روبهرو میباشد. از این رو پژوهش حاضر با هدف بررسی تحلیل نقش قومگرایی و جهان شهرگرایی مصرفی بر ترجیح خرید برندهای ورزشی داخلی و خارجی با توجه به نقش میانجی کیفیت أکثر
از آنجایی که مصرفکنندگان نقطه عطف تمام فعالیتهای بازاریابی هستند و خرید محصولات ورزشی با اقبال روز افزون روبهرو میباشد. از این رو پژوهش حاضر با هدف بررسی تحلیل نقش قومگرایی و جهان شهرگرایی مصرفی بر ترجیح خرید برندهای ورزشی داخلی و خارجی با توجه به نقش میانجی کیفیت عملکرد محصول طراحی گردید. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و، بر اساس نوع روش تحقیق، توصیفی همبستگی که به شکل مقطعی انجام شده و مبتنی بر مدلیابی معادلات ساختاری میباشد که به صورت میدانی اجراء شد. جامعه آماری کلیه دانشجویان دانشگاههای آزاد اسلامی تربیتبدنی مراکز استانهای غرب کشور بود. با استفاده از نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای و استفاده از روش حداکثر درست نمایی تعداد 300 دانشجو مورد بررسی قرار گرفت. همچنین برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از بسته آماری SPSS بهره گرفته شد و مدل ساختاری با نرمافزار Amos22 اجراء و فرضیات پژوهش مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج نشان داد متغیر قومگرایی مصرفی به طور مستقیم و با میانجیگری کیفیت عملکرد محصول توانسته بر میزان ترجیح برندهای داخلی بر خارجی در بین دانشجویان تأثیر معنیداری داشته باشد. در حالی که متغیر جهان شهر گرایی مصرفی تاثیری بر متغیر ترجیح خرید برند داخلی بر خارجی نداشت و به دلیل عدم معناداری ضریب مسیر قادر به پیشبینی ترجیح خرید برند داخلی نبود. در کل یافتههای مطالعه فرضیهی اصلی که در مفهوم قومگرایی بیان شده است، افراد به دلیل خودی بودن کالاهای داخلی ترجیح میدهند تا از کالاهای داخلی استفاده کند، را تایید میکند.
تفاصيل المقالة
سند
Sanad is a platform for managing Azad University publications