بررسی اثر ملی گرایی بر تمایل به خرید محصولات داخلی در دوران تحریم
الموضوعات :سهیلا زرین جوی الوار 1 , لیلا آندرواژ 2
1 - استادیارگروه مدیریت بازرگانی،واحدآبادان،دانشگاه آزاداسلامی،آبادان،ایران.
2 - گروه مدیریت بازرگانی،واحدبین المللی خرمشهر،دانشگاه آزاداسلامی،خرمشهر،ایران.
الکلمات المفتاحية: تحریم, ملی گرایی, محصولات داخلی,
ملخص المقالة :
هدف اصلی:پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر ملیگرایی بر تمایل به خرید محصولات داخلی در دوران تحریم صورت پذیرفته است.روش پژوهش: در این پژوهش 384 نفرازمصرف کنندگان لوازم خانگی برند اسنوا درشهر آبادان بااستفاده از فرمول کوکران به عنوان نمونه آماری از یک جامعه نامتناهی به صورت تصادفی دردسترس انتخاب شدند. ابزارجمع آوری داده ها پرسشنامه بوده که جهت تأیید روایی آن،ازروایی صوری واگراوهمگرا استفاده شد وبرای پایایی آن آلفای کرونباخ استفاده گردید. برای تجزیه و تحلیل دادههای بدست آمده از روشهای آماری توصیفی و روش معادلات ساختاری در بخش آمار استنباطی و از طریق نرم افزارهای SPSS و LISREL برای انجام عملیات آماری بهره گرفته شده است.یافتهها: درنهایت ملیگرایی بر نام تجاری و اعتماد به برند و عشق به برند در محصولات داخلی تأثیرمثبت داشت. همچنین تاثیرمثبت نقش میانجی نام تجاری و اعتماد و عشق به برند بر تمایل به خرید محصولات داخلی تأیید شد ولی بین ملیگرایی و تمایل به خرید محصولات داخلی ارتباط منفی شناسایی شد.
_||_