رابطه آموزشهای پیش دبستانی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
الموضوعات :
دکتر محمدرضا کرامتی
1
(
استادیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران
)
اشرف لازمی
2
(
کارشناس ادبیات، آموزش و پرورش تهران
)
زهرا رحمدل زاده
3
(
کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، آموزش و پرورش مشهد.
)
الکلمات المفتاحية: پیشرفت تحصیلی, دانش آموز, علوم, فارسی, نقاشی, ریاضی, آموزش پیش دبستانی,
ملخص المقالة :
برای انجام پژوهش حاضر تعداد 100 نفر دانشآموز دختر و پسر پایه اول به صورت تصادفی از بین 10344 نفر انتخاب شدند و پرسشنامهای محقق ساخته بر روی آنان اجرا شد. ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین آموزش های پیش دبستانی با پیشرفت تحصیلی علوم (679/ 0)، فارسی (614/ 0) ، نقاشی (808/ 0) و ریاضی (524/ 0) رابطه وجود دارد. نتایج آزمون t مستقل معنی دار بودن رابطه را مورد تأیید قرار داد.