فهرس المقالات علی اصغر کیا


  • المقاله

    1 - ارائه مدل بهینه برای جلب اعتماد عمومی به سامانه رسیدگی به شکایات و اعلامات سازمان بازرسی
    مطالعات رسانه ای , العدد 2 , السنة 17 , تابستان 1401
    یکی از طرقی که مسئولین دولت و دستگاه‌های دولتی، به عنوان مستخدمین مردم و شهروندان می‌توانند در جهت صیانت از حقوق شهروندان اتخاذ نمایند، رسیدگی مؤثر به شکایات شهروندان می‌باشد. درواقع پاسخ‌گویی و رسیدگی به شکایات مردمی به عنوان یکی از صور صیانت از حقوق شهروندی است. این پ أکثر
    یکی از طرقی که مسئولین دولت و دستگاه‌های دولتی، به عنوان مستخدمین مردم و شهروندان می‌توانند در جهت صیانت از حقوق شهروندان اتخاذ نمایند، رسیدگی مؤثر به شکایات شهروندان می‌باشد. درواقع پاسخ‌گویی و رسیدگی به شکایات مردمی به عنوان یکی از صور صیانت از حقوق شهروندی است. این پژوهش به دنبال ارائه مدل بهینه برای جلب اعتماد عمومی به سامانه رسیدگی به شکایات و اعلامات سازمان بازرسی است. در این تحقیق از روش پیمایش و ابزار پرسش‌نامه محقق ساخته استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش را مشتریان و کاربران سامانه رسیدگی به شکایات و اعلامات سازمان بازرسی استان مازندران تشکیل می‌دهند که در سال 1396 تعداد آن‌ها برابر با 24884 نفر بوده است که 378 نفر از آن‌ها در مطالعه شرکت کردند. پرسش‌نامه‌ها بر اساس روش نمونه‌گیری سیستماتیک در جامعه نمونه توزیع گردید. نتایج به دست آمده منجر به تدوین یک مدل شد. مدل تدوینی برای تبیین تغییرات میزان موفقیت در جلب اعتماد عمومی به سامانه شکایات سازمان بازرسی نشان‌دهنده تأثیر معنادار متغیر بیرونی ویژگی‌های مشتری و متغیرهای درونی فناوری، کیفیت وب - سایت و ویژگی‌های سازمان بر اعتماد عمومی به سامانه است. به طور کلی نتایج تحقیق نشان می‌دهد با بهبود کیفیت وب‌سایت، وضعیت فناوری و ویژگی‌های سازمان می‌توان انتظار داشت ویژگی‌های مد نظر مشتریان بیشتر تأمین شود و میزان اعتماد آن‌ها به سامانه رسیدگی به شکایات افزایش یابد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - واکاوی نقش شبکه‌های مجازی در ترویج مد: سنخ‌شناسی و آسیب‌شناسی با تأکید بر اینستاگرام
    مطالعات رسانه ای , العدد 4 , السنة 17 , پاییز 1401
    هدف از این تحقیق واکاوی نقش شبکه‌های مجازی در ترویج مد: سنخ‌شناسی و آسیب‌شناسی با تأکید بر اینستاگرام می‌باشد که روش تحقیق کیفی و از طریق کدگذاری‌های اولیه، متمرکز شده، محوری و نظری تجزیه‌وتحلیل شدند. بر اساس مدل تحقیق نقش شبکه‌های مجازی در ترویج مد شامل 9 مؤلفه: مد در أکثر
    هدف از این تحقیق واکاوی نقش شبکه‌های مجازی در ترویج مد: سنخ‌شناسی و آسیب‌شناسی با تأکید بر اینستاگرام می‌باشد که روش تحقیق کیفی و از طریق کدگذاری‌های اولیه، متمرکز شده، محوری و نظری تجزیه‌وتحلیل شدند. بر اساس مدل تحقیق نقش شبکه‌های مجازی در ترویج مد شامل 9 مؤلفه: مد در زمینه ظاهری افراد، افراد به دنبال مسائل سطحی، مد در مردم‌شناسی، مد ناشی از عوامل عقیدتی، شعاری بودن و عملی نبودن اصلاح‌ها، الگوهای خودساخته برای اصلاح مد، عدم برنامه‌ریزی رسانه‌ها در ترویج مد، مؤثر بودن نامحدود سلیبریتی‌ها در اینستاگرام و رد و بدل‌شدن اطلاعات به صورت دهان به دهان هستندکه این مؤلفه‌ها اساس و پایه نقش شبکه‌های مجازی در ترویج مد جهت بررسی کارکرد مناسب نقش شبکه‌های اجتماعی با رویکرد سنخ‌شناسی و آسیب‌شناسی است. یافته‌ها نشان می‌دهد ادراک یک فرد می‌تواند تحت تأثیر یک "هاله" مثبت یا منفی در بازاریابی با توجه به رفتار مصرف‌کننده در اینستاگرام باشد. ویژگی‌های فردی، ظاهر فیزیکی و جذابیت کلی می‌توانند بر قضاوت دیگران در مورد شخصیت‌ها تأثیر بگذارند. مارک‌هایی که از افراد مشهور با یک "هاله" مثبت برای ایجاد ارتباط مثبت با یک محصول خاص استفاده می‌کنند باعث می‌شود افراد از سبک زندگی برخی از افراد مشهور با سبک‌های مد و آرایش، انواع پست‌ها، یا گزینه‌های رستوران و ... پیروی ‌کنند افراد مشهور بعید است از برندها برای تأیید محصولاتی حمایت کنند که موقعیت، قدرت و شهرت آن‌ها را به مخاطره و آسیبب برسانند تفاصيل المقالة