فهرس المقالات سید مرتضی غیور


  • المقاله

    1 - عوامل مؤثر بر وفاداری مشتری: بررسی نقش میانجی کیفیت مدیریت ارتباط با مشتری و تعدیلگر تصویر برند
    مطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی , العدد 5 , السنة 1 , زمستان 1401
    شرکت‌های بیمه برنامه‌های متعددی را به‌منظور افزایش وفاداری مشتریان خود اجرا می‌کنند. از عوامل اثرگذار بر وفاداری مشتریان می‌توان به کیفیت خدمات، رضایت مشتری و ارزش مشتری اشاره کرد؛ بنابراین هدف بررسی نقش میانجی کیفیت مدیریت ارتباط با مشتری و تعدیلگر تصویر برند در شکل‌گی أکثر
    شرکت‌های بیمه برنامه‌های متعددی را به‌منظور افزایش وفاداری مشتریان خود اجرا می‌کنند. از عوامل اثرگذار بر وفاداری مشتریان می‌توان به کیفیت خدمات، رضایت مشتری و ارزش مشتری اشاره کرد؛ بنابراین هدف بررسی نقش میانجی کیفیت مدیریت ارتباط با مشتری و تعدیلگر تصویر برند در شکل‌گیری وفاداری مشتریان می‌باشد. این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش توصیفی- همبستگی بوده که جامعه آماری آن مشتریان بیمه‌های بازرگانی در شهر مشهد مقدس می‌باشد. تعداد 436 عدد پرسشنامه به‌صورت الکترونیکی و به‌طور تصادفی ساده از طریق نمایندگی‌های بیمه جمع‌آوری گردید. ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه استاندارد بوده که روایی محتوایی با استفاده ازنظر خبرگان و روایی سازه از روش تحلیل بارهای عاملی تاییدی و پایایی آن از روش آلفای کرونباخ سنجیده شد. بررسی فرضیه‌ها با روش مدل یابی معادلات ساختاری و نرم‌افزار پی ال اس انجام پذیرفت. نتایج به‌دست‌آمده نشان داد مؤلفه‌های کیفیت خدمات و ارزش مشتری بر وفاداری مشتریان تأثیر مثبتی دارد. مؤلفه‌های کیفیت خدمات، ارزش مشتری و رضایت مشتری بر کیفیت مدیریت ارتباط با مشتری تأثیر مثبتی دارد. همچنین تأثیر کیفیت مدیریت ارتباط با مشتری بر وفاداری را مورد تائید قرار گرفت. در این تحقیق نقش میانجی کیفیت مدیریت ارتباط با مشتری تایید اما نقش تعدیلگری متغیر تصویر برند تایید نشد. دراین تحقیق تاثیر مستقیم رضایت بر وفاداری تایید نگردید. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - بررسی تأثیر عوامل فنی سازمانی و محیطی بر عملکرد مالی با نقش میانجی استفاده از رسانه‌های اجتماعی در شرکت‌های شهرک صنعتی توس مشهد
    پیشرفت های مالی و سرمایه گذاری , العدد 4 , السنة 3 , پاییز 1401
    هدف: هدف این پژوهش بررسی تأثیر عوامل فنی سازمانی و محیطی بر عملکرد مالی با نقش میانجی استفاده از رسانه‌های اجتماعی در شرکت‌های شهرک صنعتی توس مشهد می‌باشد.روش‌شناسی پژوهش: این پژوهش کاربردی و از نوع پژوهش‌های علّی و توصیفی است. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران عامل فاز یک أکثر
    هدف: هدف این پژوهش بررسی تأثیر عوامل فنی سازمانی و محیطی بر عملکرد مالی با نقش میانجی استفاده از رسانه‌های اجتماعی در شرکت‌های شهرک صنعتی توس مشهد می‌باشد.روش‌شناسی پژوهش: این پژوهش کاربردی و از نوع پژوهش‌های علّی و توصیفی است. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران عامل فاز یک شرکت‌های شهرک صنعتی توس مشهد با ۴۵۰ نفر بود که طبق جدول مورگان، ۲۰۸ نفر به‌عنوان حجم نمونه تعیین گردید. ابزار گردآوری اطلاعات پرسش‌نامه بومی‌سازی شده مبتنی بر پژوهش تاج‌الدین و همکاران (2018) بوده که از روایی همگرا، واگرا و تحلیل عاملی تأیید جهت بررسی روایی و از پایایی ترکیبی و آلفا کرونباخ برای محاسبه پایایی استفاده شد. جهت بررسی فرضیه‌ها از روش معادلات ساختاری و نرم‌افزار اسمارت پی‌ال‌اس بهره‌گیری شده است.یافته‌ها: یافته‌های پژوهش نشان داد عوامل فنی و عوامل سازمانی دارای تأثیر مثبت و معنادار بر استفاده از رسانه اجتماعی هستند؛ اما تأثیر عامل محیطی بر استفاده از رسانه اجتماعی مورد تأیید قرار نگرفت. همچنین نتایج نشان داد استفاده از رسانه اجتماعی بر بهبود عملکرد مالی شرکت‌ها تأثیرگذار است و نقش میانجی نیز در تأثیر عوامل سازمانی و فنی بر عملکرد مالی شرکت‌ها ایفا می‌نماید. اما نقش میانجی استفاده از رسانه اجتماعی در تأثیر عامل محیطی بر عملکرد مالی مورد تأیید قرار نگرفت.اصالت / ارزش‌افزوده علمی: یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که گرایش کارآفرینانه به‌عنوان عاملی در جهت استفاده از رسانه اجتماعی عمل می‌کند. ازاین‌رو شرکت‌های برخوردار از فعالیت‌های کارآفرینانه و نوآورانه در محصولات باید به استفاده از رسانه اجتماعی به‌عنوان ابزاری جهت پیشبرد فروش بنگرند. رسانه اجتماعی ازآنجاکه در کشور ما مورد استقبال عموم مردم می‌باشد، می‌تواند به‌سرعت محصولات جدید را به مصرف‌کنندگان معرفی نماید و ازاین‌رو شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از رسانه اجتماعی مزیت رقابتی خود را تقویت نمایند. تفاصيل المقالة