بررسی رابطه بین اثربخشی تبلیغات بانکی و نگرش مخاطب (مورد مطالعه : مشتریان بانک دی در شهر تهران)
الموضوعات :صدف خان بلوکی 1 , علی اصغر عیوضی حشمت 2 , رسول ثانوی فرد 3 , علیرضا آقایوسفی 4
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران.
2 - گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران ، ایران.
3 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران.
4 - گروه روانشناسی، دانشکده روانشناسی، دانشگاه پیام نور ، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: اثربخشی, تبلیغات, نگرش, بانک دی,
ملخص المقالة :
سازمانها ، برای ایجاد نگرشهای مثبت با بهره گیری از ابزار تبلیغات قادر هستند تغییرات موردنظر خود را با انگیزش مناسب مخاطبان به دست آورند. هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین اثربخشی تبلیغات و نگرش مخاطب در صنعت بانکداری می باشد . جامعه آماری این تحقیق مشتریان بانک دی در شهر تهران است که به دلیل نامحدود بودن ، با استفاده از فرمول کوکران تعداد 402 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب و پرسشنامه در بین آنها توزیع شد. پرسش نامه از روایی صوری توسط خبرگان و اساتید دانشگاهی و روایی سازه برخوردار می باشد . جهت محاسبه پایایی، از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید که تمامی مقادیر بالاتر از 0. 7 شد که نشان از پایایی بالای پرسش نامه میباشد. برای آزمون فرضیه های پژوهش از روش معادلات ساختاری و نرم افزار پی ال اس استفاده شد. نتایج حاکی از آن است که نگرش و هر یک از ابعاد آن بر اثربخشی تبلیغات تاثیر معنی داری دارند و همچنین نشان داده شد که از بین ابعاد نگرش ، تاثیر سرگرمی و لذت بخشی نسبت به سایر متغیرها بر اثربخشی تبلیغات بیشتر است .
_||_