بررسی تاثیر همسویی استراتژی های بازاریابی بر زنجیره تامین و عملکرد سازمان (مطالعه موردی: گروه صنعتی انتخاب)
الموضوعات : مدیریت بازاریابیمحمدرضا دلوی اصفهانی 1 , حسن قربانی 2 , مرضیه باقری قلعه سلیمی 3
1 - استادیار، عضو هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی، واحد دهاقان، دهاقان، ایران
2 - استادیار، عضو هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مبارکه، مبارکه، ایران
3 - دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، بازرگانی داخلی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مبارکه، مبارکه، ایران
الکلمات المفتاحية: مدیریت زنجیره تامین, همسویی, استراتژی بازاریابی, عملکرد زنجیره تامین, عملکرد سازمان,
ملخص المقالة :
هدف از این پژوهش بررسی تاثیر همسویی استراتژی های بازاریابی بر زنجیره تامین و عملکرد سازمانی در گروه صنعتی انتخاب می باشد. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی-عملی و از نظر ماهیت و روش جز پژوهش توصیفی- پیماشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را مدیران سطوح مختلف گروه صنعتی انتخاب در سال 1391 تشکیل دادند و تعداد نمونه آماری 159 نفر بود که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد. در این پژوهش از پرسشنامه برای جمع آوری داده ها و برای تایید روایی پرسشنامه از نظرات خبرگان و برای سنجش پایایی از نرم افزار SPSS استفاده شد و آلفای کرونباخ برابر 921/0 به دست آمد. در این پژوهش جهت تحلیل داده ها از نرم افزارهای SPSS و AMOS و مدل تحلیل مسیر استفادهگردید که نتایج حاکی از آن است که بین همسویی استراتژی های بازاریابی با زنجیره تامین بر عملکرد زنجیره تامین رابطهمثبت و معناداری وجود دارد. همچنین بین عملکرد زنجیره تامین با عملکرد سازمان هم رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.