طراحی مدل اثربخشی تبلیغات بانکی با استفاده از روش تئوری داده بنیاد مورد مطالعه شعب بانک دی در شهر تهران
الموضوعات :صدف خان بلوکی 1 , علی اصغر عیوضی حشمت 2 , رسول ثانوی فرد 3 , علیرضا آقایوسفی 4
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران.
2 - گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه پیام نور، تهران ، ایران.
3 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران.
4 - گروه روانشناسی، دانشکده روانشناسی، دانشگاه پیام نور ، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: اثربخشی, تبلیغات, صنعت بانکداری, نظریه برخاسته از داده,
ملخص المقالة :
با توجه به اینکه صنعت تبلیغات راه حلی برای اقتصاد محسوب میشود، برای اثربخشی آن لازم است پیشبینیهایی انجام شود. در این راستا، این مساله بیان میشود که مدل اثربخشی تبلیغات بانکی کدام است گردآوری دادههای کیفی با استفاده از نظریه برخاسته از دادهها و مطابق با رویکرد سیستماتیک اشتراوس و کوربین انجام شد. جامعه آماری تحقیق شامل خبرگان دانشگاهی، مدیران سازمانی بود که با استفاده از تکنیک گلوله برفی، انتخاب و محقق بعد از انجام12 مصاحبه عمیق با آنها، به اشباع نظری رسید. نتایج تحقیق بیانکننده آن است که شرایط علی همانند جذابیت تبلیغات، اطلاع رسانی، ارتباط مخاطب با تبلیغ بر اثربخشی تبلیغات بانکی تاثیرگذار است. همچنین راهبرد لازم برای اثربخشی تبلیغات، تقویت محرکهای محتوایی و ارتباطی، خلاقیت، برگزاری کمپینهای تبلیغاتی، ارتقاء سطح کیفیت خدمات بانکی است که بستر (شامل عوامل ساختاری بانکها، رسانه-ها) و شرایط مداخلهگر(شامل مواردی همچون نگرش مشتریان، عوامل محیطی، رقبا) بر این راهبردها تاثیرگذارند و پیامدهایی مانند بهبود عملکرد مالی، رضایتمندی و حفظ و جذب مشتری، رشد اقتصادی جامعه، مزیت رقابتی، جایگاهیابی برند را به دنبال دارد.
_||_