فهرس المقالات فرشیده ضامنی


  • المقاله

    1 - Designing a Systemic Development Model Based on Knowledge Management (Case Study: Islamic Azad University)
    Journal of System Management , العدد 4 , السنة 9 , تابستان 2023
    The issue of proper career path development is important for employees in many organizations such as the education department according to the knowledge management model, so this study aims to design a career development model for female teachers based on the knowledge أکثر
    The issue of proper career path development is important for employees in many organizations such as the education department according to the knowledge management model, so this study aims to design a career development model for female teachers based on the knowledge management model in the General Directorate of Education. Mazandaran province was done. The statistical population studied in this study consisted of all employees of the General Department of Education in Mazandaran province. Statistical sample size 269 people were selected through random sampling method through Krejcie Morgan table. In this study, Shine's career development and knowledge management questionnaire were used. The reliability of these two questionnaires using Cronbach's alpha was 0.75 and 0.78, respectively. For statistical analysis, SPSS software version 20 and pls3 were used and the alpha level was considered 05p 05 0.05. The results showed that the value of t in all paths between the research factors was equal to and greater than 2.58. As a result, there is a significant relationship between the main factors and their sub-factors in the conceptual-analytical model of the research and also the results showed that the fit of the general research model is appropriate and strong. In general, it can be said that between the first step of the career path with the second step of the career path, between the second step of the career path with the third step of the career path, and between the third step of the career path with the fourth step of the career path of teachers Employees of the General Department of Education of Mazandaran Province, in the conceptual-analytical model of career development path, there is a direct and significant relationship. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - بررسی تاثیر رهبری معنوی و تاب آوری بر تعالی سازمانی در دانشگاه های آزاد اسلامی استان خراسان رضوی
    پژوهش های یاددهی و یادگیری (پژوهشنامه تربیتی سابق) , العدد 5 , السنة 1 , زمستان 1382
    این پژوهش با هدف بررسی تاثیر رهبری معنوی و تاب آوری بر تعالی سازمانی دانشگاه های آزاد اسلامی استان خراسان رضوی صورت گرفته است. روش تحقیق توصیفی از نوع زمینه یابی بوده است. جامعه آماری شامل تمام اعضای هیات علمی دانشگاه های آزاد اسلامی استان خراسان رضوی به تعداد 1200 نفر أکثر
    این پژوهش با هدف بررسی تاثیر رهبری معنوی و تاب آوری بر تعالی سازمانی دانشگاه های آزاد اسلامی استان خراسان رضوی صورت گرفته است. روش تحقیق توصیفی از نوع زمینه یابی بوده است. جامعه آماری شامل تمام اعضای هیات علمی دانشگاه های آزاد اسلامی استان خراسان رضوی به تعداد 1200 نفر می باشد که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان تعداد 291 نفر بعنوان نمونه تحقیق به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. اطلاعات مورد نیاز از طریق سه پرسشنامه استاندارد شامل پرسشنامه رهبری معنوی فرای و همکاران(2005)، پرسشنامه تاب آوری کورنر و دیویدسون (2003) و پرسشنامه تعالی سازمانی مولر (2000) گردآوری شد روایی پرسشنامه ها نیز براساس روایی محتوا به تایید متخصصان در این حوزه رسیده است. پایایی ابزارها در پرسشنامه رهبری معنوی (94/.)، تاب آوری(87/.) و تعالی سازمان(87/.) با روش آلفای کرونباخ محاسبه شد و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی(معادلات اندازه گیری و ساختاری) استفاده شده است. با بررسی و تحلیل نتایج حاصل از تحقیق در خصوص تاثیر ابعاد رهبری معنوی و ابعاد تاب آوری بر تعالی سازمان مشخص گردید که به لحاظ آماری رهبری معنوی و تاب آوری بر تعالی سازمانی تاثیر مثبت و مستقیم دارد لذا بر اساس موارد ذکر شده میتوان نتیجه گرفت که هرچه ابعاد رهبری معنوی و ابعاد تاب آوری در سازمان دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی بالاتر باشد تعالی سازمان افزایش خواهد یافت. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - اثربخشی برنامه‌های درسی دروس تربیتی بر ارتقاء سطح دانش، نگرش و مهارتهای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران
    پژوهش های یاددهی و یادگیری (پژوهشنامه تربیتی سابق) , العدد 4 , السنة 5 , پاییز 1388
    هدف این پژوهش بررسی میزان اثربخشی برنامه‌های درسی دروس تربیتی دوره‌های کارشناسی رشته‌های مختلف دبیری بر ارتقاء سطح دانش، نگرش و مهارتهای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران می‌باشد. روش مطالعه و تحقیق در این پژوهش توصیفی از نوع مقطعی است. جامعه آماری شامل دانشج أکثر
    هدف این پژوهش بررسی میزان اثربخشی برنامه‌های درسی دروس تربیتی دوره‌های کارشناسی رشته‌های مختلف دبیری بر ارتقاء سطح دانش، نگرش و مهارتهای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران می‌باشد. روش مطالعه و تحقیق در این پژوهش توصیفی از نوع مقطعی است. جامعه آماری شامل دانشجویان دوره کارشناسی رشته‌های مختلف دبیری دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران به تعداد 1644 نفر بود که تا سال تحصیلی 86-85 مشغول به تحصیل بودند. حجم نمونه آن نیز به تعداد 310 نفر تعیین گردید که به روش تصادفی طبقه‌ای نسبی انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات، پرسشنامه بسته پاسخ محقق ساخته است که بر اساس فرضیه‌های تحقیق و به شیوه مقیاس لیکرت انجام می‌شود. این پرسشنامه پس از تعیین روایی و اعتبار میان نمونه آماری توزیع شده است. در پایان به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش‌های آماری توصیفی از قبیل توزیع فراوانی، درصد فراوانی و جداول آماری مربوط به آن استفاده گردید. در بخش آمار استنباطی نیز از آزمون کروسکال-والیس کمک گرفته شد. و برای بررسی میزان تأثیر برنامه‌های درسی دروس تربیتی بر حسب جنسیت از آزمون‌ U‌مان- ویتنی استفاده شده است. نتایج بدست آمده نشان می‌دهد که دانش، نگرش و مهارت‌های دانشجویان بر حسب رشته‌های مختلف تحصیلی و جنسیت دستخوش تغییر شده است. این تغییر در رشتۀ آموزش ابتدایی بیشتر از سایر رشته‌ها و در مردان بهتر از زنان بوده است. اما یافته‌ها حاکی از آن است که در متغیر سال‌های مختلف تحصیلی تنها دانش دانشجویان تغییر یافته ولی نگرش و مهارت‌های آنها تغییر معناداری پیدا نکرده است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    4 - بررسی تاثیر رهبری معنوی و تاب آوری بر تعالی سازمانی در دانشگاه های آزاد اسلامی استان خراسان رضوی
    پژوهش های یاددهی و یادگیری (پژوهشنامه تربیتی سابق) , العدد 1 , السنة 12 , بهار 1396
    این پژوهش با هدف بررسی تاثیر رهبری معنوی و تاب آوری بر تعالی سازمانی دانشگاه های آزاد اسلامی استان خراسان رضوی صورت گرفته است. روش تحقیق توصیفی از نوع زمینه یابی بوده است. جامعه آماری شامل تمام اعضای هیات علمی دانشگاه های آزاد اسلامی استان خراسان رضوی به تعداد 1200 نفر أکثر
    این پژوهش با هدف بررسی تاثیر رهبری معنوی و تاب آوری بر تعالی سازمانی دانشگاه های آزاد اسلامی استان خراسان رضوی صورت گرفته است. روش تحقیق توصیفی از نوع زمینه یابی بوده است. جامعه آماری شامل تمام اعضای هیات علمی دانشگاه های آزاد اسلامی استان خراسان رضوی به تعداد 1200 نفر می باشد که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان تعداد 291 نفر بعنوان نمونه تحقیق به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. اطلاعات مورد نیاز از طریق سه پرسشنامه استاندارد شامل پرسشنامه رهبری معنوی فرای و همکاران(2005)، پرسشنامه تاب آوری کورنر و دیویدسون (2003) و پرسشنامه تعالی سازمانی مولر (2000) گردآوری شد روایی پرسشنامه ها نیز براساس روایی محتوا به تایید متخصصان در این حوزه رسیده است. پایایی ابزارها در پرسشنامه رهبری معنوی (94/.)، تاب آوری(87/.) و تعالی سازمان(87/.) با روش آلفای کرونباخ محاسبه شد و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی(معادلات اندازه گیری و ساختاری) استفاده شده است. با بررسی و تحلیل نتایج حاصل از تحقیق در خصوص تاثیر ابعاد رهبری معنوی و ابعاد تاب آوری بر تعالی سازمان مشخص گردید که به لحاظ آماری رهبری معنوی و تاب آوری بر تعالی سازمانی تاثیر مثبت و مستقیم دارد لذا بر اساس موارد ذکر شده میتوان نتیجه گرفت که هرچه ابعاد رهبری معنوی و ابعاد تاب آوری در سازمان دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی بالاتر باشد تعالی سازمان افزایش خواهد یافت. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    5 - شناسایی ابعاد فن‎آوری اطلاعات مؤثر بر ایجاد تصویر دانشگاهی مناسب
    فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی , العدد 1 , السنة 7 , بهار 1396
    دانشگاه ها با به کارگیری فن آوری های نوین و شناسایی عوامل مؤثر در آن، می‌توانند در ایجاد تصویر سازمانی مثبت بکوشند و به درجات عالی پیشرفت دست یابند. لذا، تحقیق حاضر، با هدف شناسایی عوامل فن‌آوری اطلاعات مؤثر بر ایجاد تصویر دانشگاهی انجام گرفته است. روش تحقیق توصیفی، أکثر
    دانشگاه ها با به کارگیری فن آوری های نوین و شناسایی عوامل مؤثر در آن، می‌توانند در ایجاد تصویر سازمانی مثبت بکوشند و به درجات عالی پیشرفت دست یابند. لذا، تحقیق حاضر، با هدف شناسایی عوامل فن‌آوری اطلاعات مؤثر بر ایجاد تصویر دانشگاهی انجام گرفته است. روش تحقیق توصیفی، از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه‌های استان گلستان می‌باشد. نمونه‎گیری به روش تصادفی طبقه‌ای بر حسب واحد دانشگاهی انجام شد که طی آن 379 دانشجو با استفاده از فرمول کوکران به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‎ها، پرسش‌نامه محقق ساخته بود. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، از نرم‌افزار‌‌ SPSS و از شاخص‌های آمار توصیفی و استنباطی شامل تحلیل عاملی با رویکرد اکتشافی استفاده شد. یافته‎ها نشان داد که از نظر دانشجویان عوامل فن‌آوری اطلاعات مؤثر بر ایجاد تصویر دانشگاهی مناسب در هفت بعد به این شرح قرار دارد: اینترنت و رسانه ها، و سیستم ‎های هوشمند، وب سایت دانشگاه، نرم افزارهای آموزشی، اتوماسیون، محیط فیزیکی، و سیستم های نظارتی. در میان عوامل مذکور، بیشترین سهم متعلق به بعد اینترنت و رسانه ها (با واریانس 10/459) بود. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    6 - تأثیر به‌کارگیری نرم‌افزار آموزشی بر یادگیری فعال دانش‌آموزان در درس ریاضی (با رویکرد ساختن‌گرایی)
    فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی , العدد 1 , السنة 4 , بهار 1393
    هدف این پژوهش، بررسی تأثیر به کارگیری نرم‌افزار آموزشی بر یادگیری فعال درس ریاضی دانش‌آموزان پایه پنجم (با رویکرد ساختن‌گرایی) بوده است. روش پژوهش، از نوع شبه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون ـ پس‌آزمون با دو گروه آزمایش و شاهد بوده است. جامعه آماری، کلیه دانش‌آموزان پایه پنجم أکثر
    هدف این پژوهش، بررسی تأثیر به کارگیری نرم‌افزار آموزشی بر یادگیری فعال درس ریاضی دانش‌آموزان پایه پنجم (با رویکرد ساختن‌گرایی) بوده است. روش پژوهش، از نوع شبه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون ـ پس‌آزمون با دو گروه آزمایش و شاهد بوده است. جامعه آماری، کلیه دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی در سال 1391، به تعداد 1278 نفر و نمونه آماری به تعداد 50 نفر بود که با روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای انتخاب شدند. برای بررسی پیشرفت تحصیلی، به طراحی سؤالات مداد ـ کاغذی در درس ریاضی پرداخته و ضریب پایایی سؤالات با اجرای آزمایشی، 85/0 محاسبه شد. برای تعیین انگیزش تحصیلی، از پرسش‌نامه استاندارد هارتر و برای سنجش یادگیری خلاقانه، از پرسش‌نامه استاندارد خلاقیت تورنس استفاده شد. آموزش توسط نرم‌افزار ActivInspire انجام شد. مراحل اجرایی برای تعیین تأثیر نرم‎افزار شامل اجرای پیش‌آزمون، بررسی همتا بودن دو گروه آزمایش و شاهد، آموزش توسط رسانه با نرم‌افزار ActivInspire، اجرای پس‌آزمون، و اجرای پرسش‌نامه ها بود. داده‌ها با استفاده از آزمون tدو گروه مستقل و با کمک نرم‌افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل واقع شد. نتایج نشان داد که به‌کارگیری نرم‌افزار آموزشی بر پیشرفت تحصیلی و افزایش انگیزه یادگیری فعال دانش‌آموزان در درس ریاضی مؤثر بوده، ولی بر یادگیری خلاقانه دانش‌آموزان در درس ریاضی تأثیری نداشته است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    7 - تأثیر کاربرد فن آوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری درس ریاضی
    فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی , العدد 4 , السنة 1 , پاییز 1389
    این پژوهش با هدف بررسی به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری درس ریاضی و ارائه راهکارهایی جهت توسعه آن در شهرستان محمودآباد در سال تحصیلی 88-1387 انجام شد. روش پژوهش، پیمایشی و جامعه آماری آن متشکل از کلیه معلمان ریاضی شاغل به تدریس در شهرستان محمودآباد به تع أکثر
    این پژوهش با هدف بررسی به کارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری درس ریاضی و ارائه راهکارهایی جهت توسعه آن در شهرستان محمودآباد در سال تحصیلی 88-1387 انجام شد. روش پژوهش، پیمایشی و جامعه آماری آن متشکل از کلیه معلمان ریاضی شاغل به تدریس در شهرستان محمودآباد به تعداد 171 نفر بود. حجم نمونه، متناسب با جدول کرجسی و مورگان 88 نفر تعیین شد که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. داده‌ها با استفاده از پرسشنامه‌ی محقق ساخته‌ی بسته پاسخ، جمع آوری و اطلاعات حاصل با استفاده از آزمون t تحلیل شد. نتایج نشان داد که کاربرد فن آوری اطلاعات و ارتباطات در تغییر نگرش، تثبیت و پایداری مطالب درسی، مهارت استدلال و قدرت خلاقیت و در نهایت یادگیری فعال درس ریاضی تأثیر دارد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    8 - تأثیر کاربرد نرم افزارهای آموزشی در ارتقاء یادگیری مهارت‌های اساسی درس هنر
    فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی , العدد 4 , السنة 3 , پاییز 1391
    در عصر اطلاعات و ارتباطات و با ورود فن‌آوری‌های نوین در حوزه آموزش و پرورش، فراگیران با مخاطرات و ریسک‌های بیشتری برخورد می‌کنند و نسبت به نسل‌های قبل، نیاز به یادگیری دانش و مهارت‌های جامع‌تر و جدید‌تری خواهند داشت. پژوهش حاضر، ب أکثر
    در عصر اطلاعات و ارتباطات و با ورود فن‌آوری‌های نوین در حوزه آموزش و پرورش، فراگیران با مخاطرات و ریسک‌های بیشتری برخورد می‌کنند و نسبت به نسل‌های قبل، نیاز به یادگیری دانش و مهارت‌های جامع‌تر و جدید‌تری خواهند داشت. پژوهش حاضر، با هدف بررسی تأثیر کاربرد نرم‌افزارهای آموزشی در ارتقاء یادگیری مهارت‌های اساسی درس هنر دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی در مدارس شهرستان آمل و در سال 1390 اجرا گردید. این پژوهش از نوع شبه‌آزمایشی بود. جامعه تحقیق 150 کلاس درس پنجم ابتدایی بود. از میان آنها به روش تصادفی ساده دو کلاس 25 نفره انتخاب و دانش‌آموزان آن به دو گروه آزمایش و شاهد تقسیم شدند. ابزار گرد‌آوری داده‌ها، پرسش‌نامه (به صورت چک‌لیست رفتار) بود که مطابق استانداردهای آموزشی دفتر برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش تنظیم شده بود که به صورت پیش‌آزمون و پس‌آزمون اجرا شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از شاخص‌های آمار توصیفی شامل میانگین و انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی از آزمون t گروه‌های مستقل استفاده شد. مقایسه میانگین نمرات پیش‌آزمون نشان داد که دو گروه از نظر سطح مهارت‌ها، همگن بوده‌اند. مقایسه میانگین نمرات پس‌آزمون بین دو گروه نشان داد که بین عملکرد دو گروه آزمایش و شاهد از نظر آماری تفاوت معناداری وجود داشت. بدین معنی که استفاده از نرم‌افزارهای آموزشی در ارتقاء مهارت‌های اساسی هنر شامل مهارت‌های حسی، گفتاری، حرکتی، قابلیت‌های تفکر و مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان پایه پنجم به‌طور قابل ملاحظه‌ای مؤثر بوده است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    9 - تأثیر شایستگی اخلاقی مدیران بر آموزش نیروی انسانی در دانشگاههای آزاد اسلامی غرب استان مازندران
    علوم اجتماعی , العدد 4 , السنة 12 , پاییز 1397
    این پژوهش با هدف بررسی تاثیر شایستگی اخلاقی بر آموزش نیروی انسانی از منظر اساتید دانشگاه آزاد اسلامی غرب استان مازندران شامل واحدهای نور، چالوس، تنکابن، رامسر و محمودآباد در سال 1395 صورت گرفت. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی بود أکثر
    این پژوهش با هدف بررسی تاثیر شایستگی اخلاقی بر آموزش نیروی انسانی از منظر اساتید دانشگاه آزاد اسلامی غرب استان مازندران شامل واحدهای نور، چالوس، تنکابن، رامسر و محمودآباد در سال 1395 صورت گرفت. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق شامل 274 نفر از اعضای هئیت علمی تمام وقت دانشگاه های آزاد اسلامی غرب استان مازندران بود که از این میان با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری تصادفی ساده 160 نفر بعنوان حجم نمونه در نظر گرفته شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه شایستگی های اخلاقی ویتون (2007) و آموزش کارکنان نجفی زاده (1393) انجام گرفت. پس از جمع آوری پرسشنامه ها، جهت بررسی اطلاعات و آزمودن سوال ها با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری و به کمک نرم افزار Smart PLS 2 انجام پذیرفت. در بخش اول ویژگی های فنی پرسشنامه شامل پایایی، روایی همگرا و روایی واگرا مختص PLS بررسی گردید. در بخش دوم، ضرایب معناداری نرم افزار برای بررسی سوال های پژوهش مورد استفاده قرار گرفتند. در نهایت یافته های پژوهش تأثیر شایستگی اخلاقی و مولفه های آن شامل دانش موضوعی، مهارت های منطقی، مهارت های حل مساله، مهارت های تدافعی و مهارت های رسیدن به اجماع و خودآگاهی را بر آموزش نیروی انسانی در دانشگاه های آزاد اسلامی استان مازندران مورد تأیید قرار داد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    10 - شناسایی و اولویت‌بندی مؤلفه‌های مدیریت منابع انسانی پایدار مؤثر بر توسعه صنعت خودرو ایران
    نوآوری های مدیریت آموزشی , العدد 2 , السنة 16 , تابستان 1400
    هدف این پژوهش شناسایی و اولویت‌بندی مؤلفه‌های مدیریت منابع انسانی پایدار مؤثر بر توسعۀ صنعت خودرو است. جهت دستیابی به اهداف تحقیق با استفاده از روش نمونه‌برداری غیراحتمالی گلوله برفی، از نظرات 15 نفر از خبرگان حوزۀ منابع انسانی و همچنین مدیران ارشد توسعۀ شرکت‌های ایران‌ أکثر
    هدف این پژوهش شناسایی و اولویت‌بندی مؤلفه‌های مدیریت منابع انسانی پایدار مؤثر بر توسعۀ صنعت خودرو است. جهت دستیابی به اهداف تحقیق با استفاده از روش نمونه‌برداری غیراحتمالی گلوله برفی، از نظرات 15 نفر از خبرگان حوزۀ منابع انسانی و همچنین مدیران ارشد توسعۀ شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا تا مرحلة اشباع نظری، استفاده شد.تحقیق حاضر با استفاده از روش آمیخته اکتشافی، در دو بخش کیفی و کمی صورت پذیرفته است. در بخش کیفی با استفاده از تئوری داده بنیاد و با تحلیل خط به خط مصاحبه‌ها، ابتدا کدگذاری باز انجام شد. در طی کدگذاری باز حدود 129 مورد به‌عنوان مفاهیم اولیه از متن مصاحبه‌های انجام‌شده، استخراج و سپس در قالب 20 شاخص و پنج بُعد شرایط علّی، شرایط زمینه‌ای، شرایط مداخله‌گرانه، استراتژی‌ها و راهبردها و نتایج و پیامدها، دسته‌بندی شد. در بخش کمی تحقیق در قالب روش پژوهش توصیفی_پیمایشی و از طریق ابزار پرسشنامۀ محقق ساخته، دیدگاه‌های خبرگان گردآوری و سپس داده‌ها با استفاده از فرایند سلسله مراتبی فازی (FAHP)، تجزیه‌وتحلیل و اولویت مؤلفه‌ها در هر یک از ابعاد پنج‌گانه، تعیین شد.نتایج تحقیق نشان داد که شرایط اقتصادی، بالاترین اولویت را در میان شرایط علّی؛ جذب و حفظ نیروی انسانی، بالاترین اولویت را در میان شرایط زمینه‌ای؛ دولت، بالاترین اولویت را در میان شرایط مداخله‌گرانه؛ سرمایه‌گذاری روی صلاحیت کارمندان باهدف سناریوهای فعلی و آینده، بالاترین اولویت را در میان استراتژی‌ها و مزایای مالی و رشد اقتصادی، بالاترین اولویت را در میان نتایج و پیامدها به خود اختصاص دادند. تفاصيل المقالة