فهرس المقالات ماندان مومنی


  • المقاله

    1 - Identify the components of meaningful marketing hierarchy
    Agricultural Marketing and Commercialization Journal , العدد 1 , السنة 5 , زمستان 2021
    The paradigm shift in marketing science in recent years has highlighted the need for fundamental reform in this concept, these changes necessitate the need to rethink more about marketing. Therefore, one of the concepts proposed to achieve this important, is to provide أکثر
    The paradigm shift in marketing science in recent years has highlighted the need for fundamental reform in this concept, these changes necessitate the need to rethink more about marketing. Therefore, one of the concepts proposed to achieve this important, is to provide a model for the concept of meaningful marketing. The purpose of this study is to identify the dimensions and components of meaningful marketing hierarchy. with a qualitative approach of several methods based on contextual-phenomenological theory and through in-depth interviews with researchers and professors in the fields of business management, sociology, psychology, ethics and philosophy, the dimensions and components of the meaningful marketing hierarchy are identified. Participants were selected through a purposive sampling process and the interviews were continued until theoretical saturation was reached and finally 27 interviews were conducted. For data analysis, principles related to contextual theory were used. The results of data coding led to the identification of three concepts that were classified into three categories. Accordingly, the dimensions of the meaningful marketing hierarchy are: achievement-oriented marketing, connection-oriented marketing, solution-oriented marketing. One of the four goals and responsibilities of marketing science is to improve the quality of life of individuals and because the dominant paradigms of this science do not meet the changing needs of today's human beings, attention to creating meaning in this concept can be examined. In this regard, the present study has identified the dimensions and components of the meaningful marketing hierarchy. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - ارائه و آزمون مدل کیفیت خدمات برای مدیریت رستورانها در جامعه اسلامی
    رهیافتهای نوین در مدیریت جهادی و حکمرانی اسلامی , العدد 1 , السنة 3 , بهار 1402
    اداره رستورانها در جامعه اسلامی متکی به درک شرایط و مقتضیات اجتماعی و اقتصادی آن میباشد. هدف پژوهش ارائه مدل کیفیت خدمات با تاکید بر رضایت مشتریان در صنعت رستورانداری در جامعه اسلامی است. مطالعه کاربردی و از نوع آمیخته و اکتشافی است. داده‌های بخش کیفی، از طریق مصاحبه با أکثر
    اداره رستورانها در جامعه اسلامی متکی به درک شرایط و مقتضیات اجتماعی و اقتصادی آن میباشد. هدف پژوهش ارائه مدل کیفیت خدمات با تاکید بر رضایت مشتریان در صنعت رستورانداری در جامعه اسلامی است. مطالعه کاربردی و از نوع آمیخته و اکتشافی است. داده‌های بخش کیفی، از طریق مصاحبه با مدیران رستورانهای شهر تهران گردآوری و با داده‌های اولیه و انجام تحلیل داده‌بنیاد، مدل کیفیت خدمات ارائه گردید. پرسشنامه بخش کمی باتوجه به یافته‌های بخش کیفی طراحی وپس از بررسی پایایی و روایی مورد استفاده قرار گرفت. جامعه آماری بخش کمی، مشتریان کلیه رستورانهای شهر تهران بوده‌اند که با توجه به جدول کرجسی-مورگان، از 385 نفر نظرسنجی شد. تحلیل داده‌های بخش کمی، با مدل معادلات ساختاری و نرم‌افزار PLS صورت گرفت. طبق یافته‌های بدست آمده در کدگذاری داده‌های کیفی پژوهش در مجموع 198 مفهوم، 73 مقوله و26 مقوله اصلی برای مدل پژوهش ارائه گردید. تحلیل‌های کمی نشان داد شرایط علی بر پدیده اصلی یعنی کیفیت خدمات با تاکید بر رضایت مشتریان تاثیرگذار است. کیفیت خدمات با تاکید بر رضایت مشتریان، شرایط زمینه‌ای و شرایط مداخله‌گر روی راهبردها تاثیرگذار هستند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - شناسایی پیامدهای عملکردی، عاطفی، شناختی و رفتاری اسکیزوفرنی برند: رویکرد کیفی داده بنیاد
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 5 , السنة 12 , زمستان 1399
    محققان می‌کوشند با ایجاد سازه‌ها، بتوانند کارکردهای برندها را بهتر تبیین کنند. در این راستا، یکی از مفاهیمی که اخیراً جهت تشریح نوعی کارکرد برند‌ها مطرح شده، اسکیزوفرنی برند می‌باشد. با وجود استفاده روزافزون از این مفهوم، تاکنون بررسی آکادمیک برای شناسایی پیامدهای آن بر أکثر
    محققان می‌کوشند با ایجاد سازه‌ها، بتوانند کارکردهای برندها را بهتر تبیین کنند. در این راستا، یکی از مفاهیمی که اخیراً جهت تشریح نوعی کارکرد برند‌ها مطرح شده، اسکیزوفرنی برند می‌باشد. با وجود استفاده روزافزون از این مفهوم، تاکنون بررسی آکادمیک برای شناسایی پیامدهای آن بر شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان انجام نشده است. بنابراین هدف پژوهش حاضر، رفع خلا نظری موجود، با ارائه یک مدل جهت شناسایی پیامدهای عملکردی، شناختی، عاطفی و رفتاری اسکیزوفرنی برند می‌باشد. این تحقیق از منظر نوع هدف، بنیادین است. متناسب با هدف، روش تحقیق کیفی استفاده گردید. داده‌های ثانویه موجود و داده‌های حاصل از مصاحبه عمقی با متخصصین و مصرف‌کنندگان از طریق اصول مرتبط با روش داده‌بنیاد (کدگذاری باز، مقایسه مستمر، ایجاد مفاهیم و مقولات) مورد مورد تحلیل قرار گرفتند. "کاهش ارزش ویژه برند"، "کاهش فروش"، "رویگردانی مشتریان" و "ارتباطات ناکارآمد برند" به عنوان پیامدهای عملکردی (مرتبط با عملکرد سازمان)؛ "گسسته‌شدن تصویر برند"، "عدم شکل‌گیری تصویر برند" و "عدم‌اعتماد به برند" به عنوان پیامدهای شناختی یا مرتبط با باورها و عقاید مصرف‌کنندگان؛ "اجتناب"، "استفاده اجباری" و "کاهش وفاداری رفتاری" به عنوان پیامدهای رفتاری (واکنش رفتاری مصرف‌کنندگان) و گستره‌ای از عواطف منفی (شامل: ناامنی، تنفر، یاس، گیجی و ...) به عنوان پیامدهای عاطفی یا احساسی مصرف‌کنندگان شناسایی شدند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    4 - مدل سازمان یادگیرنده برای سازمان محیط زیست با رویکرد کیفی
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 2 , السنة 15 , تابستان 1402
    یادگیری رمز اساسی بقا است و سازمان‌ یادگیرنده، سازمانی است که یادگیری در آنها جریان دارد و روانی جریان اطلاعات درآنها تسهیل شده می‌باشد. هدف تحقیق حاضر ارائه مدل سازمان یادگیرنده برای سازمان محیط زیست با رویکرد کیفی است. از لحاظ هدف در زمرة پژوهش‌های کاربردی قرار دارد ا أکثر
    یادگیری رمز اساسی بقا است و سازمان‌ یادگیرنده، سازمانی است که یادگیری در آنها جریان دارد و روانی جریان اطلاعات درآنها تسهیل شده می‌باشد. هدف تحقیق حاضر ارائه مدل سازمان یادگیرنده برای سازمان محیط زیست با رویکرد کیفی است. از لحاظ هدف در زمرة پژوهش‌های کاربردی قرار دارد ازنظر ماهیت، از نوع توصیفی و غیرآزمایشی است. ابزار گردآوری داده‌ها، اسناد و مبانی نظری موضوع و مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته است. جامعه آماری 15 نفر از خبرگان با مدرک تحصیلی دکتری و در ارتباط مستقیم با فرایندهای آموزش، پرورش و بهسازی نیروی‌انسانی در سازمان محیط زیست دارند. روش پژوهش کیفی است و تکنیک تجزیه و تحلیل تحقیق، تحلیل مضمون(کدگذاری،محوری وگزینشی) است. یافته تحقیق منجر به شناسایی 8 مضمون فراگیرارزیابی، ایجاد نظام و اصلاح ساختار منابع‌انسانی، رفتار سازمانی، مدل ذهنی، قابلیت شخصی، یادگیری جمعی، استفاده از ظرفیت‌های ایجاد و تولیدکننده ایده، آرمان و چشم‌انداز مشترک، تفکر سیستمی، ملاحظات درون و برون‌سازمانی مدل سازمان یادگیرنده برای سازمان محیط زیست شد. جهت بررسی اعتبار پژوهش از ضریب لاوشه، CVR و جهت تعیین پایایی ازروش بازآزمون بهره‌گرفته شد که پایایی(CVI) 93/0 شد. نتایج پژوهش نشان داد استفاده از مضامین این مدل می‌تواند سازمان را در تمامی زمینه‌ها، اثربخش و کارا سازد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    5 - ارائه مدل کیفیت خدمات با تاکید بر رضایت مشتریان در صنعت رستوران‌داری با رویکرد داده‌بنیاد
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 5 , السنة 14 , زمستان 1401
    گسترش رستوران‌ها و شدت‌یابی رقابت میان آن‌ها، مساله کیفیت خدمات در راستای رضایت مشتریان را مطرح ساخته است. پژوهش از نوع کیفی و روش پژوهش، داده‌بنیاد است. ابزار استفاده شده برای گردآوری داده‌ها، مصاحبه و جامعه آماری پژوهش شامل مدیران رستوران‌های تهران و آشنا به علم بازار أکثر
    گسترش رستوران‌ها و شدت‌یابی رقابت میان آن‌ها، مساله کیفیت خدمات در راستای رضایت مشتریان را مطرح ساخته است. پژوهش از نوع کیفی و روش پژوهش، داده‌بنیاد است. ابزار استفاده شده برای گردآوری داده‌ها، مصاحبه و جامعه آماری پژوهش شامل مدیران رستوران‌های تهران و آشنا به علم بازاریابی بوده‌اند. برای نمونه‌گیری از روش گلوله برفی تا رسیدن به اشباع نظری استفاده شده و در نهایت 15 نفر مورد مصاحبه قرار گرفتند. تحلیل داده‌ها نیز از طریق کدگذاری (باز، محوری و انتخابی) صورت پذیرفت. از نتایج کدگذاری داده‌ها، 63 مفهوم و 26 مقوله شناسایی شدند. مدل پژوهش با توجه به ابعاد رویکرد داده‌بنیاد یعنی شرایط علی (تحقیقات بازار، شایستگی‌های خدماتی، بهداشت غذایی رستوران و مشتری‌مداری)، پدیده اصلی (نحوه عرضه غذا برای مشتری، همدلی کارکنان، محیط فیزیکی (ملموس) رستوران، ایجاد اعتماد مشتری و پاسخ‌دهی رستوران)، شرایط زمینه‌ای (شرایط اجتماعی موجود، وضعیت رقابتی، مسائل فرهنگی، توسعه رستوران‌داری و ارزش‌های اسلامی)، عوامل مداخله‌گر (عوامل مسئولیت اجتماعی، انتظارات مشتری و هزینه‌های پرداختی مشتری)، راهبردها (پاسخ به نیازهای مشتری، مدیریت کیفیت مستمر، راهبردهای مدیریتی، توانمندسازی کارکنان و مدیریت ارتباط با مشتری) و پیامدها (رضایت مشتری، وفاداری مشتری، عملکرد اجرایی رستوران و رفتار خرید مشتری) ارائه شد. تفاصيل المقالة