فهرس المقالات مهدی تقوی


  • المقاله

    1 - شناسایی و ارزیابی عوامل موثر بر بازاریابی صنعت فولاد آلیاژی در ایران
    مدیریت بازاریابی , العدد 1 , السنة 1 , پاییز 1385
    در بازار رقابتی تنها تولیدکنندگانی حق بقا دارند که بتوانند عوامل قابل کنترل یعنی عناصر آمیختهبازاریابی را به خوبی ترکیب کنند. در بازاریابی صنعتی به دلیل اندک بودن تعداد مشتریان رقابت شدیداست. بنابراین اهمیت بازاریابی در صنعت فولاد آلیاژی که یک صنعت مادر بوده و صنایع پائ أکثر
    در بازار رقابتی تنها تولیدکنندگانی حق بقا دارند که بتوانند عوامل قابل کنترل یعنی عناصر آمیختهبازاریابی را به خوبی ترکیب کنند. در بازاریابی صنعتی به دلیل اندک بودن تعداد مشتریان رقابت شدیداست. بنابراین اهمیت بازاریابی در صنعت فولاد آلیاژی که یک صنعت مادر بوده و صنایع پائین دستزیادی به آن وابستگی دارد، بسیار زیاد است. در این تحقیق بازاریابی صنعت فولاد آلیاژی ایران شناساییو مورد ارزیابی قرار گرفته است. نتایج بدست آمده نشان می دهد که عملکرد شرکت فولاد آلیاژی ایراندر عناصر محصول، قیمت، توزیع و ترفیع به صورت معنی دار پائین تر از ناحیه قوت قرار دارد و عنصر محصول در میان عناصر آمیخته بازاریابی عملکرد بالاتری دارد. عملکرد روابط عمومی در مقایسه با فروش شخصی در آمیخته ترفیع بصورت معن یدار بالاتر است. تفاصيل المقالة