بررسی و اولویت بندی عوامل موثر بر مدیریت رفتار خدمات بانکی بر اساس نظریه مم ها
الموضوعات : خطمشیگذاری عمومی در مدیریتمهدی احسانی فرد 1 , فرشاد فائزی رازی 2 , علی اکبر امین بیدختی 3
1 - گروه مدیریت بازرگانی ،واحد سمنان،دانشگاه آزاد اسلامی،سمنان،ایران
2 - گروه مدیریت صنعتی ،واحد سمنان،دانشگاه آزاد اسلامی،سمنان،ایران
3 - گروه مدیریت،دانشگاه سمنان،سمنان،ایران
الکلمات المفتاحية: علوم رفتاری, عوامل اخلاقی, خدمات بانکی, مدیریت رفتار, نظریه مم ها,
ملخص المقالة :
زمینه: در سالهای اخیر، صنعت بانکداری شاهد رقابت شدید توام با فرصتها و تهدیدهای زیادی بوده است. به طور مسلم هیچ بانکی نمیتواند ارائه دهنده تمامی خدمات ممکن باشد و در زمینه خدماتی که ارائه میدهد، بهترین باشد. هدف پژوهش: به همین منظور هدف اصلی این تحقیق ارائه مدل مناسبی برای بهبود خدمات بانکی بر اساس نظریه مم ها می باشد. روش پژوهش: تحقیق حاضر کاربردی بوده و روش آن توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه آماری تحقیق کلیه مشتریان بانکها می باشند که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 209 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. روش نمونهگیری به صورت تصادفی ساده می باشد. به منظور بررسی عوامل موثر بر مدیریت رفتار خدمات بانکی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. دادههای تحقیق با استفاده از نرم افزار SPSS و لیزرل تحلیل شدهاند. نتایج پژوهش: نشان می دهد چهار عامل اخلاقی، خدمات رفاهی، مسئولیت پذیری و عوامل سازمانی بر مدیریت رفتار خدمات بانکی اثر معناداری می گذارند و به ترتیب دارای الویتهای اول تا چهارم از دید مشتری می باشند.
_||_