طراحی مدل نظام تحول دیجیتال در سازمان مالیات
الموضوعات :مهرداد کلانتری 1 , جلال حقیقت منفرد 2 , عبدالله کولوبندی 3
1 - گروه مدیریت صنعتی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، ایران.
2 - گروه مدیریت صنعتی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - گروه مدیریت صنعتی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، ایران.
الکلمات المفتاحية: تحول دیجیتال, سازمان مالیات, نظریه داده بنیاد,
ملخص المقالة :
این پژوهش کیفی با هدف طراحی مدل نظام تحول دیجیتال در سازمان مالیات و با رویکرد نظریه داده بنیاد انجام شده است. محقق با رویکرد کیفی و ﺑﺎ ﻣﺮور دﻗﯿﻖ ادﺑﯿﺎت و ﺗﺎرﯾﺨﭽﻪ تحول دیجیتال، پژوهش ها، ﻣﻘﺎﻻت و ﮐﺘﺐ ﻣﺘﻌﺪد داﺧﻠﯽ و ﺧﺎرﺟﯽ و همچنین مصاحبه به روش میدانی و هدفمند با 18 نفر از اساتید دانشگاه و متخصصین سازمان مالیات، به جمع آوری اطلاعات پرداخته، (محقق در مصاحبه دوازدهم به اشباع نظری رسید و مصاحبه ها متوقف گردید) و با استفاده از نظریه داده بنیاد و کدگذاری سه مرحله ای (باز، محوری و انتخابی)، به تحلیل داده های کیفی اقدام نموده است. بر اساس یافته های پژوهش، مقوله های عوامل درون سازمانی و عوامل برون سازمانی به عنوان متغیر مستقل و همچنین مقوله های؛ شناسایی، الزامات زیست محیطی، توسعه و نگهداشت به عنوان متغیرهای تعدیلگر در نظر گرفته شدند. این پژوهش کیفی با هدف طراحی مدل نظام تحول دیجیتال در سازمان مالیات و با رویکرد نظریه داده بنیاد انجام شده است. محقق با رویکرد کیفی و ﺑﺎ ﻣﺮور دﻗﯿﻖ ادﺑﯿﺎت و ﺗﺎرﯾﺨﭽﻪ تحول دیجیتال، پژوهش ها، ﻣﻘﺎﻻت و ﮐﺘﺐ ﻣﺘﻌﺪد داﺧﻠﯽ و ﺧﺎرﺟﯽ و همچنین مصاحبه به روش میدانی و هدفمند با 18 نفر از اساتید دانشگاه و متخصصین سازمان مالیات، به جمع آوری اطلاعات پرداخته، (محقق در مصاحبه دوازدهم به اشباع نظری رسید و مصاحبه ها متوقف گردید) و با استفاده از نظریه داده بنیاد و کدگذاری سه مرحله ای (باز، محوری و انتخابی)، به تحلیل