• XML

    isc pubmed crossref medra doaj doaj
  • فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله

        1 - تاثیر شایستگی های تجارت اجتماعی بر تمایل رفتار خرید زنان مسلمان (مطالعه موردی: کاربران طیف زن در شبکه های اجتماعی)
        عباس خدادادی سید مصطفی شاکریان مریم معظمی گودرزی امیر ابراهیم پور آزادبنی
        شایستگی های تجارت اجتماعی می تواند رفتار خرید زنان مسلمان را افزایش و بهبود بخشد. هدف از اجرای این پژوهش تاثیر شایستگی های تجارت اجتماعی بر رفتار خرید زنان است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی است و بر اساس روش، توصیفی- پیمایشی است. با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری، 3 چکیده کامل
        شایستگی های تجارت اجتماعی می تواند رفتار خرید زنان مسلمان را افزایش و بهبود بخشد. هدف از اجرای این پژوهش تاثیر شایستگی های تجارت اجتماعی بر رفتار خرید زنان است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی است و بر اساس روش، توصیفی- پیمایشی است. با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری، 384 نفر از زنانی که حداقل یکبار از طریق شبکه اجتماعی تلگرام، اینستاگرام، واتس آپ خرید داشته اند. با روش نمونه گیری در دسترس، پرسشنامه را تکمیل کرده اند. برای تجزیه و تحلیل داده های پژوهش از نرم افزار SPSS و Smart PLS استفاده شده است. همه فرضیه های تحقیق مورد تایید قرار گرفته است و تاثیر شایستگی های تجارت اجتماعی بر رفتار خرید زنان مسلمان، تاثیر حضور اجتماعی بر رفتار خرید زنان مسلمان ، تاثیر ارتباط با خریدارن بر رفتار خرید زنان مسلمان ، تاثیر ارتباط با فروشندگان بر رفتار خرید زنان مسلمان ، تاثیر گروه ها و جوامع مجازی بر رفتار خرید زنان مسلمان ، تاثیر حمایت اطلاعاتی بر رفتار خرید زنان مسلمان ، تاثیر حمایت عاطفی بر رفتار خرید زنان مسلمان ، تاثیر سفارشی سازی بر رفتار خرید زنان مسلمان و تاثیر قابلیت استفاده بر رفتار خرید زنان مسلمان، به اثبات رسید. این پژوهش نشان داد که شایستگی های تجارت اجتماعی با تاثیر بر رفتار خرید زنان مسلمان ، بر درک بهتر استفاده از تجارت اجتماعی در بین زنان مسلمان باعث افزایش رضایت، وفاداری و اعتماد آن ها از مولفه های تجارت اجتماعی گردید. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        2 - بررسی نقش شدت کارآفرینی و گرایش استراتژیک بر ایجاد قابلیت‌های رقابت‌پذیری و عملکرد صادراتی
        رضا روستایی زهرا شیرازیان
        مطالعه‌ی پیش‌رو با هدف بررس بررسی نقش شدت کارآفرینی و گرایش استراتژیک در ایجاد قابلیت‌های رقابت‌پذیری و عملکرد صادراتی صورت پذیرفت. این تحقیق در نوع خود یک مطالعه‌ی کاربردی، کمّی و پیمایشی بود که به صورت مقطعی اجرا شد. جامعه‌ی آماری این تحقیق کارکنان شرکت پتروشیمی ایلام چکیده کامل
        مطالعه‌ی پیش‌رو با هدف بررس بررسی نقش شدت کارآفرینی و گرایش استراتژیک در ایجاد قابلیت‌های رقابت‌پذیری و عملکرد صادراتی صورت پذیرفت. این تحقیق در نوع خود یک مطالعه‌ی کاربردی، کمّی و پیمایشی بود که به صورت مقطعی اجرا شد. جامعه‌ی آماری این تحقیق کارکنان شرکت پتروشیمی ایلام به تعداد 1900 نفر بودند که نمونه‌ای 372 عضوی از میان آنها به صورت تصادفی ساده و بدون جایگذاری انتخاب شد. ابزار گردآوری داده‌های این تحقیق پرسشنامه‌ی استاندارد بود که روایی و پایایی‌ آنها مورد بررسی و تأیید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش معادلات ساختاری مبتنی بر حداقل مربعات جزئی بهره گرفته و با نرم‌افزار اسمارت پی‌ال‌اس اجرا شد. یافته‌ها نشان می‌دهند که شدت کارآفرینی بر گرایش استراتژیک، قابلیت‌های رقابت‌پذیری و عملکرد صادراتی تأثیر معناداری دارد. همچنین یافته‌ها مؤید آن هستند که گرایش استراتژیک بر قابلیت‌های رقابت‌پذیری و عملکرد صادراتی تأثیر معناداری دارد. نتایح همچنین نشان داد که قابلیت‌های رقابت‌پذیری بر عملکرد صادراتی تأثیر معناداری دارد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        3 - ارزیابی عملکرد شعب بانک مسکن با رویکرد تلفیقی DEMATEL و DEA (مطالعه موردی : در منطقه غرب تهران)
        ساناز عزیزی عارفه فدوی اصغری
        یکی از عوامل موفقیت کشورهای پیشرفته، توجه به کارآمدی واحدهای اقتصادی به خصوص بانک ها می باشد. در همین راستا، مدیران بانک ها موظفند در قبال سوالاتی که در مورد بهره وری بانک می شود، پاسخ مناسبی ارائه دهند که این امر بدون ارزیابی کارآیی شعب تحت نظارتشان عملاً امکان ناپذیر چکیده کامل
        یکی از عوامل موفقیت کشورهای پیشرفته، توجه به کارآمدی واحدهای اقتصادی به خصوص بانک ها می باشد. در همین راستا، مدیران بانک ها موظفند در قبال سوالاتی که در مورد بهره وری بانک می شود، پاسخ مناسبی ارائه دهند که این امر بدون ارزیابی کارآیی شعب تحت نظارتشان عملاً امکان ناپذیر است. در همین راستا به بررسی کارایی و ارزیابی عملکرد شعب بانک مسکن با استفاده از تکنیک DEA و DEMATEL پرداخته می شود. هدف اصلی در این تحقیق بررسی کارایی شعب بانک مسکن و تعیین شعب کارا و ناکارا می باشد. جامعه آماری در این تحقیق مدیران شعب مدیریت غرب تهران شامل 50 شعبه می باشد . در این تحقیق ابتدا با استفاده از ادبیات تحقیق و نظر خبرگان 9 متغیر ورودی و 8 متغیر خروجی بدست آمده و سپس با استفاده از تکنیک DEMATEL، 4 متغیر ورودی (تعداد پرسنل ، مطالبات مشکوک الوصول ،هزینه اداری،ارزش دارایی) و 6 متغیر خروجی (سپرده گذاری، تعداد وام ها، تسهیلات، تعداد حسابها، کارمزد دریافتی خدمات، خدمات ارائه شده) دارای اولویت بالاتر قرار گرفته و به عنوان متغیرهای ورودی و خروجی مدل DEA قرار می گیرند. میزان کارایی شعب با استفاده از دو مدل BCC-خروجی محور و مدل جمعی (SBM) مشخص می شود، بنابراین شعب کارا و ناکارا تعیین می گردد، سپس با استفاده از مدل اندرسون-پیترسون شعب کارا نیز رتبه بندی شده و همچنین پیشنهاداتی جهت کارایی شعب ناکارا ارائه گردید. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        4 - طراحی مدل فرهنگ مدیریت فرآیند کسب وکار بر عملکرد مالی در سیستم بانکداری
        مریم غیاث آبادی فراهانی پیمان غفاری آشتیانی علی صفایی اصل علی محمد عیدی وندی
        هدف از این پژوهش حاضر طراحی مدل فرهنگ مدیریت فرآیند کسب وکار بر عملکرد مالی در سیستم بانکداری بوده است. این تحقیق از نظر هدف، پژوهشی کاربردی و در دسته تحقیق های علّی قرار دارد. جامعه‌ی آماری مورد مطالعه شامل مدیران و معاونان بانک های شهر اراک بوده است که برای سنجش وضعیت چکیده کامل
        هدف از این پژوهش حاضر طراحی مدل فرهنگ مدیریت فرآیند کسب وکار بر عملکرد مالی در سیستم بانکداری بوده است. این تحقیق از نظر هدف، پژوهشی کاربردی و در دسته تحقیق های علّی قرار دارد. جامعه‌ی آماری مورد مطالعه شامل مدیران و معاونان بانک های شهر اراک بوده است که برای سنجش وضعیت موجود از پرسشنامه 28 سوألی استفاده شد بنابراین روش گردآوری میدانی بوده است و پس از تأیید روایی و پایایی جهت جمع‌آوری داده‌ها مورد استفاده قرار گرفت. در این تحقیق برای بررسی روابط بین اجزاء مدل از مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شده است همچنین از نرم افزار لیزرل برای تجزیه و تحلیل فرضیه ها استفاده شده است. با توجه به تجزیه و تحلیل داده ها، نتایج حاکی از آن بوده است که مشتری گرایی، برتری، مسئولیت پذیری و کار گروهی بر فرهنگ مدیریت فرآیند کسب وکار تأثیر دارد و همچنین فرهنگ مدیریت فرآیند کسب وکار بر عملکرد مالی تأثیر دارد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        5 - بررسی تاثیر مستندات برند، آوازه ی برند و هویت برند بر رضایتمندی و وفاداری مشتری از برند(مطالعه موردی : بانک دی)
        مصطفی عبدی نادره السادات نجفی زاده
        برندهای خدماتی با توجه به ویژگی های منحصر به فرد خود می توانند با درک صحیحی از رضایتمندی مشتری و وفاداری وی به برند در عرصه رقابت تنگاتنگ شرایط کنونی موفق شده و به اهداف خود دست یابند. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر مستندات برند،آوازه ی برند و هویت برند بر رضایتمندی و وف چکیده کامل
        برندهای خدماتی با توجه به ویژگی های منحصر به فرد خود می توانند با درک صحیحی از رضایتمندی مشتری و وفاداری وی به برند در عرصه رقابت تنگاتنگ شرایط کنونی موفق شده و به اهداف خود دست یابند. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر مستندات برند،آوازه ی برند و هویت برند بر رضایتمندی و وفاداری مشتری از برند به انجام رسیده است. بازه زمانی این پژوهش، زمستان 96 و بهار97 با نمونه آماری 320 نفر از مشتریان بانک دی شعبه اراک بوده و داده های مورد نیاز از راه پرسشنامه جمع آوری شده است. برای آزمون فرضیه های هفتگانه این تحقیق از نرم افزارهایSPSS وSMART PLS استفاده شده که نتایج بدست آمده نشانگر تاثیر مثبت مستندات برند بر رضایتمندی مشتری، تاثیر مثبت آوازه ی برند بر رضایتمندی مشتری، تاثیر مثبت رضایتمندی مشتری بر نگرش برند و تاثیر مثبت نگرش برند بر وفاداری مشتری به برند است. همچنین این پژوهش ثابت نمود که هویت برند بر وفاداری به برند تاثیر مثبت دارد، آوازه ی برند نیز بر مستندات برند تاثیر مثبت دارد. لازم به ذکر است که نتایج کسب شده مشخص نمود که هویت برند بر رضایتمندی مشتری تاثیر مثبت ندارد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        6 - نقش تعدیل‌کننده اعتماد در پذیرش تجارت الکترونیکی بنگاه‌به‌بنگاه(B2B) ( مطالعه موردی: شرکت اینترنتی پارس سنتر)
        احمدعلی بیانی هدش سیدمحمود هاشمی مجتبی معظمی
        هدف پژوهش حاضر بررسی نقش تعدیل‌کننده اعتماد در پذیرش تجارت الکترونیکی بنگاه‌به‌بنگاه (B2B) در شرکت اینترنتی پارس سنتر است. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مشتریان شرکت اینترنتی پارس سنتر است که بر اساس آخرین آمار تعداد آن‌ها در سال چکیده کامل
        هدف پژوهش حاضر بررسی نقش تعدیل‌کننده اعتماد در پذیرش تجارت الکترونیکی بنگاه‌به‌بنگاه (B2B) در شرکت اینترنتی پارس سنتر است. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مشتریان شرکت اینترنتی پارس سنتر است که بر اساس آخرین آمار تعداد آن‌ها در سال 1397، 645 نفر می‌باشند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 242 نفر تعیین گردید. ابزارهای مورداستفاده در این پژوهش، شامل پرسشنامه استاندارد السد و همکاران (2017) است. روایی پرسشنامه‌ها توسط صاحب‌نظران تائید شد و پایایی پرسشنامه با توجه محاسبه ضریب آلفای کرونباخ مورد تائید قرار گرفت. برای تجزیه‌وتحلیل از روش های آماری توصیفی و آمار استنباطی (مدل معادلات ساختاری) استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که مطلوبیت درک شده، حمایت مدیریت ارشد و فشار رقابتی بر پذیرش تجارت الکترونیکی بنگاه‌به‌بنگاه تأثیر دارد اما آمادگی سازمانی بر پذیرش تجارت الکترونیکی بنگاه‌به‌بنگاه تأثیر ندارد. نتایج نیز نشان داد که فشار رقابتی بر پذیرش تجارت الکترونیکی بنگاه‌به‌بنگاه نقش تعدیل‌کننده اعتماد تأثیر دارد اما مطلوبیت درک شده، حمایت مدیریت ارشد، آمادگی سازمانی با نقش تعدیل‌کننده اعتماد بر پذیرش تجارت الکترونیکی بنگاه‌به‌بنگاه تأثیر ندارد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        7 - مقایسه کارایی مدل میانگین- واریانس و نظریه ارزش فرین در بهینه سازی سبد سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران
        افسانه سینا میرفیض فلاح
        هر سرمایه گذاری در صدد حداکثر سازی تابع مطلوبیت سرمایه گذاری خود در بازار سرمایه از طریق انتخاب ترکیب سبد سرمایه گذاری بهینه می باشد. در این تحقیق سعی بر آن است که با مقایسه یک رویکرد جدید در بهینه سازی پرتفوی براساس نظریه ارزش فرین با مدل میانگین – واریانس ما چکیده کامل
        هر سرمایه گذاری در صدد حداکثر سازی تابع مطلوبیت سرمایه گذاری خود در بازار سرمایه از طریق انتخاب ترکیب سبد سرمایه گذاری بهینه می باشد. در این تحقیق سعی بر آن است که با مقایسه یک رویکرد جدید در بهینه سازی پرتفوی براساس نظریه ارزش فرین با مدل میانگین – واریانس مارکویتز مشخص نمایم کدامیک از این دو روش در انتخاب یک پرتفوی کارآ موفق تر است. قلمرو زمانی تحقیق از ابتدای سال 1392 تا پایان سال 1397 و جامعه آماری نیز 50 شرکت برتر بورس اوراق بهادار تهران بوده است. در گام اول با استفاده روش حداکثر سازی تابع درست نمایی، نوع توزیع حدی بازده شرکت های فعال و برتر بورسی مشخص گردید و در گام بعد مرز کارآ سرمایه گذاری ریسکی در بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از یک مدل برنامه ریزی کوآدرتیک با رویکرد ارزش فرین محاسبه و با مرز کارآ مدل مارکویتز مقایسه گردید.. با توجه به نتایج حاصل از آزمون رتبه علامت دار ویلکاکسون برای مقایسه بازده واقعی پرتفوهای بهینه در دو مدل مارکویتز و ارزش فرین (0.866=p و 0.169-=Z) مشاهده می شود دو مدل مذکور در طول دوره مورد مطالعه در مجموع بازدهی یکسانی برای مرز کارآ سرمایه گذاری ریسکی داشته اند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        8 - بررسی تاثیر ارزش ادراک‌شده برند، درگیری مصرف‌کننده و رضایت مشتری بر وفاداری مشتری در صنعت بیمه (مطالعه موردی: مشتریان بیمه سامان)
        جمشید صالحی صدقیانی فاطمه قاسم زاده گوری شایان بختیاری
        هدف اصلی از انجام این تحقیق بررسی تاثیر ارزش ادراک‌ شده برند، درگیری مصرف‌کننده و رضایت مشتری بر وفاداری مشتری در صنعت بیمه است. متغیرهای اصلی تحقیق، ارزش ادراک شده برند، درگیری مصرف کننده، رضایت مشتری و وفاداری مشتری است. جامعه آماری تحقیق تمامی مشتریان شرکت بیمه ساما چکیده کامل
        هدف اصلی از انجام این تحقیق بررسی تاثیر ارزش ادراک‌ شده برند، درگیری مصرف‌کننده و رضایت مشتری بر وفاداری مشتری در صنعت بیمه است. متغیرهای اصلی تحقیق، ارزش ادراک شده برند، درگیری مصرف کننده، رضایت مشتری و وفاداری مشتری است. جامعه آماری تحقیق تمامی مشتریان شرکت بیمه سامان هستند. از آنجایی‌که تعداد مشتریان به‌طور دقیق مشخص نیست و اگر هم مشخص شود تعداد آن‌ها از نظر آماری خیلی زیاد ‌می‌باشد، و به علت عدم دسترسی محقق به تمام جامعه، جامعه آماری این تحقیق یک جامعه آماری نامحدود ‌می‌باشد‌‌ که براساس جدول مورگان تعداد نمونه 384 نفر تعیین میشود.. روش نمونه گیری، نمونه گیری در دسترس می باشد. این پژوهش، از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات، توصیفی- پیمایشی از شاخه مطالعات میدانی است. در پژوهش حاضر برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد استفاده شده است. روایی محتوایی پرسشنامه ها مورد تأیید متخصصان و استاد راهنما قرار گرفته است. پایایی پرسشنامه بر اساس ضریب آلفای کرونباخ برابر 86/0 برآورد گردیده است. برای تجزیه و تحلیل یافته ها از روش مدل ساختاری و از نرم افزار SmartPLS و SPSS استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که ارزش ادراک شده برند، درگیری مصرف کننده و رضایت مشتری بر وفاداری مشتری تاثیر مثبت و معناداری دارد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        9 - فروش آنلاین کالاهای لوکس: بررسی اثرات دسترسی آنلاین و نمایش قیمت (مطالعه موردی : مشتریان شرکت نوین چرم)
        حسین نوروزی محمد صفری شاهرخ بیگی محمد رضا رخیده
        امروزه تولیدکنندگان کالاهای لوکس برای رونق کسب و کار خود، اینترنت را به عنوان یک کانال توزیع به کار می گیرند. همه شرکت های تجاری کوچک و بزرگ، این روزها دارای وب سایت اینترنتی هستند. نشانی اینترنتی شرکت ها بسیار مهم تر از شماره تلفن های آن ها بشمار می آید. علاوه بر چکیده کامل
        امروزه تولیدکنندگان کالاهای لوکس برای رونق کسب و کار خود، اینترنت را به عنوان یک کانال توزیع به کار می گیرند. همه شرکت های تجاری کوچک و بزرگ، این روزها دارای وب سایت اینترنتی هستند. نشانی اینترنتی شرکت ها بسیار مهم تر از شماره تلفن های آن ها بشمار می آید. علاوه بر این، شرکت ها تلاش می کنند خود را در فضای مجازی معرفی کنند. بسیاری از شرکت ها نیز سعی کرده اند که از ظرفیت های اینترنت برای فروش آنلاین استفاده کنند. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر فروش اینترنتی کالاهای لوکس، اثرات دسترسی آنلاین و نمایش قیمت بر مشتریان شرکت نوین چرم می باشد. برای این منظور در این پژوهش از روش توصیفی- پیمایشی استفاده شده است. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه مشتمل بر 42 گویه استفاده گردیده است. همچنین، جامعه آماری در این پژوهش مشتریان شرکت نوین چرم واقع در شهر تهران می باشد که بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها، از مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد مربعات جزئی به کمک نرم افزار اسمارت پی ال اس استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که اثرات دسترسی آنلاین بر راحتی معامله تأثیر مثبت و معنادار، و بر کمیابی ادراک شده مشتریان تاثیر منفی و معنادار دارد. از طرفی نیز، کمیابی ادراک شده با در نظرگرفتن متغیر میانجی تمایل به برند، تأثیر مثبتی بر تمایل خرید مشتریان دارد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        10 - بررسی تاثیر ابعاد کیفیت خدمات الکترونیک بر رقابت پذیری بانک ها (مطالعه موردی: بانک های اقتصاد نوین،پاسارگاد،تجارت و ملت)
        سیده فائزه طباطبایی جعفری ناصر یزدانی مصطفی قاضی زاده
        امروزه رقابت در دنیای کسب وکار الکترونیک به طور فزآینده ای در حال افزایش است. به همین دلیل مدیران این کسب وکارها به ویژه بانک ها، بهبود کیفیت خدمات الکترونیک و ایجاد وفاداری و رضایت در مشتریان را هدف اصلی خود قرار داده اند. ﺑﺎﻻ ﺑﻮدن ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺧﺪﻣﺎت الکترونیک ﻛﻠﻴﺪ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ب چکیده کامل
        امروزه رقابت در دنیای کسب وکار الکترونیک به طور فزآینده ای در حال افزایش است. به همین دلیل مدیران این کسب وکارها به ویژه بانک ها، بهبود کیفیت خدمات الکترونیک و ایجاد وفاداری و رضایت در مشتریان را هدف اصلی خود قرار داده اند. ﺑﺎﻻ ﺑﻮدن ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺧﺪﻣﺎت الکترونیک ﻛﻠﻴﺪ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ بانک ها و موسسات اﺳﺖ ﻛﻪ در ﻣﺤﻴﻂ رﻗﺎﺑت ﺟﻬﺎﻧﻲ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻣﻲﻛﻨﺪ. اﻏﻠﺐ ﺷﺮﻛت های ﺑﺎ ﺗﺠﺮﺑﻪ و ﻣﻮﻓﻖ درتجارت اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻚ اﻳﻦ ﻧﻜﺘﻪ را درک ﻛﺮده اﻧﺪ ﻛﻪ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻳﺎ ﺷﻜﺴﺖ ﻓﻘﻂ ﺣﻀﻮر ﺷﺮﻛﺖ در وب و ﻳﺎ ﺑﻬﺎی ﭘﺎﻳﻴﻦ ﻧﻴﺴﺖ، ﺑﻠﻜﻪ ﻋﺎﻣﻞ ﻣﻬﻢ، اﻧﺘﻘﺎل ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺑﺎﻻی ﺧﺪﻣﺎت اﻟﻜﺘﺮوﻧﻴﻜﻲاﺳﺖ. در تحقیق حاضر برآنیم تا تاثیر ابعاد کیفیت خدمات الکترونیک (تجربه مشتری، پاسخگویی، کنترل مشتری، قابلیت اجرایی، امنیت و حریم خصوصی، احساس مطلوب، اطمینان، راحتی، کاربر پسند و شخصی سازی) بر رقابت پذیری را در دو بانک خصوصی و دو بانک دولتی بررسی کنیم. روش پژوهش توصیفی و پیمایشی بوده و برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. آلفای کرونباخ پرسشنامه 89/0 می باشد که نشان دهنده پایایی قوی ابزار تحقیق است. جامعه مورد بررسی این پژوهش شامل مشتریان بانک های اقتصاد نوین، پاسارگاد، تجارت و ملت شهر تهران می باشد. روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای و اندازه نمونه 384 نفر برآورد شد. با استفاده از تحلیل عاملی و مدل سازی معادلات ساختاری در آموس فرضیه ها مورد بررسی قرار گرفت. نتایج بدست آمده نشان داد که ابعاد کیفیت خدمات الکترونیک بر رقابت پذیری بانک ها تاثیر دارد، ابعاد کیفیت خدمات الکترونیک بیشترین تاثیر بر رضایت مشتری دارد، متغیر وفاداری مشتری بیشترین تاثیر بر رقابت پذیری دارد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        11 - تاثیر بکارگیری تحلیل های مبتنی بر وب بر سنجش عملکرد و بهینه سازی بازاریابی دیجیتال (مطالعه موردی: شرکت های دیجیتال محور در تهران)
        مجید فانی سید مهدی جلالی شادان وهاب زاده
        امروزه ظهور خدمات مبتنی بر وب مانند تجارت الکترونیکی، بانک داری الکترونیکی و موارد مشابه موجب ایجاد تغییرات اساسی در روش زندگی انسان ها شده است. وب یک رسانه ارتباط مستقیم با هزینه کم را برای ارائه خدمات کسب وکارها به مشتریانش فراهم می کند. هدف از این پژوهش مطالعه تاث چکیده کامل
        امروزه ظهور خدمات مبتنی بر وب مانند تجارت الکترونیکی، بانک داری الکترونیکی و موارد مشابه موجب ایجاد تغییرات اساسی در روش زندگی انسان ها شده است. وب یک رسانه ارتباط مستقیم با هزینه کم را برای ارائه خدمات کسب وکارها به مشتریانش فراهم می کند. هدف از این پژوهش مطالعه تاثیر بکارگیری تحلیل های مبتنی بر وب برای سنجش عملکرد و بهینه سازی بازاریابی دیجیتال شرکت های دیجیتال محور در تهران است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، از نظر رویکرد کمی و از نظر روش توصیفی- همبستگی است. ابزار جمع آوری داده ها در این تحقیق پرسشنامۀ محقق ساخته است که با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی انجام شد. جامعۀ آماری این تحقیق مدیران و کارشناسان بازاریابی شرکت های تجاری تحت وب در شهر تهران می باشند که پرسشنامه بین110 نفر از مدیران و کارشناسان بازاریابی شرکت های تجاری تحت وب در شهر تهران پخش شد و جمع آوری شد. برای بررسی تحلیل داده ها از مد ل سازی معادلات ساختاری واریانس محور توسط نرم افزار Smart Pls استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد تحلیل های مبتنی بر وب بر سنجش عملکرد بازاریابی دیجیتال و بهینه سازی بازاریابی دیجیتال تاثیر مثبت و معنی دارد، بنابراین برای بهبود عملکرد و بهینه سازی بازاریابی دیجیتال نیازمند توجه به خدمات مبتنی بر وب است. پرونده مقاله