طراحی مدل رابطه علی رضایت از کیفیت یادگیری مجازی و عملکرد تحصیلی دانشجویان تربیت بدنی با نقش میانجی تعامل
الموضوعات : علوم ورزشمحسن اصفهانی 1 , پریوش نوربخش 2 , سید نعمت خلیفه 3 , حسین عبدالملکی 4
1 - دانشجوی دکتری گروه مدیریت ورزشی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران
2 - استاد گروه مدیریت ورزشی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران
3 - استادیار گروه مدیریت ورزشی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران
4 - استادیار گروه مدیریت ورزشی، واحد کرج، دانشگاه آزاد اسلامی، کرج، ایران
الکلمات المفتاحية: تعامل, عملکرد تحصیلی, یادگیری مجازی,
ملخص المقالة :
چکیده هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل رابطه علّی رضایت از کیفیت یادگیری مجازی با عملکرد تحصیلی دانشجویان تربیتبدنی تحصیلات تکمیلی استانهای شمال غرب کشور در دوران همه گیری کرونا از طریق نقش میانجی تعامل بود. این پژوهش از نوع همبستگی با رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری را ۲۸۳ نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته تربیت -بدنی دانشگاههای شمال غرب کشور تشکیل داد. براساس جدول مورگان 163 نفر نمونه آماری تحقیق را تشکیل داد. پایایی از طریق ضریب آلفایکرونباخ و روایی سازه براساس شاخصهای برازش مدل در نرمافزار مدلسازیPLS ارزیابی گردید. براساس تحلیل مسیر مشخص شد که رضایت از کیفیت یادگیری مجازی با عملکرد تحصیلی رابطه علّی دارد. نتایج نشان داد که متغیر رضایت از کیفیت یادگیری مجازی از طریق میانجی تعامل با عملکرد تحصیلی ادراک شده رابطه معنیداری دارد و رابطه میانجی تایید گردید. میتوان نتیجهگیری کرد لازمه رضایت از کیفیت یادگیری مجازی و همچنین بالا بردن عملکرد تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی تربیت بدنی، استفاده اساتید از روشهای نوین مجازی و تعامل دانشجویان در یادگیری و فعال بودن در کلاسهای مجازی است. واژههای کلیدی تعامل، عملکرد تحصیلی، یادگیری مجازی.