فهرس المقالات فریدون امیدی


  • المقاله

    1 - شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر حمایت مصرف کننده از کسب و کارهای سبز در منطقه آزاد اروند با تکنیک TOPSIS
    مدیریت سبز , العدد 1 , السنة 3 , بهار 1402
    هدف: افزایش آگاهی زیست‌محیطی در میان مصرف‌کنندگان، آنها را بر آن می‌دارد تا توجه بیشتری به کسب و کارهای سبز داشته باشند. هدف اصلی از اجرای این پژوهش شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر حمایت مصرف کننده از کسب و کارهای سبز در منطقه آزاد اروند با استفاده از تحلیل عاملی اکتش أکثر
    هدف: افزایش آگاهی زیست‌محیطی در میان مصرف‌کنندگان، آنها را بر آن می‌دارد تا توجه بیشتری به کسب و کارهای سبز داشته باشند. هدف اصلی از اجرای این پژوهش شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر حمایت مصرف کننده از کسب و کارهای سبز در منطقه آزاد اروند با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی و تکنیک تاپسیس بود.روش: این پژوهش توصیفی و از حیث هدف کاربردی است. جامعه مورد مطالعه مصرف کنندگان مشاغل خانگی در منطقه آزاد اروند بوده که حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 385 نفر با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. یافته ها: یافته های پژوهش نشان می دهد که، اقدامات خیرخواهانه کسب و کار، ارزش دادن کسب و کار به طبیعت، اخلاق در کسب و کار، کیفیت ادراک شده محصول به عنوان عوامل اثر گذار بر حمایت مصرف کننده از کسب و کارهای سبز در منطقه آزاد اروند هستند.نتیجه گیری: نتایج حاصل از رتبه‌بندی گزینه‌ها با تکنیک تاپسیس حاکی از این است که گزینه‌ی منافع ارائه شده از محصولات کسب و کار سبز از اولویت برتری نسبت به سایر گزینه‌ها برخوردار است، به همین ترتیب رتبه سایر معیارها نیز مشخص شده است. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    2 - تعیین سطح نهایی کلیه عوامل موثر بر توسعه همکاری‌های حمل و نقل، گمرک و ترانزیت ایران باسایر کشورها
    مطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی , العدد 5 , السنة 1 , زمستان 1401
    هدف از این تحقیق تعیین سطح نهایی کلیه عوامل موثر بر توسعه همکاری‌های حمل و نقل، گمرک و ترانزیت ایران با سایر کشورها است. پرسش این تحقیق نحوه سطح بندی عوامل موثر مولفه های اصلی موضوع و مسئله تحقیق چگونگی تشخیص سطح های مشخص شده بر توسعه همکاری‌های حمل و نقل، گمرک و ترانزی أکثر
    هدف از این تحقیق تعیین سطح نهایی کلیه عوامل موثر بر توسعه همکاری‌های حمل و نقل، گمرک و ترانزیت ایران با سایر کشورها است. پرسش این تحقیق نحوه سطح بندی عوامل موثر مولفه های اصلی موضوع و مسئله تحقیق چگونگی تشخیص سطح های مشخص شده بر توسعه همکاری‌های حمل و نقل، گمرک و ترانزیت ایران با سایر کشورها است. این پژوهش از نظر روش یک پژوهش آمیخته است .روش گردآوری اطلاعات در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختار یافته بوده و به روش کدگذاری با توجه به نظریه داده بنیاد تحلیل شده است. در بخش کمی نیز از پرسشنامه بسته استفاده گردید. . جامعه آماری در بخش کیفی شامل 12 نفر از خبرگان و در بخش کمی شامل 127 نفر از کارشناسان و مدیران گمرکی میباشند. برای پایایی پرسشنامه بخش کمی روش آلفای کرونباخ مورد استفاده گردید. روش تجزیه و تحلیل اطلاعات شامل آزمون t و با استفاده از معادلات ساختاری تعیین گردیده است و توسط نرم‌افزار SPSS و Smart PLS مورد تحلیل قرار گرفت. یافته‌های تحقیق نشان داد شاخص های اصلی تحقیق شامل مولفه های : 1-عوامل درون سازمانی، 2-دانشی و فناوری، 3-استانداردهای بین المللی، 4-ارتباطات، 5-مدیریت، 6-کسب تجربه و آموزش، 7-نوآوری، 8-استراتژی‌ها 9-قانون گذاری و سیاست ، شناسایی شده و اولویت و رتبه بندی آنها نیز مشخص گردیدند. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    3 - تدوین مدل باندلینگ محصولات کشاورزی
    مطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی , العدد 8 , السنة 3 , بهار 1403
    هدف از این پژوهش تدوین مدل باندلینگ محصولات کشاورزی می باشد. این پژوهش از نظر هدف بنیادی و از نظر روش کیفی و از رویکرد نظریه پردازی داده بنیاد استفاده شده است، مشارکت کنندگان در این پژوهش شامل کلیه خبرگان شرکت‌های صادرکننده محصولات کشاورزی استان خوزستان با سابقه صادراتی أکثر
    هدف از این پژوهش تدوین مدل باندلینگ محصولات کشاورزی می باشد. این پژوهش از نظر هدف بنیادی و از نظر روش کیفی و از رویکرد نظریه پردازی داده بنیاد استفاده شده است، مشارکت کنندگان در این پژوهش شامل کلیه خبرگان شرکت‌های صادرکننده محصولات کشاورزی استان خوزستان با سابقه صادراتی حداقل 10 سال می‌باشند.در این قسمت در مرحله کدگذاری باز 389 کد استخراج شده از 16 مصاحبه نیمه ساختاریافته با خبرگان و متخصصان آگاه حوزه پژوهش به 110 مفهوم انتزاعی تر تبدیل شده و در نهایت 31 بعد و 13 مقوله اصلی در قالب یک مدل پارادایمی تحت عنوان مدیریتی، عوامل زیر ساختی صادرات، عوامل سیاسی، عوامل اقتصادی، عوامل اجتماعی و فرهنگی، قوانین و نظام اداری دولتی، سیاست های اقتصادی دولت، راهبرد بازاریابی صادرات، راهبردهای حمایتی دولت، ارزش آفرینی، بهبود شرایط اقتصادی، ایجاد مزیت رقابتی و باندلینگ حمایت های دولتی با رویکرد ایجاد مزیت رقابتی در بازارهای بین المللی شناسایی شده اند. باندلینگ حمایتی محصولات کشاورزی افزایش قدرت پذیری صادرات را از لحاظ کاهش قیمت و افزایش تنوع ایجاد میکند این امر می‌تواند مزیت رقابتی خوبی نسبت به سایر رقبا ایجاد و به رشد صادرات منجر شود و با توجه شرایط منطقه می توان از حداکثر ظرفیت در جهت رسیدن به بازدهی در صادرات محصولات کشاورزی استفاده نمود. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    4 - تعیین نقش برند بر رابطه بین فرهنگ مصرف کننده و تبلیغات دهان به دهان
    مطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی , العدد 1 , السنة 2 , بهار 1402
    هدف این پژوهش تعیین نقش برند بر رابطه بین فرهنگ مصرف کننده و تبلیغات دهان به دهان است. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ روش توصیفی از نوع پیمایشی است. شیوه گردآوری داده، پیمایشی و با استفاده از ابزار پرسشنامه ای صورت گرفت که روایی و پایایی آن به تایید رسید. جمع أکثر
    هدف این پژوهش تعیین نقش برند بر رابطه بین فرهنگ مصرف کننده و تبلیغات دهان به دهان است. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ روش توصیفی از نوع پیمایشی است. شیوه گردآوری داده، پیمایشی و با استفاده از ابزار پرسشنامه ای صورت گرفت که روایی و پایایی آن به تایید رسید. جمع آوری اطلاعات، کتابخانه ای و میدانی است و بدین منظور از پرسشنامه استاندارد برای سنجش متغیرها استفاده شده است. جامعة آماری تحقیق، مشتریان فروشگاه های متوسط و بزرگ در استان خوزستان بودند که بر این اساس، نمونه ای مشتمل بر 384 نفر از مشتریان با احتساب جامعه نامعین و با توجه به فرمول کوکران بدست آمد. برای تجزیه وتحلیل داده های تحقیق نیز از مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج بدست آمده از تحقیق نشان داد فرهنگ مصرف کننده بر تبلیغات دهان به دهان در فروشگاههای متوسط و بزرگ تاثیر دارد. فرهنگ مصرف کننده بر برند فروشگاههای متوسط و بزرگ تاثیر دارد. برند بر رابطه بین فرهنگ مصرف کننده و تبلیغات دهان به دهان در فروشگاههای متوسط و بزرگ تاثیر دارد. تفاصيل المقالة

  • المقاله

    5 - تاثیر مدیریت فناوری اطلاعات بر زنجیره تامین الکترونیکی سبز(مورد مطالعه:کارکنان گمرک خرمشهر)
    مطالعات میان رشته ای مدیریت بازاریابی , العدد 7 , السنة 2 , زمستان 1402
    گسترش فناوری اطلاعات در ساختارهای مختلف جامعه در دنیای امروز سبب شده است که افزایش سرعت در ارائه خدمات توسط تولیدکنندگان به عنوان یکی از فاکتورها و مسائل مهم و اساسی در حفظ مشتری و مدیریت روابط مشتری مطرح گردد در این میان مدیریت زنجیره تامین نیز بی نصیب نبوده است و استف أکثر
    گسترش فناوری اطلاعات در ساختارهای مختلف جامعه در دنیای امروز سبب شده است که افزایش سرعت در ارائه خدمات توسط تولیدکنندگان به عنوان یکی از فاکتورها و مسائل مهم و اساسی در حفظ مشتری و مدیریت روابط مشتری مطرح گردد در این میان مدیریت زنجیره تامین نیز بی نصیب نبوده است و استفاده از ابزارهای الکترونیکی و تجارت الکترونیک در این میان عاملی نقشی اساسی داشته است. این پژوهش به تاثیر مدیریت فناوری اطلاعات بر زنجیره تامین الکترونیکی سبز(مورد مطالعه:گمرک خرمشهر) پرداخت. روش تحقیق در این پژوهش پیمایشی است.جامعه ی آماری مطالعه ی حاضر کارکنان گمرک خرمشهر می باشد. نمونه ی آماری بر اساس جدول کرجسی و مورگان و به روش تصادفی طبقه ای ساده انتخاب شد.نمونه ی آماری تعداد 384 نفر از کارکنان گمرک خرمشهر تعیین گردید.نتایج حاصل از آزمون فرضیه های پژوهش نشان داد مدیریت فناوری اطلاعات بر زنجیره تامین الکترونیکی سبز در گمرک خرمشهر تاثیر مثبت دارد.مدیریت فناوری اطلاعات بر یکپارچگی داخلی در گمرک خرمشهر تاثیر مثبت دارد.یکپارچگی داخلی بر زنجیره تامین الکترونیکی سبز در گمرک خرمشهر تاثیر مثبت دارد.یکپارچگی داخلی بر رابطه بین مدیریت فناوری اطلاعات و زنجیره تامین الکترونیکی سبز در گمرک خرمشهر تاثیر مثبت دارد. تفاصيل المقالة