فهرس المقالات حمیرا عبدی


  • المقاله

    1 - بررسی تأثیر تبلیغات محیطی با نقش میانجی ارزش ویژه برند بر تصویر برند از دیدگاه مشتریان فروشگاه‌های ورزشی شهر اصفهان (مورد مطالعه: برند پوشاک ورزشی درفش)
    مدیریت بازاریابی , العدد 44 , السنة 14 , پاییز 1398
    هدف این از تحقیق تعیین میزان تأثیر تبلیغات محیطی با نقش میانجی ارزش ویژه برند بر تصویر برند از دیدگاه مشتریان فروشگاه‌های ورزشی شهر اصفهان (مورد مطالعه: برند پوشاک ورزشی درفش) بود جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه تمام مراجعان و مشتریان فروشگاه‌های ورزشی شهر اصفهان تشکیل د أکثر
    هدف این از تحقیق تعیین میزان تأثیر تبلیغات محیطی با نقش میانجی ارزش ویژه برند بر تصویر برند از دیدگاه مشتریان فروشگاه‌های ورزشی شهر اصفهان (مورد مطالعه: برند پوشاک ورزشی درفش) بود جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه تمام مراجعان و مشتریان فروشگاه‌های ورزشی شهر اصفهان تشکیل دادند با توجه به اینکه جامعه آماری پژوهش حاضر نامحدود است، حجم نمونه آماری پژوهش بر اساس جدول مورگان 384 نفر به دست آمد. ابزار پژوهش پرسش‌نامه استاندارد تبلیغات محیطی (تیلور و همکاران، 2006)، پرسش‌نامه استاندارد ارزش ویژه برند (اولسون، 2008) و پرسش‌نامه استاندارد تصویر برند (احمد سالام، 2017) بود که که روایی پرسش‌نامه‌ها بر اساس روایی محتوایی با استفاده از نظر صاحب نظران، صوری بر مبنای دیدگاه تعدادی از جامعه آماری و سازه با روش تحلیل عاملی مورد بررسی قرار گرفتند و پس از اصطلاحات لازم روایی مورد تأیید قرار گرفت و از سوی دیگر پایایی پرسش‌نامه‌ها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب برای تبلیغات محیطی 0/90، ارزش ویژه برند 0/95 و تصویر برند 0/91 برآورد شد و تجزیه و تحلیل داده‌ها در دو سطح توصیفی و استنباطی مشتمل بر ضریب همبستگی پیرسون و الگوسازی معادله ساختاری (SEM) انجام گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که تبلیغات محیطی دارای ضریب تأثیر 0/77 بر تصویر برند و با توجه به مقدار معنی‌داری کمتر از 0/05 این تأثیر معنادار است. از سوی دیگر مقدار اثر تعدیلی ارزش ویژه برند 0/55 بوده و به مقدار معنی‌داری کمتر از 0/05 این تأثیر معنادار است، این اثر تعدیلی معنادار می‌باشد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - تاثیر ادراک از قلدری سازمانی بر تمایل به ترک خدمت از طریق رفتار رهبری و تعهد سازمانی (مورد مطالعه:دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب)
    مطالعات جامعه شناسی , العدد 5 , السنة 15 , زمستان 1401
    هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر ادراک از قلدری سازمانی بر تمایل به ترک خدمت از طریق رفتار رهبری و تعهد سازمانی است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جن أکثر
    هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر ادراک از قلدری سازمانی بر تمایل به ترک خدمت از طریق رفتار رهبری و تعهد سازمانی است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب به تعداد1000نفر است که از طریق فرمول محاسبه نمونه گیری کوکران تعداد 287 نفر به عنوان نمونه از طریق روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم انتخاب شدند ابزار پژوهش پرسش نامه استاندارد ادراک از قلدری سازمانی اینرسن وهمکاران (2009) و پرسش نامه استاندارد تمایل به ترک خدمت کیم و همکاران (2007) و پرسش نامه استاندارد تعهد سازمانی مایر و آلن( 1990)و پرسشنامه استاندارد رفتار رهبری گوبا و همکاران (2013) بودند که روایی پرسشنامه ها بر اساس روایی محتوایی با استفاده از نظر صاحب نظران،صوری بر مبنای دیدگاه تعدادی از جامعه آماری و سازه با روش تحلیل عاملی مورد بررسی قرار گرفتند و پس از اصطلاحات لازم روایی مورد تائید قرار گرفت و از سوی دیگرپایایی پرسش نامه ها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب (88/0) ،(89/0) ، (92/0) و (91/0) برآورد شد . تجزیه و تحلیل داده ها در سطح استنباطی مشتمل بر مدل سازی معادلات ساختاری انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که ادراک از قلدری سازمانی از طریق تعهد سازمانی بر تمایل به ترک خدمت تاثیر منفی و معناداری دارد که ضریب این تاثیر 35/0 -است و ادراک از قلدری سازمانی از طریق رفتار رهبری بر تمایل به ترک خدمت تاثیر منفی و معناداری دارد که ضریب این تاثیر 25/0 -است و همچنین ادراک از قلدری سازمانی بر تمایل به ترک خدمت تاثیر مثبت و معناداری دارد که ضریب این تاثیر 67/0 است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - تاثیرقلدری سازمانی بر عملکرد شغلی از طریق رهبری تحول گرا و رهبری اخلاقی(مورد مطالعه:دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب)
    مجله توانمندسازی سرمایه انسانی , العدد 5 , السنة 4 , زمستان 1400
    هدف این پژوهش بررسی تاثیر قلدری سازمانی بر عملکرد شغلی از طریق رهبری تحول گرا و رهبری اخلاقی است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب به تعداد 1 أکثر
    هدف این پژوهش بررسی تاثیر قلدری سازمانی بر عملکرد شغلی از طریق رهبری تحول گرا و رهبری اخلاقی است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب به تعداد 1000 نفر تشکیل دادند که از طریق فرمول نمونه گیری کوکران تعداد 287 نفر به عنوان نمونه از طریق روش نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد عملکرد شغلی تسویی و همکاران(1997) ، پرسش نامه استاندارد قلدری سازمانی اینارسن و همکاران (2009) ، و پرسش نامه استاندارد رهبری تحول گرا رحیم و همکاران (2006) و پرسشنامه استاندارد رهبری اخلاقی براون و همکاران ) 2005 (بودند که روایی پرسشنامه ها بر اساس روایی محتوایی با استفاده از نظر صاحب نظران، صوری بر مبنای دیدگاه تعدادی از جامعه آماری و سازه با روش تحلیل عاملی مورد بررسی قرار گرفتند و پس از اصطلاحات لازم روایی مورد تائید قرار گرفت و از سوی دیگر پایایی پرسش نامه ها با روش آلفای کرونباخ به ترتیب (88/0) ، (85/0) ، (87/0) و (88/0) برآورد شد. نتایج تحقیق نشان داد که قلدری سازمانی از طریق رهبری تحول گرا بر عملکرد شغلی تاثیر منفی و معناداری دارد که ضریب این تاثیر 44/0 -است و از طریق رهبری اخلاقی بر عملکرد شغلی تاثیر منفی و معناداری دارد که ضریب این تاثیر 33/0- است تفاصيل المقالة