تحقیقی در مورد عملکرد چند رنگ مختلف در آگهی اینترنتی و رنگ پس زمینه صفحات وب در شرایط معین
الموضوعات : مدیریت بازاریابیحسین وظیفه دوست 1 , مهرزاد کاری 2
1 - استادیار، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران
2 - دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور
الکلمات المفتاحية: بنر, بک گراند, تبلیغ آنلاین, تبلیغ برخط, رنگ, میزان کلیک, رفتار مصرف کننده اینترنتی,
ملخص المقالة :
پژوهش حاضر به احتمال قوی برای نخستین بار در ایران کوشش نموده است تا گوش های از هزارتویعوامل موثر بر رفتار مصرف کننده ایرانی را در پرتو طراحی و ب سایت و بازاریابی الکترونیکی بنمایاند، تاشاید دیباچه ای باشد بر پژوهش های بعدی در راستای شناسایی هر چه بیشتر عوامل تاثیرگذار؛ و امیداست اول گام باشد، در راهی که ما را به سوی مد لهای پیش بینی رفتار مصرف کنندگان برخط در ایرانهدایت می نماید، تا شرکت ها بتوانند با استفاده از آنها شالود های استوار و پایا برای کسب وکار اینترنتیخود تدارک ببینند. نتیجه این تحقیق که با تجزیه و تحلیل داد ههای حاصل از ثبت فعالیت های بینندگاناینترنتی به دست آمده، نشان م یدهد که چگونه انتخاب رنگ ممکن است بتواند رفتار مصرف کننده اینترنتی را تحت تاثیر قرار دهد. رنگ پس زمینه صفحات و رنگ مورد استفاده در طراحی آگهی های بنری مواردی هستند که در این رابطه مورد بررسی قرار گرفت هاند.