فهرس المقالات naser mirsepasi


  • المقاله

    1 - Factors Causing Failure in Teleworking: the Case of Government Agencies in Iran
    پژوهشگر , العدد 5 , السنة 1 , تابستان 2016
    Teleworking is one of the new methods applied in most developed countries to increase organizational flexibility, reduce costs and improve performance. However, the implementation of teleworking is not so successful in Iran. Therfore, the objective of the present study أکثر
    Teleworking is one of the new methods applied in most developed countries to increase organizational flexibility, reduce costs and improve performance. However, the implementation of teleworking is not so successful in Iran. Therfore, the objective of the present study is to identify the factors causing failure in implementation of teleworking. The study is carried out in the governmental agencies in Iran. The study is qualitative. The data was collected through interview and was then analyzed using Coding Method. The findings indicated that 15 concepts in 5 categories prevent the successful implementation of teleworking in government agencies in Iran. Finally, based on the findings, suggestions and recommendations were made for the mangers responsible for telwroking. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - شناسایی ابعاد اساسی بی‌تفاوتی سازمانی معلمان: پژوهشی ترکیبی
    دوماهنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی , العدد 1 , السنة 13 , بهار 1401
    مقدمه و هدف: پژوهش حاضر با هدفِ شناسایی و رتبه‌بندی ابعاد اساسی بی­تفاوتی سازمانی در بین معلمان مدارس مقطع ابتدایی شهرستان فردیس انجام شده است.  روش شناسی پژوهش: رویکرد پژوهش آمیخته و با طرح اکتشافی بود. در بخش کیفی این پژوهش أکثر
    مقدمه و هدف: پژوهش حاضر با هدفِ شناسایی و رتبه‌بندی ابعاد اساسی بی­تفاوتی سازمانی در بین معلمان مدارس مقطع ابتدایی شهرستان فردیس انجام شده است.  روش شناسی پژوهش: رویکرد پژوهش آمیخته و با طرح اکتشافی بود. در بخش کیفی این پژوهش از روش نظریه برخاسته از داده­ها و در بخش کمی از روش توصیفی از نوع پیمایشی استفاده شد. روش نمونه­گیری در بخش کیفی هدفمند و در بخش کمی تصادفی طبقه­ای بود. نمونه آماری در بخش کیفی با در نظر گرفتن قانون اشباع نظری، تعداد 14 نفر و در بخش کمی، براساس فرمول کوکران تعداد 320 نفر بود. ابزار گردآوری داده­ها در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمی، پرسشنامه محقق ساخته با 32 سؤال بود. در بخش کیفی برای دستیابی به روایی از چک کردن به وسیله شرکت‌کنندگان و برای تعیین پایایی از راهبرد تائید همکاران پژوهشی استفاده شد. در بخش کمی به‌منظور بررسی روایی پرسشنامه ازنظرات خبرگان استفاده شد، نتیجه آزمون آلفای کرونباخ 84/0 به دست آمد که نشان‌دهنده پایایی بالای پرسشنامه بود. روش تحلیل داده­ها در بخش کیفی، تحلیل محتوایی استقرایی با بهره­گیری از کدگذاری در سه سطح باز، محوری و انتخابی بود که 32 نشانگر و 9 بُعد (بی­تفاوتی ناشی از حوادث، بی­تفاوتی ناشی از علل مادی، بی­تفاوتی ناشی از عوامل روحی و روانی، بی­تفاوتی ناشی از علل مدیریتی، بی­تفاوتی ناشی از عدم مشارکت همکاران، بی­تفاوتی ناشی از اظهارنظر افراد غیرمتخصص، بی­تفاوتی ناشی از محیط کار، بی­تفاوتی ناشی از سازمان و بی­تفاوتی ناشی از حضور ارباب‌رجوع) شناسایی شد. در بخش کمی، از نرم‌افزار SPSS برای تحلیل عاملی اکتشافی و آزمون فریدمن و از نرم‌افزار AMOS برای تحلیل عاملی تائیدی، معادله­ های ساختاری، تحلیل مسیر و برازش مدل بهره گرفته شد. یافته ­ها: نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که؛ با توجه به بار عاملی بالای هر یک از گویه­ ها، ابعاد بی­تفاوتی سازمانی معلمان تائید شد. براساس نتایج تحلیل عاملی تأییدی، مدل پژوهش مدلی روا می‌باشد و چهارچوب مناسبی را جهت بررسی ابعاد بی‌تفاوتی سازمانی معلمان ارائه می‌دهد. همچنین نتایج نشان داد که؛ بی­تفاوتی ناشی از اظهارنظر افراد غیرمتخصص مهم‌ترین بُعد بی­تفاوتی در بین معلمان می­باشد و سایر ابعاد در جایگاه­های بعدی قرار دارند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - بررسی میزان انطباق آموزش‌های فنی و حرفه‌‌ای با نیازهای آموزشی بخش صنایع در شهرستان خرمشهر
    دوماهنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی , العدد 1 , السنة 8 , بهار 1396
    هدف این پژوهش، بررسی میزان انطباق آموزش­های فنی­وحرفه­ای با نیازهای آموزشی بخش صنایع در شهرستان خرمشهر بود. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعۀ­آماری پژوهش شامل کلیه سازمان­ها و شرکت­ها (صنایع کوچک، متوسط و بزرگ شهرستان مطابق اطلاعات ثبت ش أکثر
    هدف این پژوهش، بررسی میزان انطباق آموزش­های فنی­وحرفه­ای با نیازهای آموزشی بخش صنایع در شهرستان خرمشهر بود. روش پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعۀ­آماری پژوهش شامل کلیه سازمان­ها و شرکت­ها (صنایع کوچک، متوسط و بزرگ شهرستان مطابق اطلاعات ثبت شده در اداره صنایع استان_ وزارت صنایع و معادن، معاونت توسعه صنعتی، دفتر آمار و اطلاع رسانی) که 42 شرکت برآورد شد و مرکز فنی و حرفه­ای شهرستان خرمشهر، در بخش صنعت بود. نمونه­گیری دوبار و به دو منظور انجام شد. ابتدا با استفاده از روش نمونه­گیری هدفمند 9 شرکت انتخاب گردید و با 9 نفر از مدیران و 9 نفر از کارشناسان مصاحبه به عمل آمد. در مرحلۀ دوم به صورت تصادفی ساده، 125 نفر از مدیران و کارشناسان برای تکمیل پرسشنامه انتخاب گردید. جهت جمع­آوری دادهای پژوهش از بررسی اسناد و مدارک، مصاحبه و پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید که روایی محتوایی پرسشنامه توسط صاحب­نظران مورد تأیید قرار گرفت و پایایی ابزار محاسبه و تأیید شد. داده­های جمع­آوری شده با استفاده از آمار توصیفی تجزیه و تحلیل گردید. یافته­های پژوهش نشان داد که بین عملکرد موجود آموزش­های فنی­وحرفه­ای با وضعیت مطلوب (نیازها و محورهای آموزشی شناسایی شده دارای اولویت) این شهرستان انطباق وجود ندارد. همچنین بررسی نتایج بدست آمده، نشان داد که 9 دورۀ عمومی، 7 دوره مدیریتی و 45 دوره تخصصی اولویت­های آموزش­های فنی­و­حرفه­ای مورد نیاز بازار کار در زمینۀ صنایع این شهرستان را تشکیل می­دهند. تفاصيل المقالة