تاثیر آموزش به شیوه وب کوئست بر انگیزه پیشرفت ،خودپنداره و یادگیری خودتنظیمی دانشجویان
الموضوعات :سیده مرضیه موسوی بیدله 1 , وحید فلاح 2 , صدرالدین ستاری 3 , عظیمه متکلم 4 , حسن اصلان زاده 5
1 - دانش آموخته دکتری مدیریتآموزشی،واحداردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی،اردبیل،ایران
2 - استادیار برنامه ریزی درسی، واحد ساری دانشگاه ازاد اسلامی، ساری، ایران
3 - دانشیار مدیریت آموزشی،واحد اردبیل، دانشگاه ازاد اسلامی، اردبیل ، ایران
4 - دانش آموخته دکتری مدیریت آموزشی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی،اردبیل،ایران
5 - دانش آموخته دکتری مدیریت آموزشی،واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی،اردبیل،ایران
الکلمات المفتاحية: خودپنداره, انگیزه پیشرفت, آموزش به شیوه وب کوئست, یادگیری خود تنظیمی,
ملخص المقالة :
هدف پژوهش بررسی تاثیر آموزش به شیوه وب کوئست بر انگیزه پیشرفت، خودپنداره و یادگیری خودتنظیمی دانشجویان در درس انگلیسی به روش شبه آزمایشی انجام شده است. جامعه شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد گرگان در سال تحصیلی ۹۷- ۹۸ به تعداد ۲۸۰۵ نفر بوده است و با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعداد ۲۵ نفر در گروه کنترل و ۲۵ نفر در گروه آزمایش به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابتدا از هر دو گروه آزمایش و کنترل پیش آزمون به عمل آمده و سپس متغیر آزمایشی برای گروه آزمایشی اجرا شد . سپس پس آزمون برای هر دو گروه به عمل آمد . گردآوری اطلاعات روش میدانی و کتابخانهای است و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه می باشد . تجزیه و تحلیل داده از نرم افزار spss21 استفاده شده . نتایج نشان داده است که آموزش به شیوه وب کوئست بر انگیزه پیشرفت ،خود پنداره و یادگیری خودتنظیمی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در درس زبان تاثیر مثبت دارد.
_||_