معرفي نشريه
علمی

فصلنامه علمی تخصصی پژوهشهای بازاریابی اسلامی توسط گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد و با هدف فراهم نمودن زمینه ایجاد مبادلات علمی، تجمیع، ارتقاء و توسعه دانش، انتشار و توزیع اطلاعات در زمینه رویکردهای نوین به ارتباط بازاریابی و اسلام (در تئوری و عمل) از تابستان 1401 فعالیت خود را آغاز نموده است.
این نشریه کلیه موضوعات مرتبط با حوزه بازاریابی که از منظر دینی و اخلاقی مورد بررسی قرار گرفته باشند، به ویژه تحقیقات بین رشتهای، را پوشش میدهد. این تحقیقات میتوانند به صورت تجربی از نوع کمی یا کیفی، مفهومی، نظریه محور، مطالعات موردی و فراتحلیل باشند. این نشریه ضمن استقبال از موضوعات مبترکانه و بدیع، تمرکز خود را بر روی نیازهای روز جامعه (ملی و بینالمللی) و پیوند بین اسلام و مسلمین قرار داده است. از جمله مهمترین زمینههای تحقیقاتی پیشنهادی عبارتند از: بازاریابی کالا و خدمات اسلامی، هنر و سبک زندگی اسلامی، مهماننوازی و گردشگری اسلامی، الگوهای عبادی در کسب و کار، کسب و کار جوامع اسلامی، قوانین رفتار و اخلاق اسلامی، تجارت با جهان اسلام، مصرفکننده مسلمان و الگوهای مصرف، برندسازی و جایگاهیابی اسلامی، آمیخته بازاریابی اسلامی، داروسازی و بهداشت اسلامی، بازارهای حلال و زنجیره تامین حلال، بازاریابی مالی اسلامی، نوآوری و کارآفرینی اسلامی و ... .
نویسندگان محترم:
1. بر اساس قوانین دانشگاه آزاد اسلامی یزد، ارسالکننده مقاله میبایست نویسنده مسئول باشد.
2. در تکمیل فرم برخط (آنلاین) مشخصات نویسندگان در سامانه دقت لازم بهعمل آید. بر اساس قوانین نشریه، به هیچ عنوان در هیچ مرحلهای امکان تغییر ترتیب، تعداد، مرتبه علمی و مشخصات نویسندگان و نویسنده مسئول وجود ندارد. (دانشجویان تحصیلات تکمیلی قبلاً از قوانین دانشگاه خود اطمینان حاصل نمایند)
3. دانشجویان دکتری دقت نمایند: جهت چاپ مقاله مستخرج از پایاننامه در حال دفاع خود، اسامی نویسندگان میبایست به ترتیب زیر باشد:
اول: نام دانشجو
دوم: استاد راهنمای اول (نویسنده مسئول)
سوم: استاد راهنمای دوم (در صورت وجود)
چهارم: استاد مشاور اول
پنجم: استاد مشاور دوم (در صورت وجود)
-
دسترسی آزاد مقاله
1 - اولویت بندی مولفه های موثر مدل برند کارفرمایی مبتنی بر هوش مصنوعی با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی( مورد کاوی در صنعت برق ایران)
حسن آذری ، وحید رضا میرابی * ، داریوش غلام زادهشماره 4 , دوره 3 , پاییز 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
2 - بررسی ارتباط بین سطح نگهداشت وجوه نقد و عوامل مؤثر برآن با تأکید بر بحرانهای مالی
امین خلیلی ، حسین جباری * ، علی اکبر فرزین فر ، حمیدرضا وکیلی فرد ، حسین پناهیانشماره 4 , دوره 3 , پاییز 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
3 - بررسی نسلها و تاثیر آنها بر استراتژیهای بازاریابی در عصر دیجیتال
محمدعلی نژادیان *شماره 4 , دوره 3 , پاییز 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
4 - تدوین الگوی گفتمان های توسعه حوزه دانشی بازاریابی سیاسی در ایران با استفاده از روش کیو
محمدرضا آژنگ ، سیدرضا حسنی * ، فرشید نمامیان ، هیرش سلطان پناهشماره 4 , دوره 3 , پاییز 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
5 - بررسی تأثیر سرمایه فکری سبز بر عملکرد زیستمحیطی هتل ها با نقش میانجی مدیریت منابع انسانی سبز با رویکرد اسلامی
نسیم شاه مرادی * ، محمد رضا ضرابیشماره 4 , دوره 3 , پاییز 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
6 - رویکرد علم سنجی به مطالعات بانکداری اسلامی
میثم عاقلی ، اسماعیل محبی کندسری ، فهیمه یوسفی ، مینا مسلمی کویری *شماره 4 , دوره 3 , پاییز 1404 -
دسترسی آزاد مقاله
7 - ساخت و اعتباریابی پرسشنامه ذهنیت فلسفی به منظور تبیین کارکردهای فلسفه اسلامی در سیستمهای کسب و کار
اردشیر مبرم ، فهیمه انصاریان * ، معصومه صمدی ، یلدا دلگشاییشماره 4 , دوره 3 , پاییز 1404
-
دسترسی آزاد مقاله
1 - تبیین استقرار مالکیت موقت از منظر فقه اسلامی و حقوق موضوعه ایران
عبدالله رحیم خانی ، رحیم سیاح * ، یونس واحد یاریجانشماره 3 , دوره 2 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
2 - مدلسازی فاکتورها و عوامل زمینه ای تاثیرگذار در فرآیند بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM) با تاکید بر مبانی اسلامی
جاوید احمدی * ، مهدی زکی پور ، نیلوفر نیکخواهشماره 3 , دوره 2 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
3 - پیشگیری از فعالیت مجرمانه مرتبط با ارزهای مجازی در سیاست جنایی ایران در راستای مدیریت بازارهای ارزهای مجازی
محمد قائمی اصل * ، سلامه ابوالحسنی ، نغمه فرهودشماره 3 , دوره 2 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
4 - طراحی الگوی اخلاق حرفه ای ایرانی- اسلامی در دانشگاه فنی و حرفه ای با رویکرد نظریه داده بنیاد
ارسلان نامی * ، سجاد شمسی گوشکیشماره 3 , دوره 2 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
5 - طراحی یک مدل عامل بنیان مدیریت بهای تمام شده تولیدات با استفاده از تصمیمات درون و برون سازمانی در بازاریابی اسلامی محصولات صنعتی
محمدتقی قشقائی ، ایوب احمدی موسی آباد * ، محمد طالقانیشماره 4 , دوره 2 , پاییز 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
6 - تقلید و انگیزه: بررسی رفتار خرید مصرفکننده در تجارت اجتماعی
فیروزه حاج علی اکبری * ، الهه خوئینیشماره 3 , دوره 2 , تابستان 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
7 - شناسایی تجربه دیجیتال مشتری و تاثیر آن بر رضایت خرید و بازگشت مجدد در سبک زندگی اسلامی
فاطمه اصلاحی ، سید محمد رضا میراحمدی * ، مجتبی آقاجانیشماره 4 , دوره 2 , پاییز 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
8 - الگوی مدیریت سود و اجتناب مالیاتی با استفاده از راهبردهای سیاست مالیاتی متهورانه، دارایی مالیات انتقالی و بدهی مالیات انتقالی
وحید توسلی ، یداله تاری وردی * ، فرزانه حیدرپورشماره 4 , دوره 2 , پاییز 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
9 - سیر توحیدی انسان در اندیشه علامه طهرانی و نقش آن در اخلاق اسلامی
ابوذر فلاح زاده ، مهدی عبدالهی * ، هادی واسعیشماره 4 , دوره 2 , پاییز 1403 -
دسترسی آزاد مقاله
10 - تبلیغات اخلاقی: ترسیم نقشه علمی پژوهشهای بینالمللی در پایگاه استنادی SCOPUS
مهرداد بهزادنیا *شماره 4 , دوره 2 , پاییز 1403
