بررسی تاثیر همسویی استراتژی های بازاریابی بر زنجیره تامین و عملکرد سازمان(مطالعه موردی:گروه صنعتی انتخاب)
الموضوعات : مدیریت بازاریابی
1 -
الکلمات المفتاحية: همسویی, عملکرد زنجیره تأمین, استراتژی بازاریابی, مدیریت زنجیره تأمین, عملکرد سازمان,
ملخص المقالة :
هدف از این پژوهش بررسی تاثیر همسویی استراتژی های بازاریابی برزنجیره تأمین و عملکرد سازمانی در گروه صنعتی انتخاب می باشد.این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی-عملی و از نظر ماهیت و روش جز پژوهش توصیفی- پیماشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش را مدیران سطوح مختلف گروه صنعتی انتخاب در سال 1391 تشکیل دادند وتعداد نمونه آماری 159 نفر بود که به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد. در این پژوهش از پرسشنامه برای جمع آوری داده ها و از آزمون های آماریبرای تجزیه تحلیل داده ها و آزمون فرضیات استفاده شد. برای تایید روایی پرسشنامه از نظرات اساتید راهنما و مشاوره و برخی از اساتید مدیریت و برای سنجش پایایی از نرم افزارSPSS استفاده شدو آلفای کرونباخ برابر 921/0 به دست آمد. . در این پژوهش جهت تحلیل داده ها از نرم افزارهایSPSSوAMOSومدل تحلیل مسیراستفاده گردیدکه نتایج حاکی از آن است که بین همسویی استراتژی های بازاریابی با زنجیره تأمین برعملکرد زنجیره تأمین رابطه مثبت ومعناداری وجود دارد. همچنین بین عملکرد زنجیره تأمین با عملکرد سازمان هم رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
_||_