معرفي نشريه
علمی
فصلنامه علمی تخصصی پژوهشهای بازاریابی اسلامی توسط گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد و با هدف فراهم نمودن زمینه ایجاد مبادلات علمی، تجمیع، ارتقاء و توسعه دانش، انتشار و توزیع اطلاعات در زمینه رویکردهای نوین به ارتباط بازاریابی و اسلام (در تئوری و عمل) از تابستان 1401 فعالیت خود را آغاز نموده است.
این نشریه کلیه موضوعات مرتبط با حوزه بازاریابی که از منظر دینی و اخلاقی مورد بررسی قرار گرفته باشند، به ویژه تحقیقات بین رشتهای، را پوشش میدهد. این تحقیقات میتوانند به صورت تجربی از نوع کمی یا کیفی، مفهومی، نظریه محور، مطالعات موردی و فراتحلیل باشند. این نشریه ضمن استقبال از موضوعات مبترکانه و بدیع، تمرکز خود را بر روی نیازهای روز جامعه (ملی و بینالمللی) و پیوند بین اسلام و مسلمین قرار داده است. از جمله مهمترین زمینههای تحقیقاتی پیشنهادی عبارتند از: بازاریابی کالا و خدمات اسلامی، هنر و سبک زندگی اسلامی، مهماننوازی و گردشگری اسلامی، الگوهای عبادی در کسب و کار، کسب و کار جوامع اسلامی، قوانین رفتار و اخلاق اسلامی، تجارت با جهان اسلام، مصرفکننده مسلمان و الگوهای مصرف، برندسازی و جایگاهیابی اسلامی، آمیخته بازاریابی اسلامی، داروسازی و بهداشت اسلامی، بازارهای حلال و زنجیره تامین حلال، بازاریابی مالی اسلامی، نوآوری و کارآفرینی اسلامی و ... .
نویسندگان محترم:
1. بر اساس قوانین دانشگاه آزاد اسلامی یزد، ارسالکننده مقاله میبایست نویسنده مسئول باشد.
2. در تکمیل فرم برخط (آنلاین) مشخصات نویسندگان در سامانه دقت لازم بهعمل آید. بر اساس قوانین نشریه، به هیچ عنوان در هیچ مرحلهای امکان تغییر ترتیب، تعداد، مرتبه علمی و مشخصات نویسندگان و نویسنده مسئول وجود ندارد. (دانشجویان تحصیلات تکمیلی قبلاً از قوانین دانشگاه خود اطمینان حاصل نمایند)
3. دانشجویان دکتری دقت نمایند: جهت چاپ مقاله مستخرج از پایاننامه در حال دفاع خود، اسامی نویسندگان میبایست به ترتیب زیر باشد:
اول: نام دانشجو
دوم: استاد راهنمای اول (نویسنده مسئول)
سوم: استاد راهنمای دوم (در صورت وجود)
چهارم: استاد مشاور اول
پنجم: استاد مشاور دوم (در صورت وجود)
-
دسترسی آزاد مقاله
1 - بررسی سیاست جنایی تقنینی و قضایی ایران در حوزه جرایم اقتصادی با تأکید بر فقه اسلامی و حقوق ایران
مهدی دیدا سلامه ابوالحسنی نغمه فرهودشماره 3 , دوره 2 , پاییز 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
2 - مسئولیت مدنی ناشی از نقض قراردادهای ورزشی در حقوق ایران و انگلستان با نگاهی بر فقه اسلامی
عبداله دولاح مهدی فیروزآبادیان غلامرضا یزدانیشماره 3 , دوره 2 , پاییز 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
3 - بررسی فقهی حقوقی منع اخلال در نظم و امنیت اقتصادی و مالی در پرتو مذاق شریعت و آیات قرآن
سید مرتضی حسینی نسب محمود قیوم زاده سمیرا گلخندانشماره 3 , دوره 2 , پاییز 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
4 - تحلیل مولفههای جایگاهسازی برند در ذهن مصرفکنندهگان مسلمان
مسلم رضائی سید حسن حاتمی نسب دکتر شهناز نایب زادهشماره 3 , دوره 2 , پاییز 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
5 - تحقق عدالت توزیعی برای رفع فقر و محرومیت؛ تعهد به وظیفه دولت یا تعهد به هدف با تکیه بر مبانی اسلامی
کاظم علیون خیراله پروین مصطفی سراجیشماره 3 , دوره 2 , پاییز 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
6 - تعیین عناصر محتوای گزارش مالی یکپارچه با رویکرد اسلامی
کاظم گودرزی فریبرز عوضزاده فتح عبدالخالق غلامی چنارستان علیاشماره 3 , دوره 2 , پاییز 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
7 - بررسی تأثیر سواد مالی بر رفتار مالی دانشآموزان دوره دوم متوسطه با نقش میانجی ضریب عاطفی و ارزشهای اخلاقی
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو محمود معین الدین اکرم تفتیانشماره 3 , دوره 2 , پاییز 1402
-
دسترسی آزاد مقاله
1 - بررسی تأثیر سواد مالی بر رفتار مالی دانشآموزان دوره دوم متوسطه با نقش میانجی ضریب عاطفی و ارزشهای اخلاقی
سید جمال الدین طباطبایی مزرعه نو محمود معین الدین اکرم تفتیانشماره 3 , دوره 2 , پاییز 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
2 - تحلیل مولفههای جایگاهسازی برند در ذهن مصرفکنندهگان مسلمان
مسلم رضائی سید حسن حاتمی نسب دکتر شهناز نایب زادهشماره 3 , دوره 2 , پاییز 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
3 - مسئولیت مدنی ناشی از نقض قراردادهای ورزشی در حقوق ایران و انگلستان با نگاهی بر فقه اسلامی
عبداله دولاح مهدی فیروزآبادیان غلامرضا یزدانیشماره 3 , دوره 2 , پاییز 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
4 - تعیین عناصر محتوای گزارش مالی یکپارچه با رویکرد اسلامی
کاظم گودرزی فریبرز عوضزاده فتح عبدالخالق غلامی چنارستان علیاشماره 3 , دوره 2 , پاییز 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
5 - بررسی مفهوم موفقیتشناسی در ادبیات اسلامی با محوریت رفاه شهروندان
محمدعلی نژادیانشماره 1 , دوره 2 , بهار 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
6 - واکاوی نقش رهبری تحول دیجیتال در اتحاد استراتژیک بر بستر فرهنگ اسلامی سازمانها و شرکتهای ایرانی
مهبد سهرابی کامبیز هنزائی عباس اسدیشماره 1 , دوره 2 , زمستان 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
7 - کاوشی در معرفت شناسی تابع مطلوبیت در اقتصاد اسلامی
مهدی گل دوزها اکبر میرزاپور باباجانشماره 2 , دوره 2 , تابستان 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
8 - طراحی مدل عوامل کلیدی ارزشآفرینی پایدار در زنجیرههای تامین صنعت نفت و گاز ایران
فیروز خدائی هوشنگ تقیزاده مجید باقرزاده خواجهشماره 1 , دوره 2 , زمستان 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
9 - بررسی سیاست جنایی تقنینی و قضایی ایران در حوزه جرایم اقتصادی با تأکید بر فقه اسلامی و حقوق ایران
مهدی دیدا سلامه ابوالحسنی نغمه فرهودشماره 3 , دوره 2 , پاییز 1402 -
دسترسی آزاد مقاله
10 - الگوگیری از سیره پیامبر اکرم (ص) در بی اثر کردن تحریمهای اقتصادی
سمیرا شرکت رضوی محسن حسینیان نائینیشماره 2 , دوره 2 , تابستان 1402