فهرس المقالات مینا زارعی


  • المقاله

    1 - ارزش‏گذاری تصمیمات ارزش‏آفرین سازمان مادر در کسب و کارهای تابعه
    دانش سرمایه‌گذاری , العدد 5 , السنة 5 , زمستان 1395
    ضرورت وجود سازمان مادر از طریق شناسایی نحوه تاثیرگذاری و هم چنین میزان ارزش آفرینی تصمیمات و استراتژی های سازمان مادر در برآورده ساختن انتظارات ذی نفعان کسب و کارهای تابعه مشخص می شود. استراتژی های سازمان مادر اگر منجر به افزایش جریان های نقدی ، نرخ رشد مورد انتظار ، مد أکثر
    ضرورت وجود سازمان مادر از طریق شناسایی نحوه تاثیرگذاری و هم چنین میزان ارزش آفرینی تصمیمات و استراتژی های سازمان مادر در برآورده ساختن انتظارات ذی نفعان کسب و کارهای تابعه مشخص می شود. استراتژی های سازمان مادر اگر منجر به افزایش جریان های نقدی ، نرخ رشد مورد انتظار ، مدت زمان رشد فزاینده و یا کاهش هزینه استفاده از سرمایه نشوند، ارزشی در کسب و کارهای تابعه خود خلق نمی کنند. در این تحقیق استراتژی ها و تصمیمات سازمان مادر را به عنوان یک دارایی نامحسوس در نظر می گیریم و با استفاده از رویکردهای ارزش گذاری فرآیندی را ارائه می دهیم که بتوانیم میزان ارزش آفرینی تصمیمات سازمان مادر را در کسب وکارهای تابعه آن بسنجیم. تفاصيل المقالة