صدور خدمات فنی و مهندسی ایران "بررسی مشکلات و ارائه پیشنهادات"
الموضوعات : مدیریت بازاریابیحسین نزاکتی علیزاده 1 , فرید فرزام 2
1 - استادیار، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی
2 - دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
الکلمات المفتاحية: تامین مالی (فاینانس), ضمانت نامه های بانکی, نوسانات نرخ ارز, نرخ تورم, پوشش های بیمه ای, تسهیلات بانکی, تجهیزات و ماشین آلات, ارتباطات بانکی, شرکت های مشاوره ای,
ملخص المقالة :
با توجه به تحقیق انجام شده در رابطه با صادرات خدمات فنی و مهندسی و با در نظر گرفتن مشکلاتموجود در این بخش، 4 گروه تاثیرگذار بر فعالیت های اصلی با زیر گروه های خاص خود شامل: "فعالیت بانک ها ":نحوه تامین مالی، ارائه تسهیلات ارزی، شرایط صدور ضمانت نامه های ارزی، نحوه ایجاد ارتباطات بانکی، پوشش های بیمه ای،" توانمندی شرکتها ": ماشین آلات و تجهیزات، توان تخصصی نیروی انسانی، حضور شرکت های مشاوره ای ایرانی در کشورهای هدف، فنون بازاریابی مورد استفاده توسط صادرکنندگان ایرانی،"محیط اقتصادری ارزی" :نوسانات نرخ ارز، نرخ تورم داخلی،" فعالیت دولت ":حمایت های سیاسی دولت، سرعت کار و همکاری سازمان های مرتبط، پایداریمقررات و دستورالعمل های دولت، جوایز صادراتی.شناسایی و هر کدام از این زیر گروه ها با توجه به آزمون هایی که بر روی آنها انجام شده است میزان تاثیرگذاری و اولویت هر یک از آنها به ترتیب مشخص گردیده است.