Metalinguistic Feedback Use in Grammar Retention: A Case of Iranian High School Students
الموضوعات : نکرش جدید در یادگیری زبان انکلیسیJafar Ezadpanah 1 , Firooz Sadighi 2 , Leila Akbarpour 3
1 - بخش زبان های خارجی، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران
2 - استاد، بخش زبان های خارجی، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران
3 - استادیار، بخش زبان های خارجی، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران
الکلمات المفتاحية: grammatical structures, retention, Explicit Feedback, metalinguistic oral feedback,
ملخص المقالة :
این مطالعه با هدف تعیین اثربخشی بازخورد شفاهی صریح (EOF) در قالب بازخورد فرازبانی (تبیین) بر حفظ ساختارهای دستوری دانشآموزان دبیرستانی ایرانی انجام شد. برای دستیابی به این هدف، عملکرد فراگیران در نتیجه بازخورد شفاهی صریح مورد بررسی قرار گرفت. 60 دانش آموز دختر دبیرستانی انگلیسی زبان انگلیسی به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه قرار گرفتند. پس از آن، یک آزمون گرامر برای مشاهده اثر بازخورد اصلاحی انجام شد. تکنیکهای آماری مورد استفاده برای اندازهگیری این اثرات، مجموعهای از آزمونهای تی مستقل و دو آنالیز واریانس یکطرفه بود. نتایج حاکی از تأثیر معنادار بازخورد فرازبانی شفاهی بر حفظ دستور زبان در طول زمان بود.