شناسایی و ارزیابی عوامل موثر بر بازاریابی صنعت فولاد آلیاژی در ایران
الموضوعات : مدیریت بازاریابیحسن قاسمی 1 , مهدی تقوی 2 , محمدرضا فنی 3
1 - استادیار، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی
2 - استاد، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی
3 - دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
الکلمات المفتاحية: فولاد, فولاد آلیاژی, بازاریابی صنعتی, آمیخته بازاریابی کالاهای صنعتی, بازاریابی فولاد آلیاژی,
ملخص المقالة :
در بازار رقابتی تنها تولیدکنندگانی حق بقا دارند که بتوانند عوامل قابل کنترل یعنی عناصر آمیختهبازاریابی را به خوبی ترکیب کنند. در بازاریابی صنعتی به دلیل اندک بودن تعداد مشتریان رقابت شدیداست. بنابراین اهمیت بازاریابی در صنعت فولاد آلیاژی که یک صنعت مادر بوده و صنایع پائین دستزیادی به آن وابستگی دارد، بسیار زیاد است. در این تحقیق بازاریابی صنعت فولاد آلیاژی ایران شناساییو مورد ارزیابی قرار گرفته است. نتایج بدست آمده نشان می دهد که عملکرد شرکت فولاد آلیاژی ایراندر عناصر محصول، قیمت، توزیع و ترفیع به صورت معنی دار پائین تر از ناحیه قوت قرار دارد و عنصر محصول در میان عناصر آمیخته بازاریابی عملکرد بالاتری دارد. عملکرد روابط عمومی در مقایسه با فروش شخصی در آمیخته ترفیع بصورت معن یدار بالاتر است.