بررسی تفاوت دیدگاه معلمان و مدیران نسبت به نظام موجود ارزشیابی عملکرد
الموضوعات :دکتر محمدرضا کرامتی 1 , دکتر محمود قربانی 2 , اشرف لازمی 3 , خدیجه باردبارجاوید 4
1 - استادیار دانشگاه تهران
2 - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد
3 - دبیر آموزش و پرورش منطقه 2
4 - کارشناس ارشد مدیریت آموزشی
الکلمات المفتاحية: معلم, نظام ارزشیابی عملکرد, مدیر مدرسه, دیدگاه,
ملخص المقالة :
سؤال اصلی پژوهش حاضر این است که آیا بین دیدگاه معلمان و مدیران مـدارس نسبت به نظام موجود ارزشیابی عملکرد معلمان تفاوت وجود دارد. جامعـه آمـاری کلیـه مدیران و معلمان مدارس راهنمایی منطقه تبادکان (1749 نفر) بودند که تعداد 100 نفر بـه صورت تصادفی انتخاب شـدند. در تجزیـه و تحلیـل داده هـا از آزمـونt و آزمـون لـون استفاده شد. نتایج نشان داد بین دیدگاه معلمان و مدیران تفاوت معنی داری وجود دارد ومدیران نسبت به اهداف، روشها، محتوا، معیارها و استانداردها، شایـستگی ارزشـیابان واستفاده از نتایج ارزشیابی دیدگاه مثبت تری دارند.