فهرس المقالات مرضیه موسوی بیدیه


  • المقاله

    1 - تاثیر آموزش به شیوه وب کوئست بر انگیزه پیشرفت ،خودپنداره و یادگیری خودتنظیمی دانشجویان
    فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی , العدد 1 , السنة 11 , بهار 1400
    هدف پژوهش بررسی تاثیر آموزش به شیوه وب کوئست بر انگیزه پیشرفت، خودپنداره و یادگیری خودتنظیمی دانشجویان در درس انگلیسی به روش شبه آزمایشی انجام شده است. جامعه شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد گرگان در سال تحصیلی ۹۷- ۹۸ به تعداد ۲۸۰۵ نفر بوده است و با روش نمونه گیری تصادف أکثر
    هدف پژوهش بررسی تاثیر آموزش به شیوه وب کوئست بر انگیزه پیشرفت، خودپنداره و یادگیری خودتنظیمی دانشجویان در درس انگلیسی به روش شبه آزمایشی انجام شده است. جامعه شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد گرگان در سال تحصیلی ۹۷- ۹۸ به تعداد ۲۸۰۵ نفر بوده است و با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعداد ۲۵ نفر در گروه کنترل و ۲۵ نفر در گروه آزمایش به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابتدا از هر دو گروه آزمایش و کنترل پیش آزمون به عمل آمده و سپس متغیر آزمایشی برای گروه آزمایشی اجرا شد . سپس پس آزمون برای هر دو گروه به عمل آمد . گردآوری اطلاعات روش میدانی و کتابخانه‌ای است و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه می باشد . تجزیه و تحلیل داده از نرم افزار spss21 استفاده شده . نتایج نشان داده است که آموزش به شیوه وب کوئست بر انگیزه پیشرفت ،خود پنداره و یادگیری خودتنظیمی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در درس زبان تاثیر مثبت دارد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - شناسایی و رتبه بندی چالش های پیش روی هوشمند سازی مدارس بر اساس تکنیک AHP
    فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی , العدد 5 , السنة 9 , زمستان 1397
    پژوهش حاضر، با هدف شناسایی چالش های پیش روی هوشمند سازی مدارس و اولویت بندی آنها در سطح دبیرستان های مرحله اول شهر بابل از دیدگاه مدیران انجام شد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی و از نوع زمینه یابی بوده است. به منظور دست یافتن به هدف، چالش های هوشمند س أکثر
    پژوهش حاضر، با هدف شناسایی چالش های پیش روی هوشمند سازی مدارس و اولویت بندی آنها در سطح دبیرستان های مرحله اول شهر بابل از دیدگاه مدیران انجام شد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی و از نوع زمینه یابی بوده است. به منظور دست یافتن به هدف، چالش های هوشمند سازی مدارس در چهار دسته عوامل انسانی، زیر ساختی و فنی، اقتصادی و عوامل فرهنگی-آموزشی بعنوان مدل مفهومی تحقیق حاضر مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری تحقیق کلیه مدیران دبیرستان های مرحله اول شهر بابل در نظر گرفته شد که تعداد آنها 27 نفر بوده است. به دلیل تعداد کم افراد نمونه گیری انجام نشده و نظر کل افراد جامعه مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت. با استفاده از نظر کارشناسان و خبرگان حوزه آموزش و پرورش پرسشنامه های مربوطه تهیه گردید. از آنجا که اجزاء متغیرهای مورد اندازه گیری از ادبیات موضوعی تحقیق گرفته شد و توافق خبرگان امر در مورد آنها ابتیاع شده بود پرسشنامه دارای اعتبار بوده است. ضریب آلفای کرونباخ (88/0) محاسبه شد و این بدین معنی بود که قابلیت اعتماد پرسش‌نامه در حد قابل قبولی بوده است. با جمع آوری داده ها و اطلاعات مورد نیاز، در قالب روش تحقیق کتابخانه ای و میدانی، و نیز استفاده از تکنیک AHP ، به تعیین چالش های پیش روی هوشمند سازی مدارس و اولویت بندی آنها پرداخته شد. در نتیجه عوامل زیرساختی و فنی اولین رتبه ، عوامل انسانی دومین رتبه، عوامل فرهنگی- آموزشی سومین رتبه و عوامل اقتصادی چهارمین رتبه را دارا بوده است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - مدل یابی معادلات ساختاری رابطه رهبری عاطفی در اعتماد سازمانی،یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی
    پژوهش های یاددهی و یادگیری (پژوهشنامه تربیتی سابق) , العدد 3 , السنة 19 , پاییز 1403

    تحقیق حاضر با هدف مشخص نمودن مدل یابی معادلات ساختاری رابطه رهبری عاطفی در اعتماد سازمانی، یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی(مورد مطالعه: مدیران دانشگاه های استان مازندران)انجام شده است. روش تحقيق نیز توصيفي- همبستگی از نوع معادلات ساختاری ،و جامعه آماری کليه مدیران د أکثر

    تحقیق حاضر با هدف مشخص نمودن مدل یابی معادلات ساختاری رابطه رهبری عاطفی در اعتماد سازمانی، یادگیری سازمانی و نوآوری سازمانی(مورد مطالعه: مدیران دانشگاه های استان مازندران)انجام شده است. روش تحقيق نیز توصيفي- همبستگی از نوع معادلات ساختاری ،و جامعه آماری کليه مدیران دانشگاه های(آزاد اسلامی، سراسری، علوم پزشکی) استان مازندران، که به تعداد 460 نفر که با مراجعه به جدول کرجسی و مورگان تعداد نمونه 210 نفر انتخاب شده است. پژوهش به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی است. در این پژوهش جمع آوری اطلاعات مورد نیاز پژوهش درباره سبک رهبری عاطفی و متغیرهای وابسته به آن(یادگیری سازمانی، ،اعتماد سازمانی، ،نوآوری سازمانی)با پرسشنامه های استاندار شده مورد بررسی قرار گرفته است وآلفای کرونباخ آنها به ترتیب88/0 ، 80/0 ، 88/0 ، 70/0، بدست آمده است. همچنین براي تجزیه و تحليل داده هاي حاصل از پرسشنامه متناسب با سوالات تحقيق از آمار استباطی و توصیفی و روش معادلات ساختاری استفاده شده است و تحلیل داده ها با استفاده و نرم افزار،lisrel8.8 ،spss26 انجام شده است.نتایج تحلیل نشان داد که متغیر مستقل رهبری عاطفی در ارتباط با متغیرهای وابسته( یادگیری سازمانی،نوآوری سازمانی و اعتماد سازمانی ) رابطه مثبت و معنادار وجود دارد و مقادیر محاسبه‌‌شده نشان‌‌دهنده‌‌ی تأیید برازش مدل براساس این شاخص‌‌ها می‌‌باشند و به عبارتی مدل از تناسب و برازش خوبی برخوردار است.

    تفاصيل المقالة