انقلابی در نوآوری بازاریابی بیمه: بازاریابی پایدار با رویکرد هوش مصنوعی
الموضوعات : Creativity and innovation from psychological, epistemological, educational and pedagogical
الناز علاف جعفری
1
,
علیرضا روستا
2
,
فرزاد آسایش
3
,
محمود احمدی شریف
4
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد شهر قدس، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد تهران جنوب دانشکده مدیریت ، گروه حسابداری ، سابقه داوری و استاد راهنما و استاد مشاور ، دانشجویان کارشناسی
3 - گروه مدیریت بازرگانی، علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس، تهران، ایران
4 - هیئت علمی دانشگاه شهر قدس
الکلمات المفتاحية: بازاریابی پایدار, صنعت بیمه, نوآوری بازاریابی, هوش مصنوعی,
ملخص المقالة :
هدف: پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل بازاریابی پایدار در صنعت بیمه با تمرکز بر هوش مصنوعی انجام شده است. روش: روش پژوهش برحسب نوع داده، کیفی از نوع ماهیت اکتشافی است. در جامعه آماری بخش کیفی از بین جامعه خبرگان تعداد 15 نفر تا رسیدن به حد اشباع نظری انتخاب شد که از خبرگان شامل خبرگان دانشگاهی و بیمه البرز بود که بهروش نمونهگیری غیر احتمالی هدفمند انتخاب شدند. برای گردآوری دادهها از ابزار مصاحبه نیمه ساختاریافته با تکنیک 5W1H استفاده شد و از روش داده بنیاد برای تحلیل داده ها استفاده شده است. یافته ها: در پژوهش حاضر، 5 مولفه شامل، قابلیت¬های هوش مصنوعی، نوآوری بازاریابی، قابلیت¬های سازمانی، قابلیت¬های فرهنگی و عملکرد بازاریابی پایدار و 13 شاخص و 40 کد شناسایی شده است. شرایط علی شامل قابلیت¬های هوش مصنوعی (شایستگی هوش مصنوعی،کیفیت خدمات هوش مصنوعی، تجربه استفاده از هوش مصنوعی) است. شرایط مداخله¬گر در پژوهش حاضر، نوآوری بازاریابی (نوآوری محصول، نوآوری در فرآیند) است. همینطور، راهبردها شامل قابلیت¬هَای سازمانی (شایستگی¬ها کارآفرینی، شایستگی استراتژی) است و شرایط زمینه¬ای در این پژوهش شامل قابلیت های فرهنگی (فرهنگ نوآورانه، فرهنگ تغییرپذیری) است. همچنین، پیامدها را عملکرد بازاریابی پایدار(قصد خرید پایدار، دستیابی به مزیت رقابتی پایدار، فعالیت بازاریابی پایدار، بازاریابی پایدار هوشمند) تشکیل می¬دهد. نتیجه گیری: استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی و نوآوری بازاریابی سبب بهبود در تشخیص الگوهای مشتریان، پیشنهاد بهترین بیمهها برای هر مشتری و بهبود در ارتباط با مشتریان خواهد شد. این نوع ابزارها میتوانند به شرکت بیمه البرزکمک کنند تا روند بازاریابی خود را بهبود بخشیده و در نتیجه به موفقیت و پایداری بیشتری دست یابند.
