تبیین میزان رضایت مشتریان از طراحی محصول شرکت تولید سن سون با تاثیرپذیری از مدل کانو
الموضوعات : مدیریت بازاریابیحسین وظیفه دوست 1 , ساحل فرخیان 2
1 -
2 -
الکلمات المفتاحية: رضایت مشتری, وفاداری مشتری, الزامات مشتریان, ارزش مورد انتظار, ارزش غیر منتظره,
ملخص المقالة :
بررسی و تامین رضایت مشتری و در نظر گرفتن خواست هها و الزامات مشتریان در طراحی و تولیدمحصولات در بلند مدت می تواند منجر به افزایش وفاداری و موفقیت شرکت ها گردد. از این رو در اینپژوهش شناسایی و درک مفهوم رضایت مشتری از طریق لحاظ نمودن الزامات و نیازهای مشتریان درطراحی محصولات شرکت تولیدی سن سون بعنوان هدف اصلی تحقیق می باشد.در این پژوهش با طرح هفت فرضیه، رابطه بین عملکرد محصول (الزامات اساسی ، الزاماتعملکردی ، الزامات انگیزشی) و ارزش ایجاد شده برای مشتری (ارزش مورد انتظار و ارزش غیر منتظره)با رضایت و وفاداری مشتری بررسی شده است.با استفاده از طرح تحقیق توصیفی - پیمایشی نمونه گیری خوشه ای 4، اطلاعات مورد نیاز از 100 نفربا استفاده از پرسشنام های معتبر و پایا، گردآوری شده و برای آزمون فرضیه ها از آزمو نهای تحلیل رگرسیون، ضریب همبستگی، تحلیل مسیر و .... بهره گرفته شده و با کمک نرم افزارهای SPSS و LISREL مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نتایج به دست آمده نشان می دهد که: 1- الزامات عملکردی در طراحی محصول با ارزش مورد انتظار رابطه مستقیم دارد. 2- ارزش منتظره با رضایت مشتری رابطه مستقیم دارد. 3- ارزش غیر منتظره با رضایت مشتری رابطه مستقیم دارد. 4- ارزش مورد انتظار با وفاداری مشتری رابطه مستقیم دارد.