تاثیر بکارگیری تحلیل های مبتنی بر وب بر سنجش عملکرد و بهینه سازی بازاریابی دیجیتال (مطالعه موردی: شرکت های دیجیتال محور در تهران)
الموضوعات :مجید فانی 1 , سید مهدی جلالی 2 , شادان وهاب زاده 3
1 - دانشجوی دکتری، مربی، گروه مدیریت بازرگانی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران
2 - استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد فیروزکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزکوه، ایران
3 - استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
الکلمات المفتاحية: تحلیل های مبتنی بر وب, عملکرد بازاریابی دیجیتال, بهینه سازی بازاریابی دیجیتال,
ملخص المقالة :
امروزه ظهور خدمات مبتنی بر وب مانند تجارت الکترونیکی، بانک داری الکترونیکی و موارد مشابه موجب ایجاد تغییرات اساسی در روش زندگی انسان ها شده است. وب یک رسانه ارتباط مستقیم با هزینه کم را برای ارائه خدمات کسب وکارها به مشتریانش فراهم می کند. هدف از این پژوهش مطالعه تاثیر بکارگیری تحلیل های مبتنی بر وب برای سنجش عملکرد و بهینه سازی بازاریابی دیجیتال شرکت های دیجیتال محور در تهران است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر رویکرد کمی و از نظر روش توصیفی- همبستگی است. ابزار جمع آوری داده ها در این تحقیق پرسشنامۀ محقق ساخته است که با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی انجام شد. جامعۀ آماری این تحقیق مدیران و کارشناسان بازاریابی شرکت های تجاری تحت وب در شهر تهران می باشند که پرسشنامه بین110 نفر از مدیران و کارشناسان بازاریابی شرکت های تجاری تحت وب در شهر تهران پخش شد و جمع آوری شد. برای بررسی تحلیل داده ها از مد ل سازی معادلات ساختاری واریانس محور توسط نرم افزار Smart Pls استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد تحلیل های مبتنی بر وب بر سنجش عملکرد بازاریابی دیجیتال و بهینه سازی بازاریابی دیجیتال تاثیر مثبت و معنی دارد، بنابراین برای بهبود عملکرد و بهینه سازی بازاریابی دیجیتال نیازمند توجه به خدمات مبتنی بر وب است.