تبیین الگوی تاثیر رهبری اخلاقی بر آوای کارکنان با نقش میانجی یادگیری سازمانی (مطالعه موردی کارکنان ادارات ورزش وجوانان غرب کشور)
الموضوعات :محمدسعید کیانی 1 , شهاب بهرامی 2
1 - دانشجوی دکتری گروه مدیریت ورزشی ، واحد کرمانشاه،دانشگاه آزاد اسلامی،کرمانشاه،ایران
2 - استادیار گروه مدیریت ورزشی ، واحد کرمانشاه،دانشگاه آزاد اسلامی،کرمانشاه،ایران
الکلمات المفتاحية: یادگیری سازمانی, رهبری اخلاقی, آوای کارکنان,
ملخص المقالة :
هدف پژوهش حاضر تبیین الگوی تاثیر رهبری اخلاقی بر آوای کارکنان با نقش میانجی یادگیری سازمانی (مطالعه موردی کارکنان ادارات ورزش وجوانان غرب کشور) بود. پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعة آماری پژوهش حاضر را تمامی کارکنان ادارات کل ورزش و جوانان استان های غرب کشور ( کرمانشاه ، ایلام و کردستان) تشکیل دادند، که شامل 190 نفر گردید. نمونة تحقیق، بر اساس جدول مورگان، 123 نفر تعیین شد. از سه پرسشنامه آوای کارکنان، پرسشنامه یادگیری سازمانی و پرسشنامه رهبری اخلاقی در کار به عنوان ابزار پژوهشی جهت جمعآوری داده ها استفاده گردید. جهت تحلیل یافته های تحقیق از آزمون تحلیل مدلیابی معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج نشان داد که فرضیات تحقیق مورد تایید قرار گرفته و یادگیری سازمانی می تواند در رابطه بین رهبری اخلاقی و آوای کارکنان نقش میانجی را داشته باشد. احتمالا رهبری اخلاقی میتواند از طریق تاثیر بر ریسکپذیری کارکنان، گفتو گو و نیز تصمیم گیری مشارکتی به عنوان ابعاد یادگیری سازمانی بر آوای کارکنان تاثیر بگذارد.
_||_