فهرس المقالات sadaf khanbolooki


  • المقاله

    1 - طراحی مدل اثربخشی تبلیغات بانکی با استفاده از روش تئوری داده بنیاد مورد مطالعه شعب بانک دی در شهر تهران
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 1 , السنة 15 , بهار 1402
    با توجه به این‌که صنعت تبلیغات راه حلی برای اقتصاد محسوب می‌شود، برای اثربخشی آن لازم است پیش‌بینی‌هایی انجام شود. در این راستا، این مساله بیان می‌شود که مدل اثربخشی تبلیغات بانکی کدام است گردآوری داده‌های کیفی با استفاده از نظریه برخاسته از داده‌ها و مطابق با رویکرد سی أکثر
    با توجه به این‌که صنعت تبلیغات راه حلی برای اقتصاد محسوب می‌شود، برای اثربخشی آن لازم است پیش‌بینی‌هایی انجام شود. در این راستا، این مساله بیان می‌شود که مدل اثربخشی تبلیغات بانکی کدام است گردآوری داده‌های کیفی با استفاده از نظریه برخاسته از داده‌ها و مطابق با رویکرد سیستماتیک اشتراوس و کوربین انجام شد. جامعه آماری تحقیق شامل خبرگان دانشگاهی، مدیران سازمانی بود که با استفاده از تکنیک گلوله برفی، انتخاب و محقق بعد از انجام12 مصاحبه عمیق با آنها، به اشباع نظری رسید. نتایج تحقیق بیان‌کننده آن است که شرایط علی همانند جذابیت تبلیغات، اطلاع رسانی، ارتباط مخاطب با تبلیغ بر اثربخشی تبلیغات بانکی تاثیرگذار است. همچنین راهبرد لازم برای اثربخشی تبلیغات، تقویت محرک‌های محتوایی و ارتباطی، خلاقیت، برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی، ارتقاء سطح کیفیت خدمات بانکی است که بستر (شامل عوامل ساختاری بانک‌ها، رسانه-ها) و شرایط مداخله‌گر(شامل مواردی همچون نگرش مشتریان، عوامل محیطی، رقبا) بر این راهبرد‌ها تاثیر‌گذارند و پیامدهایی مانند بهبود عملکرد مالی، رضایت‌مندی و حفظ و جذب مشتری، رشد اقتصادی جامعه، مزیت رقابتی، جایگاه‌یابی برند را به دنبال دارد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - بررسی رابطه بین اثربخشی تبلیغات بانکی و نگرش مخاطب (مورد مطالعه : مشتریان بانک دی در شهر تهران)
    مدیریت کسب و کار نوآورانه , العدد 4 , السنة 14 , پاییز 1401
    سازمانها ، برای ایجاد نگرشهای مثبت با بهره گیری از ابزار تبلیغات قادر هستند تغییرات موردنظر خود را با انگیزش مناسب مخاطبان به دست آورند. هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین اثربخشی تبلیغات و نگرش مخاطب در صنعت بانکداری می باشد . جامعه آماری این تحقیق مشتریان بانک دی در شهر أکثر
    سازمانها ، برای ایجاد نگرشهای مثبت با بهره گیری از ابزار تبلیغات قادر هستند تغییرات موردنظر خود را با انگیزش مناسب مخاطبان به دست آورند. هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین اثربخشی تبلیغات و نگرش مخاطب در صنعت بانکداری می باشد . جامعه آماری این تحقیق مشتریان بانک دی در شهر تهران است که به دلیل نامحدود بودن ، با استفاده از فرمول کوکران تعداد 402 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب و پرسشنامه در بین آنها توزیع شد. پرسش نامه از روایی صوری توسط خبرگان و اساتید دانشگاهی و روایی سازه برخوردار می باشد . جهت محاسبه پایایی، از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید که تمامی مقادیر بالاتر از 0. 7 شد که نشان از پایایی بالای پرسش نامه می‌باشد. برای آزمون فرضیه های پژوهش از روش معادلات ساختاری و نرم افزار پی ال اس استفاده شد. نتایج حاکی از آن است که نگرش و هر یک از ابعاد آن بر اثربخشی تبلیغات تاثیر معنی داری دارند و همچنین نشان داده شد که از بین ابعاد نگرش ، تاثیر سرگرمی و لذت بخشی نسبت به سایر متغیرها بر اثربخشی تبلیغات بیشتر است . تفاصيل المقالة