طراحی الگوی سازوکارهای ارتقای برند بانک ملی ایران: تلفیق سنتزپژوهی و رویکرد ساختاری تفسیری
الموضوعات : تعالی منابع انسانیاحسان درستکار 1 , علی یعقوبی پور 2 , محمد منتظری 3 , عباس شول 4
1 - دانشجو دکتری،گروه مدیریت دولتی ،دانشگاه آزاداسلامی واحدسیرجان،سیرجان،ایران.
2 - استادیار،گروه مدیریت، دانشگاه آزاداسلامی واحدسیرجان،سیرجان،ایران.
3 - استادیار،گروه مدیریت،دانشگاه پیام نور،تهران،ایران.
4 - دانشیار گروه مدیریت صنعتی،دانشگاه ولی عصر(عج)رفسنجان،رفسنجان،ایران.
الکلمات المفتاحية: ارتقاء برند, سنتزپژوهی, مدلسازی ساختاری تفسیری,
ملخص المقالة :
دنیای معاصر به دلیل افزایش رقابت روزافزون در حوزه بانکداری در سطح ملی و بینالمللی، شاهد رخداد تغییراتی استراتژیک در سراسر جهان است. به طبع این دگرگونیها و تغییرات، تحقیق درباره ساز وکارهای ارتقای برند در اولویت موسسات مالی و بانکی قرارگرفته است. هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی سازوکارهای ارتقای برند بانک ملی ایران میباشد. تحقیق حاضر از لحاظ هدف، از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر روش، تحقیق آمیخته محسوب میگردد. در بخش کیفی تحقیق، از مقالات مرتبط باعوامل ارتقای برند و در بخش کمی، از نظر خبرگان برند استفاده شد. تحلیل دادهها در بخش کیفی با روش سنتزپژوهی و در بخش کمی با استفاده از مدلسازی ساختاری – تفسیری انجام گرفت. در بخش کیفی 26 مفهوم از مبانی نظری استخراج شد که در قالب 6 مقوله دستهبندی شدند. سپس در بخش کمی با استفاده از روش ISM مقولات در قالب مدلی سطح بندی و ترسیم شدند. بر این اساس ساز و کارهای ارتقای برند بانک ملی ایران در پنج سطح طبقه بندی گردید که ارزش برند در سطح اول و گفتمان پذیری در سطح پنجم قرار گرفت.
_||_